0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مهارت های ذهنی (3 )
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مهارت های ذهنی (3 )

نویسنده:
رابرت دیلتز
درباره مهارت های ذهنی (3 )

درباره‌ی کتاب صوتی مهارت‌های ذهنی

کتاب «مهارت‌های ذهنی (3)»، سومین و آخرین جلد از مجموعه کتاب‌های رابرت دیلتز است. جلد سوم «مهارت‌های ذهنی» در سال 1995 منتشر شد. این اثر مانند سری پیشین خود به کنکاش در استراتژی‌ها و شیوه‌ی فکر کردن افراد برجسته و منحصر به فرد می‌پردازد. رابرت دیلتز در این اثر سراغ 3 نابغه و دانشمند دیگر از جمله «زیگموند فروید»، پزشک و عصب‌شناس اتریشی، «لئوناردو داوینچی»، دانشمند و هنرمند ایتالیایی و «نیکولا تسلا»، مخترع، مهندس برق و مکانیک صرب تبار رفته است.

رابرت دیلتز در این اثر استراتژی شناختی زیگموند فروید، لئوناردو داوینچی و نیکولا تسلا را مورد بررسی قرار داده تا از استراتژی بی‌نظیر درمان و تغییر و خلاقیت پرده بردارد. این پژوهش جذاب در ذهن این سه انسان استثنایی از شگردهایی پرده‌برداری می‌کند که با آنها قادر بودند زیرساخت ذهن، طبیعت و آینده را بررسی و کشف کنند و با انجام آن دنیای امروز را تغییر داده‌اند.

با نگاهی گذرا به فهرست مطالب کتاب می‌توان فهمید که بخش قابل توجهی از کتاب به زیگموند فروید اختصاص دارد. چراکه فروید معتقد است زبان در درمان‌های روانی و جسمی تاثیر قابل توجهی دارد و رابرت دیلتز زبان را اساس بسیاری از شگردها در NLP می‌داند. او در این اثر به طور مفصل توضیح می‌دهد که چرا و چگونه روش‌های روان تحلیلی از منظر NLP قابل اجرا است و نظریه‌های فروید چه چیزهایی را به علم NLP اضافه می‌کند.

فصل‌های کتاب صوتی مهارت‌های ذهنی

فصل اول: زیگموند فروید

قسمت اول: معرفت ‌شناسی فروید از مغز

قسمت دوم: تحلیل فروید از لئوناردو داوینچی

قسمت سوم: تحلیل فروید از مجسمه‌ی موسی ساخت میکل آنژ

قسمت چهارم: استفاده و کاربرد استراتژی‌های فروید

قسمت پنجم: کنکاش در زیر ساخت‌ها

قسمت ششم : فرا مدل

قسمت هفتم: تاریخچه‌ی تغییر شخصیت

قسمت هشتم: نوسازی

قسمت دهم: یکپارچه سازی تعارض‌های باورها و شخصیت

قسمت یازدهم: فروید و نظریه‌ی خود سازماندهی

فصل دوم: لئوناردو داوینچی

قسمت اول: دانستنِ چگونه دیدن

قسمت دوم: نگاره‌های لئوناردو از بدن

قسمت سوم: مشاهده‌ی نظام‌مند

قسمت چهارم: تخیل، افسار و عنان حواس

قسمت پنجم: ساخت ابزار

قسمت ششم: ساخت شاهکارها

قسمت هفتم - کاربرد استراتژی لئوناردو

قسمت هشتم: جمع‌بندی

فصل سوم: نیکولا تسلا

قسمت اول: آینده ‌پژوهی

قسمت دوم: پرورش توانایی بصری

قسمت سوم: استفاده از استراتژی تسلا، آینده سازی

قسمت چهارم: نتیجه‌گیری

فصل چهارم: جمع‌بندی

درباره‌ی رابرت ديلتز نویسنده‌ی کتاب مهارت‌های ذهنی

اغلب افراد نام رابرت دیلتز را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نظریه پردازان در حوزه‌ی NLP می‌شناسند. رابرت دیلتز متولد سال 1955 است و از دهه‌ی 70 میلادی عمر خود را صرف رشد و توسعه‌ی مفهوم برنامه‌ریزی عصبی زبانی کرده است.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای رابرت دیلتز در حوزه‌ی NLP و روان‌شناسی، طراحی هرم عصبی و منطقی دیلتز است. هرم عصبی و منطقی از 6 بخش تقسیم شده است و شامل محیط"، "رفتار"، «توانایی»، "ارزش"، «هویت» و "معنویت" از پایین به بالاست.

رابرت دیلتز با نگارش مقالات و کتاب‌های مختلف تلاش کرده است این مفهوم را به مرور زمان توسعه دهد. از جمله آثار تالیفی او می‌توان کتاب‌های «ان.ال.پی و رموز موفقیت در مدیریت و رهبری»، «باورها: راهی به سوی سلامت و نیک‌بودی» و «مدل سازی با NLP» را نام برد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی مهارت‌های ذهنی به زبان فارسی

انتشارات کتاب‌سرای نیک جلد سوم کتاب صوتی «مهارت‌های ذهنی» را با ترجمه‌ی پویا امامی كردكندی در سال 1399 منتشر کرده است. خوانش  کتاب صوتی «مهارت‌های ذهنی» را فرهاد اتقیایی و کامبیز خلیلی بر عهده داشته‌اند. کتاب صوتی «مهارت‌های ذهنی» از 4  فصل تشکیل شده و حجم کلی کتاب صوتی حدود 433 مگابایت است. خرید نسخه‌ی صوتی جلد سوم «مهارت‌های ذهنی» از همین صفحه از سایت فیدیبو امکان پذیر است.

در بخشی از کتاب صوتی مهارت‌های ذهنی می‌خوانیم

فروید تلاش می‌کند با نگاه به ارتباط میان رفتار فرد و شرایط پیرامونی بیرونی و استفاده از دانش سازوکارهای روانی، مسیر وضعیت‌های تغییر را تحلیل کند که وقایع تاریخچه مربوط به زندگی خصوصی فرد را شکل داده‌اند تا:

1. برای طبیعت فرد پایه‌ای پویا ایجاد کند؛

۲. از نیروهای انگیزشی ریشه‌ای ذهن فرد پرده‌برداری کند؛

3. تغییرات و پیشرفت‌های آتی آن‌ها را ردیابی و دنبال کند.

به گفته‌ی فروید، نوع و شدت واکنش‌های فرد به اتفاق خاص، نشانه‌هایی برای نیروهای انگیزشی در ذهن وی فراهم می‌کند. جهت‌گیری استراتژی تحلیل فروید به سمت حدس و تفسیر ارتباطی است میان الف) رفتار خاصی از فرد در زمینه‌ای مشخص؛ ب) فرایندهای ذهنی یا عملگرهای تولیدکننده آن رفتارها در پاسخ به زمينه‌ی مشخص. این استراتژی شامل توانایی کشف الگوهای رفتاری و ارتباط آن الگوهای رفتاری به الگوهای ذهنی مشخص یا سازوکارهای روانی است.

 یک الگوی رفتاری در اصل چیزی است که بارها در طول زمان تکرار می‌شود، یا چیزی که مدام در زمان‌های کلیدی یا در محیطی مشخص اتفاق می‌افتد. در مقایسه با رفتار دیگران، چنین الگوهایی ممکن است با آنچه شخص انجام داده یا نداده آشکار شوند. برای مثال، یکی از استراتژی‌های پایه‌ای فروید تو جه کردن است به آنچه «باید یا شاید وجود داشته باشد ولی موجود نیست». در این روش، رفتارهایی جست‌وجو می‌کند که با توجه به آنچه با الگوی نرمال سازگار نیست اهمیت پیدا کرده یا به آن مربوط می‌شوند.

برای مثال، فروید تحلیل خودش را در خصوص لئوناردو با اشاره به الگوهای کلان رفتاری شروع می‌کند, یعنی الگوهایی که زمينه‌ی زندگی داوینچی را مشخص می‌کنند. با اشاره به محدوده گسترده فعالیت‌ها و بررسی‌های لئوناردو که به نظر می‌رسد حاصل احساسات ارضا نشده او از بررسی‌هاست. فروید نتیجه می‌گیرد که داوینچی در

مقایسه با دوران خودش آدم متعادلی نبوده است. فروید ادعا می‌کند. اگرچه لئوناردو درزمان خودش در جایگاه مردی بزرگ در زمان رنسانس ایتالیا تحسین شده به ظاهر، [زندگی واقعی] داوینچی معمایی برای دیگران است؛ همان‌گونه که امروز برای ماست. به‌یقین داستان‌ها و افسانه‌های گفته‌شده در خصوص لئوناردو، حتی در زمان خودش، اطلاعات کمی در خصوص زندگی شخصی او ارائه می‌کنند. به نظر می‌رسد زندگی‌نامه نویس او درباره‌ی کودکی، ارتباط‌های شخصی نزدیک و رابط عاشقانه‌اش چیز کمی می‌دانسته است: فروید می‌پرسد:

«چه چیزی مانع می‌شد تا افراد معاصر لئوناردو نتوانند شخصیت او را درک کنند؟ برای عصر رنسانس که با ترکیب چنین تنوع و گستره‌ی دانشی در یک فرد کاملا آشناست. به یقین علت این موضوع تنوع استعدادها و گستره‌ی دانش او نیست. لذا باید قبول کرد که خود لئوناردو نمونه‌ی ارزنده‌ای از این نوع است.»

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
433.۲۰ مگابایت
مدت زمان
۱۵:۳۸:۵۹
نویسندهرابرت دیلتز
مترجم پویا امامی کردکندی
راویکامبیز خلیلی
راوی دومفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۱۲
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
70,200 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۳۳.۲۰ مگابایت
۱۵:۳۸:۵۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
100 ٪
1
ستاره
0 ٪
2
(1)
96,500
٪40
57,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مهارت های ذهنی (3 )
٪40
مهارت های ذهنی (3 )
رابرت دیلتز
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2
(1)
96,500
٪40
57,900
تومان