0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آرامش
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آرامش

(مجموعه تکه های نیک)
نویسنده:
تیم پارکس
درباره آرامش

آیا تاکنون چیزی درمورد جلسات مراقبه شنیده‌اید؟ و یا در مورد مراقبه‌ی بسیار معرف «ویپاسانا» اطلاعاتی دارید؟ مراقبه‌ی ویپاسانا یکی از قدیمی‌ترین انواع مراقبه است. این روش بیش از 2500 سال پیش توسط «گوتاما بودا» کشف شده‌است. به طور کلی واژه‌ ویپاسانا به معنی «دیدن چیزی به صورت واقعی آن» است. این روش به عنوان یکی از روش‌ها برای تغییر درونی خود از طریق خودنگری است. با این روش انسان از تمامی احساسی که درونش می‌گذرد آشنا می‌شود. آن‌ها را درک می‌کند و به خود در مسائل بسیاری کمک می‌کند. با این روش فرد سیر رشد درونی خود را می‌بیند و متوجه می‌شود که رنج‌ها و درد از کجا به وجود می‌آیند. زمانی که به طور کامل به ریشه دردها واقف شد می‌تواند آن‌ها را راحتی از بین ببرد.

نقد و بررسی کتاب صوتی «آرامش»

کتاب آرامش Calm توسط تیم پارکس نوشته شده‌است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی وینتیج مینی و یا تکه‌های نیک است. انتشارات پنگوئن یک پروژه بسیار جالب به نام «وینتیج مینی» را به راه انداخته است. در این پروژه نویسندگان بسیاری مانند ویرجینیا وولف، لوری لی، آلدوس هاکسلی، ویلیام استایرن، مارسل پروست و چندین نویسنده دیگر انتخاب شدند. انتشارات پنگوئن از هر نویسنده چند داستان را انتخاب کرده و یک کتاب را با مجموعه از آن داستان‌ها منتشر کرده‌ست. هدف این انتشارات این که آثار مهجورتر از این نویسندگان فراموش نشوند. به علاوه به گفته انتشارات پنگوئن مجموعه وینتیج مینی مانند تکه‌ها و یا خرده‌های غذا هستند. این تکه‌ها انسان را سیر نمی‌کنند، بلکه در بسیاری از مواقع او را کشنه‌تر نیز می‌کنند. به همین دلیل خواننده زمانی که این بخش‌هاو داستان‌های کوچک از یک نویسنده را می‌خواند، بیشتر علاقه‌مند می‌شود تا بقیه آثار او را نیز بخواند. با همین روش ادبیات و نویسندگان و آثارشان برای همیشه زنده می‌مانند. در کشورمان مجموعه‌ی وینتیج مینی به نام «تکه‌های نیک» ترجمه شده‌است. سه مترجم خوب کشورمان بانو صبا راستگار، آقای حسین کاظمی یزدی و آقای فریدالدین سلیمانی ترجمه‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی نیک را برعهده داشته‌اند. کتاب آرامش نیز یکی از کتاب‌های این مجموعه است. از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به خواهران اثر لوئیزا می الکت، اشباح اثر مونتاگ رودز جیمز، شنا اثر راجر دیکین، کار اثر جوزف هلر، نژاد اثر تونی موریسون، رهایی اثر ویرجینیا وولف، جنگ اثر سباستین فوکس، آزادی اثر مارگارت النور اتوود، حسادت اثر مارسل پروست و ... اشاره کرد.

کتاب آرامش مجموعه‌ای از هفت داستان کوتاه از آثار تیم پارکس است. این هفت داستان عبارتند از ناقوس، مهمانی غافلگیری، آنیکا، سخنرانی بوکر، البته من شخصا، کلمن و خیرخواهی. درون مایه این هفت داستان تجربیات زندگی خود نویسنده است. تیم پارکس کسی بود که اعتقادی به قدرت ذهن و معنویات نداشت. او پس از اینکه دریافت به چه اندازه قدرت ذهن اهمیت دارد، توانست بسیاری از بیماری‌های جسمی خود را درمان کردهو دوباره توانایی خود را بدست آورد. یکی دیگر از درون مایه‌های این داستان‌ها جلسات «مراقبه ویپاسانا» است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «آرامش» به زبان فارسی

کتاب صوتی آرامش توسط صبا راستگار به زبان فارسی ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1399 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. گویندگان این کتاب صوتی نیز کامبیز خلیلی و هوتن شاطری‌پور هستند. شما می‌توانید کتاب صوتی آرامش به قلم تیم پارکس، ترجمه‌ی صبا راستگار، گویندگی کانبیز خلیلی و هوتن شاطری‌پور را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه کنید.

صبا راستگار یکی از نویسندگانی است که جلدهای بسیاری از مجموعه‌ی تکه‌های نیک یا وینتیج مینی را ترجمه کرده‌است. از آثار این بانوی مترجم می‌توان به کتاب‌های صوتی تابستان، رهایی، روان‌گردان‌ها، افسردگی، حسادت، امروز نه و ... اشاره کرد.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «آرامش»، تیم پارکس

تیم هارلود پارکس Timothy Harold Parks در نوزدهمین روز از ماه دسامبر سال 1954 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی شهر منچستر در بریتانیای کبیر است. تیم پارکس پس از تولد به همراه خانواده‌اش به لندن نقل مکان کرد و در آنجا بزرگ شد. او پس از گذران دوران کودکی و نوجوانی و پس از اتمام تحصیل در دوران مدرسه وارد دانشگاه شد. تیم پارکس فارغ التحصیل دانشگاه کمبریج و هاروارد است. او در خانواده‌ای بزرگ شد که به شدت مذهبی بودند. به همین دلیل انجام بسیاری از کارها و خواندن بسیاری از کتاب‌ها در این خانواده ممنوع بود. اما درنهایت پارکس به دنبال علاقه خود رفت. او پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه لندن را ترک کرد و به ایتالیا رفت. تیم پارکس تا آخر عمرش می‌خواهد در ایتالیا زندگی کند. اولین رمان این نویسنده به نام «زبانه‌های آتش» Tongues of Flame در سال 1985 منتشر شد. این کتاب یک سال پس از انتشار جوایز بسیاری از جمله جایزه بتی تراسک و سامرست موگام را دریافت کرد. او در سال 1986 کتاب دیگری را به نام «عشق را شنیدم» Loving Roger را به چاپ رساند. این کتاب نیز مانند کتاب اولش جوایز بسیاری را برای او به همراه داشت. تیم پارکس تاکنون بیش از نوزده کتاب را در ژانرهای مختلفی مانند داستان، فوتبال، پزشکی، ترجمه، درمورد ایتالیا و ... منتشر کرده‌است. مردم جهان نام این هنرمند را با کتاب‌های بسیاری مانند به ما بیاموزید که ساکن بنشینیم Teach Us to Sit Still: A Sceptic's Search for Health and Healing ، اروپا Europa ، راه‌های ایتالیا Italian Ways: On and Off the Rails from Milan to Palermo و جایی که از آن می‌خوانم  Talking About It می‌شناسند. از دهه 1990 تاکنون داستان‌های پارک مکرر در مجله‌های نیویورک ریویو و لندن ریویو به چاپ رسیده‌است. به علاوه بسیاری از کتاب‌های ورزشی او مانند «یک فصل با ورونا» در فهرست نهایی کتاب ورزش سال ویلیام هیل قرار گرفته‌است. کتاب «به ما بیاموزید، ساکن بنشینیم» در لیست داستان‌های کوتاه جایزه کتاب ولکام قرار دارد.

تیم پارکس از سال 1993 تا سال 2019 به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه IULM در میلان تدریس می‌کرد. او همچنین مترجم آثار بسیاری از روبرتو کالاسو، آلبرتو موراویا، آنتونیو تابوچی و ... بوده‌است. امروزه نام تیم پارکس به عنوان نویسنده، مترجم، منتقد و استاد دانشگاه شناخته می‌شود. تیم پارکس یکی از کسانی است که توجه مردم را به «مراقبه» جلب کرد. او هروز مراقبه را انجام می‌دهد. به علاوه او بیان کرده‌است که با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و انتخاب دونالد ترامپ به آرامش درونی رسیده است.

بخشی از کتاب صوتی «آرامش»

ناقوس

مراقبه‌ی ویپاسانا در حالی که مثل بودا چهار زانو نشسته‌ایم انجام می‌شود. پیش از آنکه رزروم را تایید کنم. با مرکز مراقبه تماس گرفتم، تا به آن‌ها یاد آوری کنم که تا پیش از این هرگز نتوانسته‌ام چهار زانو بنشینم. من آدم انعطاف‌پذیری نبودم. آن‌ها به من اطمینان دادند که می‌توانم همیشه از صندلی استفاده کنم. با این حال دراز کشیدن ممنوع بود. پشت باید صاف صاف می‌بود. مضطرب بودم.

مردی با چهره‌ی تکیده و غمگین گفت:«این وضعیت نشستن سخت نیست.» وقتی به آنجا رسیدم از اینکه دیدم مردم با هم حرف می‌زنند، تعجب کردم. فکر می‌کردم که کل این دوره‌ی عزلت نشینی در سکوت اتفاق می‌افتد. در آستانه خانه‌ای روستایی نشسته بودم و به دورنمای کوهستانی، قله‌ها و سنگ‌ها و ابرهای مه‌آلود نگاه می‌کردم، که دختری بیست و خرده‌ای ساله از اینکه ده تا دوازده ساعت در روز باید روی یک بالشتک باریک بنشیند ابراز نگرانی کرد، که البته نگرانی من هم بود. همان مرد غمگین و خوشتیپ دوباره تکرار کرد:«این وضعیت نشستن سخت نیست»

از حرف زدنش معلوم بود که مشکلی هست، شاید هم مشکلی قابل توجه. فقط معلوم بود که آن مشکل فقط مربوط به وضعیت نشستن نیست. پس چه بود؟ پیش از رفتن به آنجا در اینترنت «مراقبه‌ی ویپاسانا» را جستجو کرده بودم. ویپاسانا یعنی دیدن چیزها همانطور که واقعا هستند. بی‌پاسانا روند تذکیه خود از راه مشاهده‌ی خود است. این مراقبه درمانی جهانی برای مشکلات جهانی است. فکر کردم تا زمانی که به خالی کردن یک گلوله در مغزمان فکر می‌کنیم، دو کلمه‌ی «جهانی» و «درمان» واژه‌هایی هستند که وقتی در کنار هم می‌آیند، فقط می‌توانند تجسم خواسته‌ای واهی باشند. از طرف دیگر تذکیه مفهومی بود که نمی‌توانستم درکش کنم و در نتیجه هدفی بود که به سختی می‌توانستم خواهانش باشم. درمورد دیدن چیز‌ها به آن شکلی که واقعا هستم. می‌دانستم که مراقبه با چشم‌های بسیته انجام می‌شود.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
184.۹۸ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۲۱:۱۸
نویسندهتیم پارکس
مترجمصبا راستگار
راوی هوتن شاطری پور
راوی دومکامبیز خلیلی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۱۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
32,400 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۸۴.۹۸ مگابایت
۰۳:۲۱:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.9
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
28 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
42 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار زیبا. نوشتار گویا و خوانش بسیار رسا و زیبا. انقدر دوستش داشتم ک یکروزه تمومش کردم. ممنون از پیشنهادت فیدیبو

1

کتاب مزخرفی است. وقتتون بیهوده به خاطر یک سری حرف هدر ندهید

2.9
(7)
55,000
٪40
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
آرامش
آرامش
تیم پارکس

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آرامش
٪40
آرامش
(مجموعه تکه های نیک)
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2.9
(7)
55,000
٪40
33,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر