0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه های پریان
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قصه های پریان

نویسنده:
شارل پرو
درباره قصه های پریان

« وقتی مهربانی هست، خوبی هست. وقتی خوبی هست، جادو وجود دارد» سیندرلا

«اما سیندرلا جادو نمی‌تونه همیشه وجود داشته باشه.» فرشته مهربان

« اما فرشته مهربان و سیندرلای عزیز، جادو شاید رویای یک آرزوی بزرگ باشه و میگن اگر رویای چیزی رو بیشتر از یک بار داشته باشی، به حقیقت می‌پیونده.» زیبای خفته

نقد و بررسی کتاب صوتی «قصه‌‌های پریان»

کتاب قصه‌های پریان Tales of Fairies توسط شارل پرو نوشته شده‌است. این کتاب مشتمل بر کتاب‌های این نویسنده است که باهم در یک کتاب جمع شده‌اند. این مجموعه داستان شامل سیندلا، ریکی کاکلی، شنل قرمزی، دختری در پوست خر، قورباغه و الماس، ریش آبی، گربه‌ی چکمه پوش، بند انگشتی و زیبای خفته می‌شود. داستان سیندرلا در سال 1634 در ایتالیا منتشر شد. اولین نسخه داستان شنل قرمزی نیز در قرن هفدهم میلادی نوشته شد. داستان گربه چکمه پوش نیز در سال 1843 در ایتالیا منتشر شد. کتاب زیبای خفته نیز در سال 1697 به چاپ رسید. نویسنده اصلی این داستان‌ها شارل پرو است. اما سال‌ها بعد توسط جادا فرانکیا باز نویسی شده‌است. جاد فرانکیا این داستان‌ها را به صورت یک مجموعه منتشر کرده‌است. داستان‌های این مجموعه از دوست‌داشتنی‌ترین و پرطرفدارترین داستان‌های کودکان هستند. همگی داستان‌ها در پشت پرده خوش رنگ و لعاب خود، نکات اخلاقی و تربیتی مهمی را به کودکان آموزش می‌دهد.

داستان سیندرلا در مورد یک خانواده ثروتمند است. مرد بازرگانی که با همسر و دختر کوچکش سیندلا زندگی می‌کند. اما مادر دخترک براثر یک بیماری سخت فوت می‌کند. پدرش نیز برای تنها نماندن دخترش، مجددا ازدواج می‌کند. اما همسر جدید بازرگان زنی نبود که بتواند جای مادر سیندرلا باشد. این زن دو دختر داشت. اما پس از اینکه بازرگان به سفری طولانی رفت، نامادری روی واقعی خودش را نشان داد. این زن و دخترانش هروز بیشتر از قبل سیندرلا را آزار می‌دادند. آن‌ها با او مانند خدمتکارشان رفتار می‌کردند. سیندرلا باید روزها خانه را تمیز می‌کرد، لباس‌های نامادری و دخترانش را می‌شست. اما هیچگاه روحیه سرزندگی و مهربانی خود را از دست نمی‌داد. روزی روزگاری، برای این دختران خبر آمد که به جشن بزرگی در قصر پادشاه دعوت شده‌اند. دو دختر و مادرشان روز‌ها در پی لباس‌های فاخر و زیبا برای مهمانی شاهزاده بودند. سیندرلا نیز برای خود لباسی زیبا دوخت. سرانجام شب مهمانی فرا رسید. سیندلا نیز آماده رفتن شد. اما نامادری لباسش را پاره کرد و مانع از آمدن، سیندلا شد. سیندلا که دل‌شکسته و غمگین در گوشته اتاق نشسته بود، بارقه نوری را در حیاط خانه‌شان دید. فرشته مهربان به سراغ سیندرلا آمده و با یک جادو زیباترین لباس را برتن سیندرلا کرد. اما به او گفت که جادوی لباس ساعت 12 شب باطل می‌شود. سیندرلا به مهمانی شاهزاده رفت. شاهزاده آن شب عاشق سیندرلا شد. او راس ساعت 12 طبق قولی که به فرشته داده بود از قصر فرار کرد. اما لنگه کفشش در میان راه جا ماند. فردای آن روز پادشاه دستور دات تا تمام شهر را به دنبال صاحب کفش بگردند. با تمام تلاش‌های نامادری برای مخفی کردن سیندرلا، شاهزاده او را پیدا کرد. سیندرلا و شاهزاده نیز سال‌های سال به خوشی در کنار یکدیگر زندگی کردند.

داستان زیبای خفته از یک قلمرو وسیع با پادشاه و ملکه‌ای مهربان آغاز می‌شود. این پادشاه و ملکه سال‌های سال بود که نمی‌توانستند بچه‌ای به دنیا بیاورند. اما بالاخره یک روز این زوج پاداش خوبی‌هایشان را دریافت کردند. ملکه دختری به دنیا آورد که نامش را آرورا گذاشتند. به همین دلیل پادشاه تصمیم گرفت، مهمانی به مناسبت تولد شاهزاده خانم ترتیب دهد. در این مهمانی از هفت اقلیم مهمان دعوت شده بود. در میان مهمانان هفت پری کوچک حضور داشتند. اما در واقع در این سرزمین هشت پری وجود داشت. پری هشتم جادوی سیاه را آموخته بود. به همین دلیل توسط دیگر خواهرانش ترد شده بود.

 پادشاه او را دعوت نکرده بود. اما او بدون دعوت به این مهمانی آمده بود. بقیه‌های پری‌ها باارزش‌ترین هدایا و جادوها را به آرورا دادند. هدیه پری هشتم، هدیه‌ای سیاه بود. او آرورا را جادو کرد تا در 18 سالگی توسط سوزن یک چرخ ریسندگی به خوابی ابدی فرو رود. پری هفتم طلسم خواهرش را کمرنگ‌تر کرد. او به آرورا خواب ابدی را به جای مرگ هدیه داد. از همان شب پادشگاه دستور داد که در سراسر قلمرو هرآنچه چرخ ریسندگی وجود دارد بسوزانند. هجده سال از آن شب گذشت. آرورا بزرگ و زیبا شده بود. او به خاطر هوش زیادش کنجکاو شده بود. این کنجکاوی او را به بلندترین برج قلعه کشاند. در این برج یک چرخ ریسندگی با سوزنش وجود داشت. آرورا نیز با لمس سوزن به خوابی ابدی فرو رفت. تنها کسی که می‌توانست او را نجات دهد، عشق واقعی بود. سرانجام عشق واقعی آرورا را نجات داد.

اقتباس‌های سینمایی از داستان‌های کتاب صوتی« قصه‌های پریان»

سیندرلا

با اقتباس از داستان سیندرلا تاکنون تئاتر‌ها، اپرا‌ها، انیمیشن‌ها و فیلم‌های بسیاری ساخته شده‌است. اولین نمایش تئاتر این داستان در سال 1804 بروی صحنه سالن‌های شهر لندن رفت. اولین انیمیشن با اقتباس از داستان در سال 1922 ساخته شد. آخرین نسخه انیمیشن این داستان نیز در سال 2018 منتشر شد. اولین نسخه فیلم سیندرلا نیز در سال 1899 در فرانسه کارگردانی شد. اولین اپرا با اقتباس از داستان سیندرلا در سال 1749 در سالن‌ها پخش شد. آخرین نسخه اپرای آن نیز در سال 2015 توسط یک آهنگ ساز ده ساله برگزار شد.

شنل قرمزی

با اقتباس از داستان شنل قرمزی در سال 1943 اولین انیمیشن ساخته شد. آخرین نسخه انیمیشن این داستان نسز در سال 2010 منتشر شد. با اقتباس از داستان شنل قرمزی فیلم‌های تلویزیون متعددی نیز ساخته شده‌است. به علاوه در سال 1987 یک تئاتر موزیکال و در سال 2004 یک بازی کامپیوتری نیز با اقتباس از این داستان ساخته شد.

زیبای خفته

با اقتباس از داستان زیبای خفته فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی، تئاتر‌ها، نمایش‌های موزیکال و بازهای کامپیوتری بسیاری ساخته شده‌است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «قصه‌های پریان» به زبان فارسی

کتاب صوتی قصه‌های پریان توسط امیرحسین میرزاییان ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1399 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک به چاپ رسید. آقای میرزائیان فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی است. از آثار منتشر شده توسط این مترجم می‌توان به رودخانه تغییر، شهامت، کوتاه‌ترین‌ها از عشق تا مرگ، آنچه مردان درباره بارداری نمی‌دانند و ... اشاره کرد. تمامی کتاب نام برده در فیدیبو موجود هستند. شما می‌توانید کتاب صوتی قصه‌های پریان به قلم شارل پرو، ترجمه امیرحسین میرزاییان و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «قصه‌های پریان»، شارل پرو

شارل پرو Charles Perrault زاده 12 ژانویه سال 1628 است. وی در فرانسه چشم به جهان گشود. پرو در یک خانواده اشرافی بزرگ شد. او در بهترین مدارس پاریس تحصیل کرد. در زمان نوجوانی نیز جا پای پدر و برادرانش گذاشته و در رشته حقوق به تحصیل پرداخت. او سال‌ها کتابدار پادشاه لوئی چهاردهم بود. او در این کتابخانه هروز بسیاری ازکتاب‌ها را می‌خواند. همین دلیلی برای گرایش به نویسندگی در او شد. بسیاری از آثار این نویسنده 100 سال بعد توسط برادران گریم منتشر شد. از آثار شارل پرو می‌توان به مرد ریش آبی، زیبای خفته، سیندرلا، بریان، گربه چکمه‌پوش و ... اشاره کرد.  این نویسنده اولین کسی بود که سبک جدیدی برای قصه‌ها را بنیان‌گذاری کرد. وی در نهایت در سال 1703 درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی «قصه‌های پریان»

گربه‌ی چکمه‌پوش

روزی روزگاری آسیابان پیری زندگی می‌کرد که به جز آسیابش از مال دنیا فقط یک الاغ و یک گربه داشت. وقتی آسیابان بیمار شد و فهمید پایان عمرش نزدیک است. اموالش را بین سه پسرش تقسیم کرد. او آسیاب را به پسر اول و الاغ را به پسر دومش داد و به کوچک‌ترین پسرش هم گفت:« من به جز این گربه چیزی ندارم که به تو بدم.» پسر جوان که تنها مانده بود، به گربه نگاهی کرد و در حالی که سر حیوان را نوازش می‌کرد به او گفت:« من می‌دونم که تو گربه‌ی خوبی هستی و خیلی هم دوستت دارم. اما اگر همانقدر که مردم می‌گن زیرک و باهوشی، زود دنبال کار خودت برو و من و تو این فلاکتم تنها بزار.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
107.۷۶ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۵۲:۵۷
نویسندهشارل پرو
مترجمامیرحسین میرزاییان
راویشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
30,600 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۷.۷۶ مگابایت
۰۱:۵۲:۵۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
28 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

قصه ریش آبی واقعا بد بود.این قصه رو بچه ها شب هنگام خواب گوش میدن.باید بتونن با آرامش بخوابن نه با ترس و وحشت.لطفا دقت بیشتری بفرمایید

1

این دیگه چیه. تماما قصه های بی سر وته رو جمع کردند. حیف وقت! قصه های عامیانه ی خارجی که همشون پرنسس اند و همشونم آخرش با شاهزاده عروسی میکنن

4

خیلی عالیه حتما گوش کنید⭐⭐

5

شنیدنی بود، لذت بردم.

4

قصه های کودکیمون

3.6
(7)
52,500
٪40
31,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
قصه های پریان
قصه های پریان
شارل پرو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه های پریان
٪40
قصه های پریان
شارل پرو
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.6
(7)
52,500
٪40
31,500
تومان