0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خواهران

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خواهران

کتاب صوتی
فیدی‌پلاس
درباره خواهران

« عشق والاترین احساس انسانی است. عشق خارق العاده است» در داستان زندگی خواهران کتاب «زنان کوچک»، «همسران خوب»، «مردان کوچک» و «پسران جو»  فراتر از دیگر ویژگی‌های انسانی، عشق این دختران به یکدیگر خود را نشان می‌دهد. آن‌ها بعدا در زندگی‌های خودشان نیز این عشق و حمایت را جاری می‌کنند. این چهار دختر در تمامی مراحل زندگی نشان دادند «جایی باید باشید و کاری را باید بکنید که آن را عاشقانه دوست داشته و از آن لذت ببرید.»about book image

نقد و بررسی کتاب صوتی «خواهران»

کتاب خواهران Sisters به قلم نویسنده نامی لوئیزا می الکوت به رشته تحریر درآمده است. تکه‌های نیک حاوی مجموعه‌ای از آثار ادبی است که توسط انتشارات پنگوئن منتشر شده‌است. این تکه‌ها متن کامل داستان‌های ادبی بزرگ جهان نیستند. بلکه پیش درآمدی بر آن‌ها هستند تا خواننده به خواندن داستان اصلی ترغیب شود. هر کدام از تکه‌های نیک نمونه کوچکی از داستان اصلی است. تکه‌های نیک یکی از بخش‌های پروژه وینتیج مینی Vintage Mini است. انتشارات پنگوئن بزرگ‌ترین نویسندگان جهان را در این کتاب دور هم جمع کرده‌است. این نویسندگان همگی آثاری را خلق کرده‌اند که درون مایه آن‌ها از ما انسان کاملی را می‌سازد.

انتشارات پنگوئن در آثار این نویسندگان تلخیص انجام نداده است. بلکه عین جملات چند اثر نویسنده را که یک موضوع را بیان می‌کند، گلچین کرده‌است. مترجمان ایرانی مجموعه وینتیج مینی را با نام تکه‌های نیک ترجمه کرده‌اند. یکی از آثار این مجموعه کتاب «خواهران» است.

کتاب خواهران مجموعه‌ای متشکل از داستان «زنان کوچک» Little Woman و «همسران خوب» Good Wives است. کتاب زنان کوچک هنگام انتشار با استقبال بسیاری روبرو شد. به همین دلیل می الکوت جلد دومی به نام همسران خوب را نیز منتشر کرد. در واقع همسران خوب ادامه داستان زنان کوچک است. کتاب زنان کوچک در سال 1868 و کتاب همسران خوب در سال 1869 به چاپ رسیدند. هر دو جلد به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند. به علاوه برای اولین بار در آمریکا به چاپ رسیدند. داستان این کتاب‌ها حول محور 4 خواهر به نام‌های جو، مگ، بت و ایمی است. ناگفته نماند که این دختران خواهران خود نویسنده هستند. بدین معنا که لوئیزا می الکوت داستان زنان کوچک را با اقتباس از داستان زندگی خود و خواهرانش نوشته‌است. کتاب صوتی «خواهران» داستان خود را در چهار فصل بازی نمایش زائران (دو بخش)، جو شیطان را ملاقات می‌کند (دو بخش)، روزهای تاریک ( دو بخش) و اولین عروسی روایت می‌کند.

داستان کتاب زنان کوچک از یک خانواده شش نفره آغاز می‌شود. این دختران دوران کودکی خود را در شرایط خوبی سپری کرده‌اند. آن‌ها بازیگوش، شاد و زیبا هستند. اما این شرایط برای آن‌ها پایدار نیست. با آغاز جنگ پدر خانواده مارچ به جبهه‌ها اعزام می‌شود. با رفتن پدر خانم مارچ و دخترانش شرایط بسیار سختی را تحمل می‌کنند.آن‌ها مجبورند برای گذران زندگی خانواده کار کنند. به علاوه قلب مهربان آن‌ها به دیگران نیز کمک می‌کند. اساسی‌ترین درون مایه این داستان حمایت خواهرن از یکدیگر است. آ‌ن‌ها نشان می‌دهند که چقدر حمایت و عشق اعضای خانواده به یکدیگر اهمیت دارد. این عشق و حمایت است که باعث عبور از سخترین و دشوارترین بحران‌ها می‌شود. در جلد اول این مجموعه یعنی کتاب زنان کوچک با 5 شخصیت اصلی جو، مگ، بت، ایمی و خانم مارچ روبرو هستیم. مگ بزرگ‌ترین خواهر است. جو دومین دختر خانواده، بت سومین و ایمی کوچکترین خواهر است. هر کدام از این دخترا خصوصیات اخلاقی مخصوص به خود را دارند.

جلد دوم این مجموعه با نام «همسران خوب» در حالی آغاز می‌شود که جنگ پایان یافته است. به علاوه این دختران نیز بزرگ‌تر شده‌اند. در این کتاب شخصیت‌های دیگر مانند لاری، جان بروک و پرفسور بایر نقش پر رنگ‌تری را ایفا می‌کنند. لاری از کودکی عاشق جو بود. اما جو هیچ وقت پیشنهاد ازدواج او را نپذیرفت. لاری نیز برای همیشه به اروپا سفر کرد. در آنجا ایمی را ملاقات می‌کند. این دو عاشق یکدیگر شده و باهم ازدواج می‌کنند. پرفسور بایر نیز عاشق جو شده و با او ازدواج می‌کند. جان بروک هم به مگ پیشنهاد ازدواج داده و با هم زندگی مشترکشان را آغاز می‌کنند. اما بت کوچک در اثر تب اسکارلت در سن بیست و دو سالگی از دنیا می‌رود. افزون بر این دو جلد، لوئیزا می الکات دو جلد دیگر در ادامه داستان‌های این چهار خواهر به نام‌های «مردان کوچک» Little Man و «پسران جو» منتشر کرد.

اقتباس‌های سینمایی، نمایشی و انیمشین از داستان کتاب صوتی «خواهران»

 با اقتباس از داستان کتاب خواهران تئاترها، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، اپرا و نمایش‌های موزیکال بسیاری ساخته شده‌است. داستان این کتاب برای اولین بار در سال 1912 در لندن بروی صحنه‌های نمایش رفت. آخرین تئاتر با اقتباس از داستان کتاب خواهران نیز در سال 2018 در نیویورک در سالن‌ها اجرا شد. اولین فیلم سینمایی نیز در سال1917 توسط الکساندر بالتر Alexander Butler ساخته شد. آخرین نسخه فیلم سینمایی از این کتاب نیز در سال 2019 با بازی اماواتسون Emma Watson و کارگردانی گرتا گروینگ Greta Gerwing منتشر شد. اولین اپرا و نمایش موزیکال با اقتباس از داستان کتاب خواهران در سال 2005 بروی صحنه سالن نمایش سیدنی رفت. اولین فیلم تلویزیونی منتشر شده با اقتباس از این کتاب، موزیکال بود. این نسخه در سال 1958 از شبکه سی‌بی‌اس CBS پخش شد. آخرین نسخه فیلم تلویزیونی در سال 2018 در یک شبکه هندی پخش شد.about book image

ترجمه کتاب صوتی «خواهران» به زبان فارسی

کتاب صوتی خواهران توسط مترجم خوب کشورمان حسین کاظمی یزدی ترجمه شده‌است. نسخه چاپی این کتاب در سال 1397 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک به چاپ رسید. نسخه صوتی آن نیز در سال 1399 منتشر شد. گوینده کتاب صوتی خواهران «نسترن حسنی» است. حسین کاظمی یزدی متولد سال 1361 است. وی در پایتخت ایران، یعنی تهران چشم به جهان گشود. آقای کاظمی یزدی تحصیلات عالیه خود را در رشته فلسفه انجام داده‌است. از آثار منتشر شده توسط این نویسنده می‌توان به نژاد، من شدن، میل، سبکی تحمل ناپذیر و ... اشاره کرد. تمامی آثار نام برده در فیدیبو موجود هستند. شما می‌توانید کتاب صوتی «خواهران» به قلم لوئیزا می الکوت، ترجمه حسین کاظمی و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب «خواهران»، لوئیزا می الکوت

لوئیزا می الکات Louisa May Alcott در 29 نوامبر سال 1832 چشم به جهان گشود. وی زاده ایالت پنسیلوانیا در آمریکا است. او در یک خانواده نسبتا شلوغ به دنیا آمد. لوئیزا به جز خودش سه خواهر دیگر نیز داشت. پدرش معلم و مادرش مددکار اجتماعی بود. زمانی که دو ساله بود به همراه خانواده به بوستون نقل مکان کرد. پدرش در آنجا یک مدرسه تجربی تاسیس کرد. اما همکاری پدرش با یک مرد دیگر باعث ایجاد تعارضات بسیاری در زندگی آن‌ها شد. به علاوه این مدرسه به دلیل مشکلات اخلاقی بسته شد. می الکات زندگی پر از پستی و بلندی را پشت سر گذاشته است. ایده نوشتن اولین رمان او از خانواده خود به ذهنش خطور کرد. از آثار منتشر شده توسط این نویسنده می‌توان به ارث، افسانه گل، جزیره عجیب، زیر یاس بنفش، تراژدی‌های کامیل، یک دختر دمده و ... اشاره کرد. سرانجام این نویسنده در سال 1888 در سن 55 سالگی از دنیا رفت.

بخشی از کتاب «خواهران»

اولین عروسی

آن رزو صبح گل‌های ماه ژوئن در ایوان زود و سرحال از خواب بیدار شدند و مثل همسایگان کوچک دوست داشتنی‌شان با تمام وجود از آسمان صاف و نور خورشید لذت بردند. از هیجان چهره‌هایشان سرخ شده بود و وقتی در باد تکن می‌خوردند، زیر لب چیزی را که دیده بودند برای هم تعریف می‌کردند. چون برخی از آن‌ها از پنجره اتاق غذاخوری داخل را دیده بودند. جایی که جشنی برپا بود. برخی بالا آمده بودند تا به خواهران که داشتند لباس عروس را به تنش می‌کردند، لبخند بزنند و سری برایشان تکان دهند و دیگران به آن‌هایی که می‌آمدند و ماموریتشان را در باغ، ایوان و هال ادامه می‌دادند، خوش‌آمد می‌گفتند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
115.۵۲ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۰۵:۲۵
نویسنده لوئیزا می الکوت
مترجم حسین کاظمی یزدی
راوینسترن حسنی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
30,600 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۱۵.۵۲ مگابایت
۰۲:۰۵:۲۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
52,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خواهران
لوئیزا می الکوت
انتشارات کتاب‌سرای نیک
منتظر امتیاز
52,500
تومان