0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دیو و دلبر
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دیو و دلبر

درباره دیو و دلبر

رمان دیو و دلبر از آن دسته داستان‌هایی است که غیرممکن است کسی در سراسر دنیا آن را نشناسد. در پشت پرده داستان خیالی این کتاب رازهای بسیاری نهفته است. از معجزه محبت و عشق تا سیاه چاله بدذاتی، همگی به صورت نماد در این داستان قابل لمس هستند.

نقد و بررسی کتاب دیو و دلبر

کتاب دیو و دلبر Beauty and the Beast توسط نویسنده‌ی فرانسوی ژان ماری لو پرنس دوبومونت به رشته تحریر درآمده‌است. نسخه اولیه این کتاب در سال 1740 منتشر شد. اما بعد از آن در سال 1756 تغییر یافت. نسخه نهایی و خلاصه شده این کتاب سرانجام در سال 1889 منتشر شد. داستان دیو و دلبر در سراسر جهان پرمخاطب و شناخته شده‌است. دهه‌هاست کودکان و نوجوانان با داستان دیو و دلبر زندگی می‌کنند.

داستان کتاب دیو و دلبر از یک خانواده روستایی آغاز می‌شود. دخترک کوچک این خانواده بِل نام دارد. بِل هروز صبح به کارهای خانه، باغچه و مرزعه رسیدگی می‌کند. شادی و سرزندگی بِل زبان‌زد تمامی مردم روستا است. اما مردم روستا پدر بِل را دیوانه می‌پندارند. پدر بل در گذشته بازرگان بزرگ و ثروتمندی بوده‌است. اما در یک حادثه دریایی تمام ثروتش را از دست داده‌است. از بین رفتن تمام ثروت موریس از او یک انسان افسرده ساخته‌است. او برای فرار از ناراحتی‌هایش دست به اختراعاتی می‌زند. اما در این امر موفق نبوده و مایه سرافکندگی خود و خانواده‌اش می‌شود. موریس وسیله‌ای را به نام چوب خورد‌کن اختراع می‌کند. او برای سربلندی دخترش بل تصمیم می‌گیرد که اختراعش را به شهر ببرد. موریس عازم سفر شده، اما هنگام برگشت در جنگل اسیر طوفان و برف می‌شود. در جنگل سرد، تاریک و برفی موریس به دام گرگ‌ها می‌افتد. اما فردی ناشناس او را نجات می‌دهد.

موریس در جنگل تنها و درمانده به سمت قلعه‌ای بزرگ می‌رود. قلعه‌ای که دیو طلسم شده در آن زندگی می‌کند. دیو یک شاهزاده جوان است که به دست جادوگری بد ذات به دیو تبدیل شده‌است. یک گل سرخ شیشه عمر دیو است. اگر او تا پایان 21 سالگی عشق واقعی را نیابد به همان شکل باقی می‌ماند. تقدیر بل را برای نجات او انتخاب کرده‌است. بل برای نجات پدرش مجبور به ماندن در قلعه دیو می‌شود. اما عشق راه خود را یافته و در قلب بل و دیو جریان پیدا می‌کند. در شب بیست یکمین سال تولد دیو، عشق بل طلسم را شکسته و دیو به همان شاهزاده خوش سیما و خوش قامت تبدیل می‌شود. تمامی قلعه و وسایلش نیز به حالت عادی خود باز می‌گردد.

داستان کتاب دیو و دلبر برای تمامی رده‌های سنی بیانگر نکات مهمی است. اولین نکته مهم مهربانی است. مهربانی کلید تمامی قفل‌های دنیا محسوب می‌شود. مهربانی باعث پیروزی ابدی خیر بر شر است. به علاوه باید گفت عشق، راز جاودانگی آدمی است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب دیو و دلبر

در اکثر کشورهای جهان فیلم سینمایی با اقتباس از داستان کتاب دیو و دلبر ساخته شده‌است. اولین فیلم در فرانسه و در سال 1946 ساخته شد. بعد از آن 10 فیلم دیگر در سراسر جهان از داستان دیو و دلبر ساخته شده‌است. اما برترین انیمیشن ساخته شده مربوط به والت دیزنی است. انیمیشن دیو و دلبر در 22 نوامبر سال 1991 توسط والت دیزنی ساخته شد. این انیمیشن جوایز بسیاری را از آن خود کرد.

 والت دیزنی در سال 2015 نسخه سه بعدی این انیمیشن را نیز منتشر کرد. آخرین نسخه فیلم پرطرفدار داستان دیو و دلبر در سال 2017 ساخته شده‌است. این فیلم در آمریکا و توسط کارگردان بیل کاندن به روی پرده سینماها رفت. این فیلم سیزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شناخته می‌شود. فیلم دیو و دلبر با فروش شگفت انگیز خود در سال 2017 دومین فیلم پرفروش سال معرفی شد. هنرمندان بسیاری از جمله اما واتسون، دن استیونز، جش گد و ... در این فیلم حضور داشته‌اند. به علاوه در طول سال‌ها تئاترهای بسیاری از داستان دیو و دلبر در سراسر سالن‌های تئاتر جهان اجرا شده‌است.

ترجمه کتاب دیو و دلبر به زبان فارسی

کتاب دیو و دلبر توسط مترجمان بسیاری از جمله سارا فرازی، سارا ملانسکی، مهدی مهدوی، افسانه شعبان نژاد، امیر حسین میرزائیان و ... ترجمه شده‌است. کتاب پیش‌روی شما کتاب صوتی دیو و دلبر به ترجمه امیرحسین میرزائیان است. این کتاب در سال 1399 توسط کتابسرای نیک منتشر شد. امیرحسین میرزائیان، زاده خرداد سال 1364 است. آقای میرزائیان فارغ التحصیل رشته ادبیات زبان انگلیسی است. او هم‌اکنون به تدریس و ترجمه مشغول است. میرزائیان ترجمه آثار بسیاری را در کارنامه هنری خود دارد. از آثار ترجمه شده توسط این نویسنده جوان باید به قصه‌های پریان، ملکه برفی، شهامت و ... اشاره کرد. کتاب صوتی دیو و دلبر با صدای دلنشین گویندگان شهره روحی، فریبا فصیحی و هوتن شاطری‌پور در فیدیبو موجود است. شما می‌توانید کتاب صوتی دیو و دلبر اثر ژان ماری لو پرنس دوبومونت و ترجمه امیرحسین میرزائیان و انتشارات کتابسرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره نویسنده‌ی کتاب دیو و دلبر ژان ماری لو پرنس دوبومونت

ژان ماری لو پرنس دوبومونت Jeanne Marie Leprince de Beaumont در 26 آپریل سال 1711 چشم به جهان گشود. دوبومونت زاده فرانسه است. او در صومعه‌ی ارنمونت تحصیل کرده‌است. دوبومونت پس از اتمام دوران تحصیل در همان‌جا تدریس را آغاز کرد. پس از آن او به عنوان معلم آواز به دربار دوک لورین راه یافت. دوبومونت در زندگی شخصی خود دو ازدواج ناموفق را پشت‌سر گذاشته‌است. در جریان جدایی از همسر دوم، دوبومونت فرانسه را ترک کرده و به لندن رفت. او در لندن به تدریس خصوصی نجیب‌زادگان پرداخت. در همان سال‌های حضور در لندن به نویسندگی روی آورد. سرانجام این کار، انتشار کتاب دیو و دلبر با اقتباس از داستان سوزان باربوت بود. کتاب دیو و دلبر نام او را به عنوان یک نویسنده‌ی زن بر سرزبان‌ها انداخت. کارنامه هنری دوبومونت مملو از رمان‌های موفق و بسیار شناخته‌شده‌ است. او در طول فعالیت ادبی خود 70 جلد کتاب منتشر کرد. دوبومونت یکی از اولین کسانی بود که قصه‌های عامیانه را به عنوان ابزاری اخلاقی و آموزشی در نوشته‌های خود گنجاند. بانو دوبومونت سرانجام در 8 سپتامبر سال 1780 چشم از جهان فروبست.

بخشی از کتاب دیو و دلبر

وقتی که بل دیگر نتوانست پدرش را ببیند، سعی کرد با فکرهای خوب به ناامیدی خودش غلبه کند. او با خودش گفت: « من فقط یک روز دیگه وقت دارم، تا زندگی کنم، چون این هیولا حتما فردا من رو می‌خوره. بنابراین امروز از تماشای این قلعه زیبا و باغ‌های شگفت‌انگیزش لذت می‌برم.»

بل شروع به گشت و گذار درون قلعه کرد. قلعه پر از نقاشی‌های زیبا و وسایل دکوری گران قیمت بود. اما هیچ‌چیز به اندازه دری که روی آن نوشته بود، « اتاق‌های خصوصی بل» بل را شگفت‌زده نکرد. دختر جوان در را باز کرد و وارد سالن بزرگی شد، که به یک اتاق خواب بزرگ و دو تا اتاق نشیمن پر از وسایل گران قیمت راه داشت. تو اتاق نشیمن اولی پیانویی عالی قرار داشت و دور تا دور اتاق نشیمن دوم را کتابخانه بزرگی پرکرده بود. کتاب همیشه بهترین دوست بل بود و بل همیشه در لحظات غم و اندوه‌ش به کتاب پناه می‌برد. حالا هم که غصه‌دار بود رفت و کتابی را انتخاب کرد. روی صندلی نشست و شروع به خواندن کتاب کرد، تا اینکه از خستگی خوابش برد. صبح روز بعد کنار بالشت‌ش یادداشتی را پیدا کرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
85.۴۱ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۹:۰۳
نویسنده ژان ماری لو پرنس دوبومونت
مترجمامیرحسین میرزائیان
راوی هوتن شاطری پور
راوی دومفریبا فصیحی
راوی سومشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۱۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
25,200 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۵.۴۱ مگابایت
۰۱:۲۹:۰۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی!واقعا ارزش خرید داره، برا هر شخصیت از گوینده‌ی جدایی استفاده شده،موسیقی خیلی خوبه،یه ساعت و نیم هم بیشتر نیس و واقعا واسه وقتی که آدم بی‌حوصله‌س انتخاب مناسبیه،گاهی هم لازمه آدم واسه داستان‌های هپی اِندینگ که تو بچگی‌ها فیلم و کارتونشو دیدیم وقت بذاره و ذهنشو از کتاب‌های سنگین‌تر رها کنه...من که دوست داشتم و شنیدنشو پیشنهاد میکنم! :)

5

من بارها انیمیشن دیو و دلبر رو دیده بودم ولی شنیدن متن کتاب با صدای خانم فصیحی، واقعا جذاب‌تر بود برام ، سپاس و سپاس

5

فوقالعاده. مخصوصا با اجرا و صدای بی‌نظیر خانم روحی

3

این کتاب صوتی عالی است

4.4
(7)
40,500
٪40
24,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دیو و دلبر
٪40
دیو و دلبر
ژان ماری لو پرنس دوبومونت
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.4
(7)
40,500
٪40
24,300
تومان