0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درون و بیرون
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی درون و بیرون

درباره درون و بیرون

هر آنچه که از انسان به اطرافش ساتر می‌شود. از درون خودش سرچشمه می‌گیرد. به همین دلیل است که اگر درون انسان غمگین و ناراحت باشد هیچ اتفاق بیرونی نمی‌تواند آن را خوشحال کند.

نقد و بررسی کتاب صوتی «درون و بیرون»

کتاب صوتی درون و بیرون The Soul Bird توسط میشل اسنونیت  Michal Snunit نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2010 به زبان انگلیسی در اسرائیل منتشر شد. کتاب درون و بیرون کتاب کم حجمی است. اما به خواننده چیزی را می‌آموزد که بیشتر از ده‌ها کتاب قطور ارزشمند است. این کتاب زبانی شیرین، ساده و گاها کودکانه دارد. بسیاری این کتاب را مخصوص رده سنی کودکان 6 تا 12 ساله می‌دانند. اما این کتاب برای همه افراد با هر سنی نوشته شده‌است. نام اصلی این کتاب «روح یک پرنده» است. اما مترجم امید هدایت‌پور نام آن را به «درون و بیرون» تغییر داده‌است. البته باید گفت این نام بی‌ارتباط با موضوع داستان نیست.

کتاب جذاب درون و بیرون یک پیام ساده دارد که آن هم «در اعماق هر شخص یک پرنده روح زندگی می‌کند» است. این پرنده درونی انسان افکار، احساسات و رویا دارد. بعضی اوقات می‌توانیم به پرنده بگوییم که چه احساسی داشته باشد. اما بعضی اوقات او خود به خود تصمیم می‌گیرد. این کتاب با نقاشی‌های جذاب و شاعرانه به ما می‌آموزد که به پرنده روح خود گوش فرا دهیم و در مورد خود واقعی‌مان اطلاعات بیشتری کسب کنیم. وقتی پیام پرنده روح را می‌شنویم، متوجه دلیل رفتارمان می‌شویم و وقتی متوجه رفتارمان باشیم زندگی شادتر و رضایت‌بخش‌تری را خواهیم داشت. در اعماق بدن ما روح زندگی می‌کند. این روح است که به ما زندگی اعطا کرده‌است. روح را تا به حال کسی ندیده، اما همه می‌دانند که چیست و کجاست. در واقع باید گفت این پرنده مانند مسئول یک بایگانی از تمامی قفسه‌ها و کشوهای درونی ما خبر دارد. او می‌داند که کی و کجا کدام کشو را باز کند و از داخل آن احساس را بیرون آورد. اما گاهی اوقات به نظر می‌رسد که پرنده روح از خواسته‌های ما سرپیچی می‌کند و این سرپیچی درون ما احساسات ناپایداری مانند خشم و ترس را به وجود می‌آورد. ممکن است در سکوت شب و یا جایی که صدایی جز صدای خودمان نیست، صدای پرنده روح را بشنویم و او را حس کنیم.

کتاب «درون و بیرون» تاکنون به 25 زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است. از زمان انتشارش تاکنون ده سال می‌گذرد. این کتاب در این ده سال جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا بوده‌است. این کتاب درون ما احساسات لطیفی که مرده‌اند را زنده می‌کند. به علاوه یک منبع دوست داشتنی برای لحظه‌هایی است که احساس نیاز شدیدی به احساسات لطیف و حمایت داریم، است. سادگی فریبنده این کتاب پیام فلسفی پیچیده و عمیقی را به ما آموزش می‌دهد.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی «درون و بیرون»

با اقتباس از داستان کتاب درون و بیرون در سال 2015 یک انیمیشن به نام Inside Out ساخته شد. این انیمیشن داستان اسنونیت را به روشی ساده‌تر به بینندگان و علاقه‌مندان نشان می‌دهد. کارگردان این انیمیشن پیت داکر است. به علاوه صدا پیشهگان شخصیت‌ها بیل هیدر، امیلی پولر لویس بلک، کایل مک‌لاکلن و ... هستند. داستان این انیمیشن درمورد دختر پنج ساله‌ای به نام رایلی است. رایلی هنوز کودک است و با بسیاری از احساست روبرو نبوده‌است. رایلی و خانواده‌اش بخاطر کار پدر به سان‌فرانسیسکو نقل مکان می‌کنند. با این نقل مکان رایلی با خانه‌ای جدید و افراد جدیدی آشنا می‌شود که همگی احساسات جدیدی را درون دخترک ایجاد می‌کند. در این انیمشن احساست اصلی انسان مانند خشم، آرامش، محبت، شادی و غم در یک مرکز کنترل رفتارها و مشاهدات رایلی را دیده و نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند.

ترجمه کتاب صوتی «درون و بیرون»، به زبان فارسی

کتاب صوتی درون و بیرون توسط امید هدایت‌پور به زبان فارسی ترجمه شده‌است. نسخه چاپی این کتاب در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسید. نسخه صوتی آن نیز در سال ۱۳۹۸ توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. صدا پیشه‌ی این کتاب صوتی فرزانه فائزی است. آقای هدایت‌پور با زبان شیرین و شیوای خود این کتاب را برای مخاطب فارسی زبان ترجمه کرده‌است. از دیگر آثار این مترجم میتوان به گفتگوهای دور میز شام، حکمت روزانه موفقیت، به چی علاقه داری؟، موثرترین ابزار کودکان و ... اشاره کرد. شما میتوانید کتاب صوتی درون و بیرون به قلم میشل اسنونیت، ترجمه امید هدایت‌پور و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب «درون و بیرون»،میشل اسنونیت

میشل اسنونیت Michal Snunit در  کیبوتس عین هاهورش در اسرائیل به دنیا به دنیا آمد. والدین میشل اصالتا اهل بلژیک بودند. او فارغ التحصیل رشته‌ی ادبیات و تئاتر عبری از دانشگاه تل آویو است. به علاوه او در در رشته کشاورزی نیز تحصیل کرده‌است. او پس از فارغ التحصیلی به عنوان روزنامه نگار در روزنامه‌های روزانه کار کرده‌است. او از سال 1975 تا 1979 به عنوان ویراستار در یک مجله هفتگی فعالیت می‌کرد. او علاوه بر نوشتن کتاب‌های خود برای ژانر کودکان و نوجوانان در مجلات نیز همین کار را انجام می‌داد. او در این مجلات شعرها و ترانه‌های موزیکال بسیاری را برای کودکان منتشر می‌کرد. به علاوه مقالاتی را نیز برای بزرگسالان در ورد ادبیات کودکان می‌نوشت. این بانوی نویسنده به دلیل نوشتن شعر و داستان‌هایش برای کودکان بسیار شناخته شده‌است. شناخته شده‌ترین اثر میشل اسنونیت «پرنده روح» یا همان درون بیرون است. این کتاب از لحاظ جذابیت مانند «شازده کوچولو» است. اسنونیت، سنت اگزوپری دیگری است که با استفاده از زبان ساده دوران کودکی را ترسیم می‌کند. او در این کتاب پیام فلسفی مهمی را در قالب داستان کودکانه بیان می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی «درون و بیرون»

در عمق وجود ما روحی وجود دارد و در این روح، پرنده‌ای استثنایی زندگی می‌کند. تقدیم به بچه‌های عزیزم تان، لالید و تمار. پایین پایین در عمق وجود ما، روح زندگی می‌کند. هیچکس تا به حا آن را ندیده ولی همه می‌دانیم که او حضور دارد. نه تنها از وجودش آگاه هستیم، بلکه می‌دانیم درون این روح چه چیزی زندگی می‌کند. درون این روح دقیقا در وسط آن، پرنده‌ای روی یکی از پاهایش ایستاده. این همان پرنده‌ی درون است. او هرچیزی که ما احساس می‌کنیم را احساس می‌کند. وقتی یک نفر ما را ناراحت می‌کند، پرنده‌ی درون با درد و ناراحتی، به این طرف و آن طرف می‌رود. وقتی کسی به ما ابراز علاقه می‌کند، او با خوشحالی بالا و پایین و عقب و جلو می‌پرد. وقتی یک نفر اسم ما را صدا می‌زند، او با دقت گوش می‌کند تا ببیند با ما چه کار دارند؟ وقتی کسی از دست ما عصبانی می‌شود، او ساکت و ناراحت خودش را به شکل یک توپ در می‌آورد و در گوشه‌ای کز می‌کند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
11.۷۳ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۳۲
نویسندهمیشل اسنونیت
مترجم امید هدایت پور
راویفرزانه فائزی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۷/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
19,800 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۱.۷۳ مگابایت
۰۹:۳۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.3
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
16 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
50 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

نخرید.فیلمش و که دانلود کنید بهتر و قشنگ تر موضوع رو متوجه می شید

1

نه خرید فیلمش بهتر وقشنگ تر و مدت زمانش هم بیشتر هس

1

نه خرید ۹ دقیقه بیشتر نسیت.صرف نمی کنه

2.3
(6)
28,500
٪40
17,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
درون و بیرون
درون و بیرون
میشل اسنونیت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درون و بیرون
٪40
درون و بیرون
میشل اسنونیت
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2.3
(6)
28,500
٪40
17,100
تومان