0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شایو
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شایو

درباره شایو

کتاب صوتی «شایو» روایتگر زندگی تلخ خانواده‌ای را بعد از جنگ ژاپن است. شایو در زبان ژاپنی به معنای «پایین رفتن خورشید» است و مهم‌ترین نمایشی که در داستان شاهدش هستیم چیزی نیست جز زوال همه چیز. چنانچه در پایان اصلی‌ترین و محوری‌ترین پرسش داستان مطرح می‌شود که : آیا کسی هست که تباه نشده باشد؟ در کتاب صوتی «شایو» به‌نوعی تمام شخصیت‌ها را رو به افول می‌بینیم. همچنین نه‌تنها کسانی که در این داستان می‌میرند، بلکه هر بازمانده‌ قربانی‌ای، تباه شدگانند. از راوی داستان، کازوکو گرفته تا برادر معتادش، نائوجی که به اجبار به جنگ فرستاده شده است. پدر خانواده مرده و کازوکو دختر مطلقه خانواده به‌تنهایی از مادر مریضش مراقبت می‌کند. در طی داستان ما شنونده سختی‌هایی هستیم که کازوکو به ‌همراه مادرش، در غیاب برادر خانواده متحمل می‌شوند و هرچه جلوتر می‌رویم داستان پشت برچسب‌هایی از جمله فقر، اعتیاد، فساد و فحشا که به هر شخصیت زده شده را درمی‌یابیم. در این حین نظاره‌گر عشق کازوکو به دوست نویسنده نائوجی هستیم که گرچه می‌داند او مردی فاسد و متاهل است، به هر قیمتی در طلب محبت اوست. این ماجرا از طرفی آغاز نزول کازوکو را نیز رقم می‌زند. کازوکو که معتقد است عشق و انقلاب عناصر قوی ذات هر انسانیست، ابایی از اظهار این عشق و بچه‌ای که ثمره‌ی آن است ندارد. گرچه تولد این فرزند را تکرار قربانی نگون‌بخت دیگری می‌داند که انقلاب به آن نیاز دارد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
269.۹۸ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۳:۴۵
نویسندهاوسامو دازای
مترجممرتضی صانع
راوی شهین نجف زاده
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۵/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۹.۹۸ مگابایت
۰۴:۵۳:۴۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
9 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
گیرا 🧲

"لیوان هایمان آهسته به هم خورد و جیرینگ غمگینی کرد." شایو از اوسامو دازای. من نسخه فیزیکی رو خوندم. داستان سیاه شروع میشه. خواندنی و جالب. تخم مار. مادر نود درصد بار سیاهی داستانه. شخصیتش زیبا پرداخته شده بود. حس یاس داخل داستان مخصوصا حسی که از شخصیت مادر القا میشه مثله کابوس هایی هستن که با همه ظاهر آرام و خلوتشون یه بانگ مهیب روانه روان میکنه و تو نمیدونی و نمیتونی جلوشو بگیری. حس بد اینکه هیچ کاری از دستت بر نمیاد. مثله وقتی که ظهر روز تعطیل چله تابستون تو کوچه خلوت قدیمی خبر وحشتناکی میشنوی و انگار که دیگه هیچکس تو این دنیا نیست خودتی و یه بی انتها تباهی. یه حس غيرقابل تعریف. داستان اواسط برای لحظاتی از جذابیت میوفته و سطحی و کم عمق میشه و اون چیزی که اوایل و اواخر داره رو از دست میده البته خیلی زود خودشو جمع میکنه. نائوجی هم یکی از چهره های خوده دازای هست. اون یکی چهرشو تو کتاب "نه آدمی" خوندیم. انتظار داشتم نائوجی رو هم از مریدان حضرت عشق خیام معرفی کنه. حرفای شخصیت‌های نائوجی و کازوکو مخصوصا موقع نامه و دست نویس نوشتن ها دقیقا حرفای خوده نویسندست نه حرفایی که نویسنده ها برای شخصیت هاشون مینویسن. دیالوگ ها و مونولوگ ها، تشبیه ها و بقیه عناصر روایی در اکثر مواقع واقعا پخته و جذابن و ترجمه هم خیلی کمک کرده به این جذابيت. شایو رو بهتون پیشنهاد میکنم ولی سعی کنید تسلیم حال و هواش نشید. مراقب هم باشیم. امیدوارم، در کنار هم.

5

عالی بود به جرعت میتونم بگم اوسامو دازای یکی از بهترین نویسندها ست بهتون نسخه چاپی کتاب رو پیشنهاد میکنم خوندن ، اونم رو کاغذ زیبایی خاصی داره که به نظرم هیچوقت تو گوشی نمیشه پیدا کرد .

5

(کاش از زاده شدنم شاد بودم. از اینکه جهانی هست و مردمانی...) دازای واقعا نویسنده فوق‌العاده‌ای بود.

5

اوسامو دازای واقعا نویسنده فوق العاده ای است

5

فوق‌العاده بود

4.3
(11)
گیرا 🧲 (1)
33,000
٪30
23,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شایو
٪30
شایو
اوسامو دازای
نوین کتاب
4.3
(11)
گیرا 🧲 (1)
33,000
٪30
23,100
تومان