0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قوی سیاه

معرفی، خرید و دانلود کتاب قوی سیاه

تأثیر رویدادهای بی نهایت محتمل
درباره قوی سیاه
پیش از کشف استرالیا، مردم دنیای کهن بی چون وچرا باور داشتند هر قویی سفید است چون تجربیات ایشان پیوسته این باور را تأیید می‌کرد. دیدن نخستین قوی سیاه برای چند پرنده‌شناس باید شگفتی جالبی بوده باشد؛ اما اهمیت داستان در این نیست. اهمیت داستان در این است که شکنندگی دانش ما را نمایان می‌کند و نشان می‌دهد آموختن ما از تجربیات و مشاهدات با چه محدودیت‌های شدیدی روبه‌روست. تنها یک مشاهده کافی است تا گزاره‌ای کلی که دستاورد هزاران سال تماشای میلیون‌ها قوی سفید است بی‌اعتبار شود- تنها با دیدن یک قوی سیاه.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۲۳ مگابایت
تعداد صفحات
437 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۳۴:۰۰
نویسنده نسیم نیکلاس طالب
مترجممریم بردبار
ناشرانتشارات کتیبه پارسی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The black swan : the impact of the highly improbable
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۵/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
135,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۲۳ مگابایت
۴۳۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 33 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
21 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
30 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب بسیار خوب و آموزنده ای هست... انتقاد به ترجمه وارد هست ولی نه انقدری که برخی از دوستان آتیشش رو زیاد میکنن، تا الان حدود نصفش را خوندم و بنظرم خوبه. بحثی که هست اینه که متن نویسنده متن سنگینیه و کلا این آقای نیکلاس طالب توییتها و متنهایی که مینویسه متن ساده نیستند و قاعدتا ترجمه هم سخت میشه. در کل کتاب بسیار خوبیه و البته سطحی و قابل درک برای همه نیست و بعضی از بخشها مطالب واقعا سنگین هستند.

3

به امید روزی که همه مترجمین ایرانی یک بار این کتاب رو ترجمه کرده باشن ؛)) چرا وقتی یه کتاب معروف میشه همه میرن ترجمه اش میکنن درحالیکه کلی کتاب خوب هنوز ترجمه نشدن؟ نکته این جاست که ما فقط بلدیم از روی دست همدیگه کپی کنیم بدون هیچ ریسک یا خلاقیت

1

سلام خدمت دوستان گرامی کتاب مطالب ارزشمندی رو ارائه میده ولی متأسفانه ترجمه در برخی موارد گنگ هست و کاملاً مشخصه در بسیاری جاها از گوگل ترنسلیت استفاده شده اونم بدون اینکه ویرایشی روش صورت گرفته باشه. یک جا state رو گفته کشور، یک جا استان! در واقع اشتیاق بسیاری داشتم واسه خوندنش و دوست داشتم ادامه بدم و تا فصل ۷ پیش رفتم ولی ترجمه بد و ضعیف منو زده کرد.

5

دوستان کسی هست این کتاب رو با یه ترجمه خوووووب مطالعه کرده باشه؟ آیا اصلا این کتاب ، نسخه ترجمه شده ی درستی داره که اون رو بخریم؟ یا همه ی ترجمه های موجود کپی پیست از رو دست هم ، و جمیعا افتضاح هستند؟؟؟؟؟ اگه کسی میدونه خواهش میکنم بگه. ممنون

1

مریم دیگه کتاب ترجمه نکن شما. شرط لازم و کافی مترجم خوب بودن دکتر بودن نیست. حیف پول . گوگل ترنسلیت بهتر ترجمه میکنه . اصلن بعضی جاها رو اشتباه ترجمه کردی. انقدر افتضاح بود که رفتم کتاب زبان اصلی رو خوندم . باشد که کار دیگری جز ترجمه برگزینی دکی.

3

این ترجمه افتضاحه، نخرید من ازین سایت نخریدم ولی کلا اگر خواستید بخرید این ترجمه خوب نیست. حتی یک ویرایش درست و حسابی هم نشده. من کتاب انگلیسیش رو دانلود کردم، از اون راحت اشکال متن فارسی رو درآوردم. واقعا جای تاسف داره

3

هیچ ترجمه خوبی متاسفانه وجود نداره، اگه میت نین زبان اصلی رو بخونین، اگه نه زبان اصلی رو پیدا کنین، بدین گوگل ترنسلیت ترجمه کنه، خیلی از ترجمه ی این مترجم های فقط به اسم مترجم بهتره. نمره کتاب ۵ ستاره است ولی ترجمه ۰صفر.

5

این کتاب بینظیره و بسیار خواندنی. من این کتاب رو قبلا خوندم و دقت نکردم ناشر و مترجم کی بود اما متاسفانه ترجمه خیلی دلچسب و روان نبود. بنظر من ترجمه و توضیحات علی بندری در پادکست بی پلاس از ترجمه آن بهتر بود.

5

محتوای کتاب بسیار آموزنده هست ولی حس میکنم این ترجمه حاصل کپی پست از گوگل ترنسلیت بدون هیچ گونه بازبینی و ویرایشه!

2

وقتی وزارت بی فرهنگ و ارشاد ما هیچ نظارتی بر روی کارهای ترجمه نداره و هیچ مکانیزمی برای اجازه دادن جهت ترجمه وجود نداره بیشتر از این نمیشه از کیفیت و سرانه مطالعه و اموزشی ایران انتظار داشت

نمایش 10 نقد دیگر
3.1
(33)
آموزنده 🦉 (1)
67,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
قوی سیاه
قوی سیاه
نسیم نیکلاس طالب

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قوی سیاه
قوی سیاه
تأثیر رویدادهای بی نهایت محتمل
انتشارات کتیبه پارسی
3.1
(33)
آموزنده 🦉 (1)
67,500
تومان