0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سه قطره خون
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سه قطره خون

نویسنده:
صادق هدایت
درباره سه قطره خون
هدایت در این داستان با بهره‌گیری از یک افسانه‌ی کهن که شاید به‌صورت اسطوره درآمده کمک گرفته تا حرفش را در قالب اسطوره‌ی «مرغ حق» بگوید. این داستان از زبان احمد که در بیمارستان روانی بستری است روایت می‌شود. احمد آرزوها و تصوراتش را زندگی می‌بخشد و با آن‌ها زندگی می‌کند. او در یک سالی که بستری بوده در آرزوی کاغذ و قلم برای نوشتن بوده است؛ در نهایت یک روز آرزوی راوی برآورده می‌شود و برایش کاغذ و قلمی می‌آورند تا پریشانی‌های روحی و روانی خود را از حادثه‌ای هولناک بیرون بریزد. سه قطره خون داستان عشق و خیانت است. داستان شک و تردیدی که پایانی نافرجام را به همراه می‌آورد و راه گریزی از آن نیست. بیانِ امر محال محوری‌ترین موضوع سه قطره خون است. گفته‌های راوی در این داستان شرحی از رویدادهایی اتفاق افتاده نیستند. رویداد اصلی چنان خاطره‌ی هولناک و مضطرب‌کننده‌ای است که راوی از بیان آن قاصر است. داستان سه قطره خو به روایت‌ناپذیریِ این قبیل روایت‌های تشویش‌آور مربوط می‌شود.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
22.۵۶ مگابایت
مدت زمان
۲۴:۳۸
نویسندهصادق هدایت
راوی مصطفی طالبیان مقدم
ناشرانتشارات شنیدار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۲.۵۶ مگابایت
۲۴:۳۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
6 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

ابتدا داستان را بخوانید بعد متن زیر رو بخونید: خطر اسپویل یا گفتن داستان: داستان دو بعد داره، ۱. یکی بخش ظاهری داستان ساده شده این میشه: واقعیت داستان اینه که راوی ، عاشق رخساره نامزد دوستش (سیاوش میشه) ولی چون توان رقابت با سیاوش رو نداشته، تنها دوست خودش رو میکشه ، اونم با تفنگش. بعد روانی میشه و در بیمارستان مغزش توان هضم کاری که کرده را نداشته. در واقع مینا یا گربه داستان = رخساره گربه ای که مینا عاشق او بود: سیاوش داستان که سیاوش میگه: داستان خود او بوده که گربه(سیاوش) را با تیر زده و حال شبها نمیتواند بخوابد. عباس هم که دیوانه ای بود ، که راوی توانایی شعر و تار زنی خود را در ذهنش به او داده و در عوض صورت ابله روی خودش را با صورت عباس در ذهنش عوض میکند زیرا فکر میکند علت انتخاب سهراب توسط رخساره صورت اوست. ۲.زیر لایه داستان هم به بررسی اوضاع سیاسی زمان داستان و دوران خفقان ان دوره با ایهام های خاص اشاره دارد که میتوانید در نت جستجو کنید.

5

واقعا صادق هدایت انگار هیچوقت از اوج خودش فاصله نگرفته تمام اثارش ادم رو بعد از گوش کردن به یه فکر خیلی عمیقی فرو میبره اولش فکر میکنی کلی سوال بی جواب داری ولی وقتی بیشتر تامل میکنی میبینی نه جواب تمام سوالاتت توی خود داستان بوده

5

یک داستان فوق‌العاده. پیشنهاد میکنم بعد از گوش کردن به داستان نقد فوق‌العاده آذر نفیسی رو بخونید

2

خیلی همه تعریف کردند ولی متاسفانه من نفهمیدم چی شد.

1

آبله رو درسته نه ابله رو

5

بسیار عاااالی بود??

5

کتاب جالبیه

5

فوق العاده

5

خوبه در کل

5

عالی

4.2
(16)
13,000
٪50
6,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
سه قطره خون
سه قطره خون
صادق هدایت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سه قطره خون
٪50
سه قطره خون
صادق هدایت
انتشارات شنیدار
4.2
(16)
13,000
٪50
6,500
تومان