0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
1984
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی 1984

نویسنده:
جورج اورول
درباره 1984

کتاب 1984 نوشته‌ی جورج اورول است. او این کتاب را برای نخستین بار در سال 1949 نوشت. جورج اورل در این کتاب تصویری از جامعه‌ی پاد آرمان‌شهر ترسیم می‌کند. جورج اورول برای نوشتن کتاب 1984 از نماد‌های زیادی استفاده کرده است. برای مثال وزارت حقیقت با تعریف اورول جایی است که در آن وقایع را تغییر می‌دهند و حقایق جدید می‌سازند. وزارت فراوانی هم جایی است که در آن غذاها و مواد مورد نیاز را جیره‌بندی می‌کنند. تمام شخصیت‌های این کتاب علاوه بر نام نمادین، شخصیت نمادینی هم دارند. برای مثال «برادر بزرگ» نماد یک نظام دیکتاتوری است. حکومتی که بر زندگی مردم نظارت می‌کند و تمام کارهای آن‌ها را کنترل می‌کند.

نماد‌های این کتاب به نام‌ها خلاصه نمی‌شوند، و جرج اورول نمادهای اصلی‌اش را در لابه‌لای متنش پنهان کرده است، نماد‌هایی مثل آزاداندیشی در برابر کنترل، دوستی در برابر خیانت و آزادی سیاسی در برابر سرکوب.

 کتاب ۱۹۸۴ در فهرست 1001 کتابی که لازم از پیش از مرگ بخوانید قرار دارد. این کتاب چندین ترجمه فارسی هم دارد انتشارات آوانامه با منتشر کردن نسخه‌ی صوتی این کتاب، خوانش آن را برای خوانندگان آسان کرده است. خوانش این نسخه صوتی را آرمان سلطان زاده برعهده داشته است و صالح حسینی آن را به فارسی برگردانده است. شما می‌توانید این نسخه صوتی را در دسته‌بندی داستان و رمان در همین صفحه دانلود کنید.

خلاصه داستان صوتی 1984

کتاب 1984، دنیای ترسناکی را توصیف می‌کند که تنها سه کشور بزرگ در آن وجود دارند؛ اوشینیا، اوراسیا، ایستیشیا. همان سه کشور بی رحم هم همیشه با یکدیگر در حال جنگند. این داستان در لندن، در کشور اوشینیا رخ می‌دهد که جامعه‌اش به سه طبقه تقسیم شده است، طبقه‌ی کارگر، اعضای عادی حزب (مردم عادی) و اعضای رده بالای حزب. همه‌ی افراد جامعه در این سه دسته قرار می‌گیرند و باید از «برادر بزرگ» که رئیس حزب است، اطاعت کنند. نوشتن در این جامعه ممنوع است و همه‌ی جامعه به وسیله‌ی تلویزیونهای تله‌اسکرین کنترل می‌شود. در این جامعه برای همه تنها یک حقیقت محض وجود دارد و آن حقیقت هم حزب است، نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر.‌

درباره‌ی جورج اورول نویسنده‌ی کتاب صوتی 1984

جورج اورول  George Orwellنویسنده، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی متولد 25 ژوئن 1903 است. او در مدرسه‌ای شبانه‌روزی تحصیلاتش را تکمیل کرد اما هرگز به دانشگاه نرفت و بلافاصله بعد از دبیرستان جذب نیروی پلیس انگلستان شد. در همان سال‌ها برای ماموریتی طولانی به کشور برمه (میانمار امروزی) فرستاده شد و از خاطرات همان جا بود که اورول رمان روزهای برمه را نوشت.

سبک نوشتاری اورول بسیار ساده اما حرفه‌ای بود. او از موضوعات روزمره برای نوشتن کتاب‎هایش استفاده می‌کرد. برای مثال اهمیت رهبری در جنگ جهانی دوم و از بین رفتن اخلاقیات و انسانیت از موضوعاتی بوده‌اند که اورول برای نوشتن کتاب مزرعه‌ی حیوانات از آن‌‌ها الهام گرفته است. او در مقاله‌ی «چرا می‌نویسم؟» می‌گوید: «از پنج یا شش سالگی می‌دانستم که نویسنده خواهم شد.» همسایگان اورول شهادت می‌دهند که ممکن بود جورج روزها و هفته‌ها از اتاقش بیرون نیاید و تنها به نوشتن مشغول باشد. جورج اورول برای نوشتن کتاب‌هایش از نثر ساده و قابل فهمی استفاده می‌کند، استفاده از این نثر باعث می‌شود مردم بیش‌تری کتاب‌های اورول را بخوانند و در نتیجه پیام او به گوش مردم بیش‌تری برسد. او معتقد است که داستان‌هایش را از دل مردم و اتفاقات روزمره‌ی مردم می‌گیرد به همین دلیل لازم  است که همین مردم نثرش را بفهمند و از خواندن آن لذت ببرند.

چرا باید کتاب صوتی 1984 را خواند؟

دلایل زیادی برای خواندن کتاب 1984 وجود دارد، این کتاب داستان جذاب و خواندنی‌ای دارد که خواننده را جذب می‌کند. شخصیت‌های نمادین کتاب طوری خلق شده‌اند که مسائل مهمی مانند انسانیت را زیر سوال ببرند. کتاب صوتی 1984 در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های انگلیسی قرار دارد. این کاتب مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در قسمتی از کتاب صوتی 1984 می‌شنویم

‌آن گاه چهره‌ی گوسفند به هیئت سربازی اروسیه‌ای درآمد که غول آسا و ترسناک در حال پیشروی بود، مسلسل او می‌غرید و چنین می‌نمود که از صفحه‌ی تله اسکرین بیرون می‌جهد، طوری که عده‌ای از تماشاچیان ردیف جلو از جایگاه‌های خود عقب جستند. اما در همان لحظه، چهره‌ی خصم آلود جای خود را به چهره‌ی ناظر کبیر داد، چهره‌ای با مو و سبیل مشکی، سرشار از قدرت و آرامشی مرموز و چنان عظیم که سراسر پرده را پوشانید. جملگی آهی عميق از روی آرامش کشيدند. هیچ کس فرمایشات ناظر کبیر را نمی‌شنید. صرفا چند کلمه‌ای تشویق آمیز بود، از نوع کلماتی که در بحبوحه‌ی جنگ ادا می‌شود و فی نفسه تمیز داده نمی شود، اما گفتن این کلمات اعتماد به نفس را احیا می کند. آن گاه دوباره چهره‌ی ناظر کبیر محو شد و به جای آن سه شعار حزب با حروف بزرگ ظاهر شد:

جنگ صلح است

آزادی بردگی است

نادانی توانایی است

اما چهره ی ناظر کبیر چنین می نمود که لحظاتی چند بر پرده پابرجاست، گویی تاثیری که در مردمک چشم ها

ایجاد کرده بود، چنان زنده بود که در دم زدوده نمی شد. زنک موحنایی خود را به پشت صندلی جلو انداخته بود. با نجوایی لرزان که انگار آهنگ«منجی من!»را داشت، دست به سمت پرده دراز کرد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی ۱۹۸۴

داستان ۱۹۸۴ داستان جالبی است که به خواننده کمک می‌کند با نگاه متفاوتی به جهان اطرافش بنگرد. کتاب‌های دیگری هم در دنیای ادبیات وجود دارند که چنین خاصیتی دارند. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • کوری اثر ژوزه ساراماگو انتشارات مروارید
  • مسخ اثر کافکا
  • بینایی اثر ژوزه ساراماگو انتشارات مجید
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
732.۴۷ مگابایت
مدت زمان
۱۳:۱۷:۴۸
نویسندهجورج اورول
مترجمصالح حسینی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۰۶
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۳۲.۴۷ مگابایت
۱۳:۱۷:۴۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 543 مخاطب
پربار 🌳 (19)
آموزنده 🦉 (16)
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
4 ٪
312 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستانش زیادی آشناست مگه نه؟...

2

فیدیبو برا نگه داشتن مشتریاش تو این اوضاع بد اقتصادی پناه میبرن باید یکم انصاف داشته باشه

5

دوستان سلام. این کتاب رو قبلاً خریداری کردم و گوش دادم و توی کتابخانه ذخیره شده.‌ حالا که رفتم سراغِ کتابی که هجده هزار تومن و نزدیک یک کیگ نت خرجش کردم که دوباره کتابم رو گوش بدم، جالبه بدونید دوباره باس تمامِ کتاب رو دانلود کنم. این اگه یه جور کلاه‌برداری نیست پس چیه؟

5

در تعجب هستم نویسنده این کتاب سال ۱۹۵۰ فوت کرده است و چقدر قدرت داشته که ۶۰ تا ۷۰ سال بعد( منظورم الان هست) رو اینقدر زیبا و درست تصویر کرده !!!! این همه تشابه !!! چقدر تصویرسازی های این کتاب آشناست!!! 😔😔

4

خیلی شبیه کتاب مزرعه حیوانات هست.ولی خیلی پیچیده تر و جذابتر .فضای کتاب سیاه و خفقان اوره .خیلی سیاهتر از مزرعه حیوانات.مزرعه حیوانات مثل میوه ای قاچ شده است که در پیشدستی تقدیم شما شده ک۶ کافی ایت از خوردن ان لذت ببرین.ولی ۱۹۸۴ وظیفه چیدن و شستن و پوست کندن را به عهده خواننده گذاشته.در کل همون استنباطی که از کتاب مزرعه گرفته میشه هم از این کتاب میشه گرفت.

5

کتاب خیلی فضای سیاهی داره از طرفی سیاهی های کتاب خیلی هجو نیست و در دنیای واقعی با افرادی ک نظر سیاسی متفاوت از نظام جامعه شون دارن ب مراتب بدتر هم برخورد میشه. کتاب به ادم دید سیاسی میده و همین عبارات جنگ صلح است یا نادانی توانایی است یا بردگی ازادی است کاملا ذهن انسان رو باز میکنه ولی درخصوص گیرایی متن خیلی متن گیرایی نداره و برخلاف خیلی کتابها مثل وقتی نیچه گریست برای خواننده شفاف و ملموس نیست و نمیتونی با شخصیتها همزادپنداری کنی. من از ۱۰۰ تا به کتاب ۷۰ امتیاز میدم ارمان سلطان زاده مثل همیشه عالی بود

5

آنقدر جذابه شنیدنش که حتی بعضی وقتا به خواب ترجیحش میدم به نظرم توی ایران همه باید بخوننش! نسخه صوتی عالی بود، ممنون از راوی عزیز آرمان سلطان زاده

5

گویی از روی ما نوشته کتاب رو جورج ارول جای بحث نداره پیشنهاد میکنم حتما بخرید و گوش کنید

4

کتاب خوبی بود اما غالب کار مثل مزرعه حیوانات از جایی به بعد که رنگ ناامیدی به طور کامل به داستان پاشیده میشه فقط پر از استعاره هستش و دیگه تغییری در کلیت رمان نمیبینیم،به طور کل با نگاه نویسنده که سعی داره به خواننده القا کنه همیشه برد با حکومتهای الیگارشی و مستبد هست و هیچ روزنه امیدی وجود نداره مخالفم و معتقدم هر سیاهی را پایانیست به روشنی طلوع

4

من این کتاب و بصورت صوتی گوش دادم با ترجمه صالح حسینی و صدای آرمان سلطان زاده که واقعا شنیدنی بود داستان جذاب و گیرا بود ولی من نتوانستم با شخصیت اصلی ارتباط کافی رو برقرار کنم و احساسات او را درک و لمس کنم ولی نویسنده در ترسیم یک جامعه بسته و اقتدار گرا عالی کار کرده بود طوری که خواننده به راحتی می تواند آن را در ذهنش مجسم کند و ما به ازای آن را نیز براحتی می تواند در جامعه پیدا کند.

نمایش 302 نقد دیگر
4.5
(543)
پربار 🌳 (19)
108,000
٪30
75,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
1984
1984
جورج اورول

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
1984
٪30
1984
جورج اورول
آوانامه
4.5
(543)
پربار 🌳 (19)
108,000
٪30
75,600
تومان