0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایگو و اید

معرفی، خرید و دانلود کتاب ایگو و اید

من و نهاد
درباره ایگو و اید

کتاب ایگو و اید: من و نهاد یکی از کتاب‌های کلیدی در شکل‌گیری درک ما از ساختارهای درونی ذهن انسان است که زیگموند فروید آن را در سال 1923 منتشر کرد. اید، ایگو و سوپرایگو اصطلاحاتی هستند که فروید برای توصیف ذهن ابداع کرده است و در کتاب فراسوی اصل لذت برای اولین بار آن‌ها را معرفی می‌کند. حالا در کتاب ایگو و اید، فروید سعی دارد با توصیف مبارزات و تناقضاتی که در بین ایگو، اید و سوپرایگو وجود دارد، رفتارهای ما را توجیه کند و بگوید چرا ما به شیوه‌هایی خاص رفتار می‌کنیم. فروید پس از دهه‌ها تحقیق و پژوهش نظری و بالینی، کتاب حاضر را در پنج فصل نوشت.

نویسنده برجسته علم روانشناسی در کتاب خود این‌طور می‌نویسد که احساسات پیچیده ما، روابط ما، انتخاب‌های ما و به طور کلی زندگی ما، همه حاصل کلنجار دائمی این سه بخش وجودی ذهن است. اید یا نهاد بخش غریزی وجود ماست که به صورت ناخودآگاه فقط به دنبال لذت‌هاست و از سختی‌ها دوری می‌کند. این بخش نسبتا تاریک وجود انسان شامل لیبیدو است و تصمیمات را به سوی ارضای جنسی سوق می‌دهد. ایگو یا من بخش منطقی و میانجی وجودی ذهن است که خودآگاهی در آن وجود دارد و تصمیماتی را می‌گیرد که در بلندمدت سودمندند و فقط به دنبال لذت‌های لحظه‌ای نیست. سوپرایگو یا فراخود نیز بخشی است که بر طبق فرهنگ و محیط پیرامون کودک شکل می‌گیرد و قوانینی برای ذهن می‌نویسد که در قالب آن ذهن را مجبور می‌کند در قالب رفتارهایی ایده‌آل پیش رود. کتاب نهاد و من به خوبی جنگ‌هایی که دور از چشم ما در درونمان رخ می‌دهند را شرح می‌دهد تا با درک بیشتری برای زندگی خود تصمیم‌گیری کنیم.

 این کتاب توسط « امین پاشا صمدیان » به فارسی برگردانده شده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است.

معرفی زیگموند فروید

زیگموند فروید پدر علم روانشناسی است که در سال‌های 1856 تا 1939 زندگی می‌کرد و با دستاوردها و نظریات خود، علم روانشناسی را متحول کرد. او با معرفی روانکاوی و روش‌های بالینی روان درمانی به دنیا، تاثیر مهمی در رشد و شناخت بیشتر ما از ذهن و روان بشر شد. فروید ایده‌های مهمی مثل عقده ادیپ، لیبیدو، ناخودآگاه و انتقال را به علم روانشناسی معرفی کرد که بسیاری از رفتارها را در مردم توجیه می‌کنند. از آثار برجسته فروید می‌توان به کتاب‌های بررسی رفتارهای جنسی، توتم و تابو و ضمیر ناآگاه اشاره کرد.

3 دلیل برای خواندن کتاب ایگو و اید

در بین کتاب‌های فراوانی که با ژانر روانشناسی در بازار عرضه می‌شوند، کتاب‌های فروید بی‌شک از بهترین گزینه‌های هستند. چرا که این کتاب:

  • شما را با ساختار ذهن آشنا می‌کند
  • یکی از مهمترین آثار فروید است که تاثیر زیادی در علم روانشناسی داشت
  • باعث شناخت بهتر از خود، زندگی و تصمیماتتان می‌شود.

بخشی از کتاب ایگو و اید

اصطلاح «خودآ گاهی» که بحث را با آن آغاز می‌کنیم، اصطلاحی کاملاً توصیفی است که بر مستقیم‌ترین و معین‌ترین خصوصیات ادراک دلالت دارد. تجربه اینطور نشان می‌دهد که به عنوان یک قاعده، عنصری ذهنی (مثلاً یک اندیشه) همیشه در خودآگاه باقی نمی‌ماند۔ برعکس، مشخصه‌ی وضعیت خودآگاه این است که بسیار گذرا است۔ اندیشه‌ای که هم اکنون خودآگاه است، لحظه‌ای بعد، دیگر خودآگاه نیست۔ البته این اندیشه می‌تواند تحت شرایطی خاص به سادگی، دوباره به خودآگاهی فراخوانی شود۔ این که این اندیشه در این فاصله چه بوده را نمی‌دانیم۔ می‌توانیم بگوییم نهفته بوده و منظورمان این است که این قابلیت را داشته که هر لحظه دوباره به خودآگاه بازگردد۔ اگر هم بگوییم ناخودآگاه بوده، باز هم توصیف درستی ارائه داده‌ایم۔ به این اعتبار، لفظ ناخودآگاه، معنی «نهفته و قابل بازگشت به خودآگاه» را دارد. فلاسفه بدون شک اعتراض خواهند کرد که: «خیر، اصطلاح ناخودآگاه در این جا موضوعیت ندارد، زیرا تا زمانی که اندیشه‌ای در وضعیت نهفته قرار داشته باشد، اصولاً نمی‌تواند عنصری ذهنی باشد.»‏ اگر بخواهیم در این‌جا آن‌ها را نقض کنیم چیزی جز یک جنگ لفظی عایدمان نمی شود۔

ولی ما از راه دیگری به اصطلاح یا مفهوم «ناخودآگاه» رسیده‌ایم: با در نظر گرفتن تجربیات به خصوصی که پویش‌های ذهنی در آن‌ها نقش داشته‌اند۔ ما متوجه شدیم یا به بیان دیگر، مجبوریم فرض کنیم که فرآیندهایی ذهنی یا اندیشه‌هایی بسیار قدرتمند وجود دارند (در این جا برای اولین بار یک عامل کمی وارد بحث می‌شود) که می‌توانند تمامی آن اثراتی را که اندیشه‌های عادی دارند، در ذهن تولید کنند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ایگو و اید

کتاب ایگو و اید یکی از کتاب‌های تاثیرگذار در علم روانشناسی بود که درک ما نسبت به روان انسان را برای همیشه متحول کرد. اگر مایلید کتاب‌های دیگری از فروید بخوانید که ذهن شما را در زمینه روانشناسی غنی کند، کتاب‌های زیر می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای شما باشند:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
831.۹۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
76 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۳۲:۰۰
نویسندهزیگموند فروید
مترجم امین پاشا صمدیان
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The ego and the id
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۳
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۳۱.۹۹ کیلوبایت
۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(4)
19,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایگو و اید
ایگو و اید
من و نهاد
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(4)
19,500
تومان