0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زمین از دریچه ی آسمان
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب زمین از دریچه ی آسمان

ناشر:
دوستان
درباره زمین از دریچه ی آسمان

کتاب زمین از دریچه ی آسمان یکی از آثار ارزشمند فیلسوف و مدرس، مصطفی ملکیان است که سال 1397 چاپ شد. نویسنده در این کتاب توضیح می‌دهد که هر کشوری برای پیشرفت و رشد بیشتر، علاوه بر سلامت نظام سیاسی، منابع طبیعی و برنامه ریزی درست اقتصادی به عامل چهارمی با عنوان فرهنگ جامعه وابسته است. اگر به خواندن کتاب‌های مرتبط با ارتباطات و رسانه علاقه دارید، به دسته بندی کتاب‌های علوم اجتماعی فیدیبو سر بزنید.

مصطفی ملکیان باور دارد برای پیشرفت یک کشور باید به چهار عامل توجه کرد اما بیشتر اوقات مورد چهارم در نظر گرفته نمی‌شود. در طول تاریخ همه جوامع با مشکلات مختلفی روبه‌رو شده‌اند که برای اصلاح آن‌ها، نیاز به بررسی و ریشه یابی مشکلات است. زمانی که نوبت به تعیین عوامل پدیدآورنده مشکلات می‌رسد معمولا تنها نام سه عامل منابع طبیعی، برنامه ریزی‌های اجتماعی و قدرت سیاسی آن کشور مطرح می‌شود و مورد چهارم، فرهنگ، از قلم می‌افتد.

موضوع کتاب زمین از دریچه ی آسمان

کتاب زمین از دریچه ی آسمان به طور کامل ریشه مشکلات اجتماعی را بررسی کرده و راه‌هایی برای اصلاح آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. یکی از مهم‌ترین دلایل بروز مشکل بین مردم، کمبود منابع طبیعی است. هیچ وقت نمی‌شنویم که افراد بر سر منابع نظیر اکسیژن به مشکل برخورد کنند زیرا تمام نقاط دنیا از آن به یک میزان بهره‌مند هستند. کمبود آب یکی از مشکلات امروزه انسان است که تقاضای آن بیشتر از عرضه بوده و همین موضوع می‌تواند باعث بروز اختلافات شود.

عامل دوم برنامه ریزی اجتماعی است. این عامل به شرایطی اشاره دارد که در یک کشور برنامه ریزی‌ها توسط کارشناسان انجام نگرفته و نتایج بدی به همراه دارد. اگر تصمیم گیری و برنامه ریزی‌های اجتماعی بر عهده خود کارشناسان و افرادی باشد که در آن تخصص دارند، درگیری‌های جامعه کمتر می‌شود. عامل سوم قدرت سیاسی است. یکی از دلایلی که می‌تواند باعث سقوط یک دولت یا کشور شود، اداره شدن آن توسط مدیران ناکارآمد است.

در طول تاریخ این سه عامل باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است اما تصور کنید که در یک جامعه هیچ کدام از این مشکلات وجود ندارد، در این حالت ممکن است فرهنگ خود مردم باعث اختلاف نظر شود. اگر باورها، احساسات، عواطف و خواسته‌های افراد جامعه دچار تغییر نشود، اصلاح آن جامعه دشوار خواهد بود. در قرآن آمده است « إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم» : «خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است، تغییر دهند!»

چرا باید کتاب زمین از دریچه ی آسمان را بخوابیم؟

کتاب زمین از دریچه ی آسمان اثر مصطفی ملکیان، اطلاعات زیادی در مورد علوم اجتماعی و درک بهتر مشکلات جوامع بشری ارائه می‌دهد. این کتاب می‌‌تواند برای همه افراد علاقمند به جامعه شناسی جذاب باشد. کتاب نثری روان داشته که باعث درک بهتر مفهوم آن می‌شود. در واقع با مطالعه آن می‌توان به شناخت درستی از فرهنگ سازی صحیح یک جامعه رسید و در حد توان خود در این راه قدم‌هایی بردارید.

درباره مصطفی ملکیان، نویسنده کتاب زمین از دریچه ی آسمان

کتاب زمین از دریچه ی آسمان توسط مصطفی ملکیان، فیلسوف و نویسنده ایرانی متولد 1335 نوشته شده که در حال حاضر به تدریس می‌پردازد. مصطفی ملکیان دوران مدرسه خود را در شهر زادگاهش، شهرضا گذراند و برای تحصیل در دانشگاه، به تهران رفت. ایشان برای دو سال در رشته مهندسی مکانیک به تحصیل پرداخت اما تصمیم به تغییر رشته گرفت و پس از آن، رشته فلسفه اسلامی دانشگاه تهران را انتخاب کرد.

مصطفی ملکیان تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد اما در اواخر دوران تحصیل خود، تصمیم به ترک دانشگاه گرفت و شخصا به مطالعه موضوعات مورد علاقه خود و فلسفه روی آورد. پس از آن به عنوان استاد دانشگاه تهران و امام صادق به کار خود ادامه داد و در این سال‌ها به ترجمه و تالیف کتاب‌های مختلف پرداخته است. کتاب‌های ایشان در مورد موضوعات فلسفه، عرفان، ادبیات، دین، هنر و روانشناسی هستند. از جمله مشهور‌ترین آثار مطقی ملکیان می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

·      عمر دوباره: درس گفتارهای در باب اخلاق کاربستی

·      راهی به رهایی: جستارهایی در باب عقلانیت و معنویت

·      حدیث آرزومندی: جستارهایی در عقلانیت و معنویت

·      تقدیر ما تدبیر ما

جهت مشاهده آثار مصطفی ملکیان کلیک کنید.

بخشی از کتاب زمین از دریچه ی آسمان

تا قبل از صنعتى شدنِ جوامع، دولت‌ها سه وظیفه ى اصلى داشتند. وظیفه ى اول دریافت باج و خراج و جزیه یا به تعبیر امروزى، دریافت مالیات بود. وظیفه ى دوم تأمین امنیت راه‌ها بود، به گونه اى که قُطاع الطریق نتوانند کاروان‌ها را غارت کنند. سومین وظیفه حمایت از رعایاى خود در برابر حملات دشمن خارجى بود اما امروزه، بعد از دوران صنعتى شدن، دولت‌ها روزبه روز کارکردهاى بیشترى پیدا کرده  و متنوع‌تر شده اند. آموزش و پرورش، بهداشت، بیمه، بانک‌ها، آب، برق، گاز و تلفن و همه چیز در ید قدر‌ت‌هاى سیاسى است. درنتیجه فرد به تنهایى قادر به بهبود اوضاع نخواهد بود. منظور از طرح درس «زمین از دریچه ى آسمان» این است که بگوییم حتى اگر فرد نقش و سهم خود را در بهبود اوضاع زندگى اجتماعى ایفا کند، و سه عامل نام برده نیز کاملاً بسامان باشند، عامل چهارمى که همان فرهنگِ فرد فردِ آدمیان است می‌تواند مانع تراشى کند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب زمین از دریچه ی آسمان

اگر از مطالعه کتاب زمین از دریچه ی آسمان لذت بردید، سه کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب همه دروغ می گویند! نوشته سث استفنز

·      کتاب مهندسی اجتماعی، هنر هک کردن انسان ها نوشته کریستوفر هدنگی

·      کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی نوشته آلن جیکوبز

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۲ مگابایت
تعداد صفحات
188 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۱۶:۰۰
نویسندهمصطفی ملکیان
ناشردوستان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۲ مگابایت
۱۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار روان و عالی و منطقی، این کتاب یک قدم بزرگ برای فرهنگ سازی جامعه ای هست که در آن زندگی میکنید و چون خیلی مطالب قابل درک و منطقی داره پیشنهاد میکنم به هرکسی میتوانید معرفی کنید، حتی اگر مطالبی از آنرا هم به اشتراک بگذارید شما هم برای فرهنگ سازی قدمی برداشته اید

5

استاد ملکیان کلامشون روان و منطقیه در این کتاب هم اطلاعات زیادی هست برای یادگیری

5

کتابی خیلی عالی و پرمغز که به زبانی ساده نگاشته شده،. توصیه میکنم بخونین

5

بینظیر

5

استاد بی نظیرن?

5

خواندنی و مهم.

4.6
(17)
37,500
٪20
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زمین از دریچه ی آسمان
٪20
زمین از دریچه ی آسمان
مصطفی ملکیان
دوستان
4.6
(17)
37,500
٪20
30,000
تومان