0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با دیویی

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با دیویی

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با دیویی

کتاب آشنایی با دیویی نوشته پل استراترن و ترجمه کاظم فیروزمند است. این کتاب از مجموعه‌کتاب‌های آشنایی با فیلسوفان نشر مرکز است. این کتاب به صورت خلاصه و داستان‌وار زندگی، آثار و افکار دیویی را معرفی می‌کند. کتاب با معرفی زندگی‌نامه دیویی آغاز می‌شود. دیویی در سال ۱۸۵۹ در ورمانت آمریکا به دنیا آمد. در دوران کودکی شاهد جنگ داخلی آمریکا بود و این تجربه تلخ تأثیر زیادی بر شکل‌گیری شخصیت او گذاشت. دیویی در جوانی به دانشگاه میشیگان رفت و در آنجا با فلسفه پراگماتیسم آشنا شد. پراگماتیسم فلسفه‌ای است که بر عمل و تجربه تأکید دارد. دیویی از پراگماتیسم به عنوان چارچوبی برای تفسیر جهان و زندگی استفاده کرد. کتاب سپس به بررسی آثار دیویی می‌پردازد. دیویی در آثار خود به موضوعات مختلفی از جمله فلسفه علم، فلسفه اخلاق، فلسفه تعلیم و تربیت، و فلسفه سیاست پرداخته است. او در فلسفه علم بر تجربه‌گرایی تأکید داشت و معتقد بود که دانش باید بر اساس تجربه عینی بنا شود. در فلسفه اخلاق، دیویی معتقد بود که اخلاق باید بر اساس ارزش‌های انسانی و اجتماعی بنا شود. در فلسفه تعلیم و تربیت، دیویی از روش تعلیم و تربیت مبتنی بر تجربه فعال حمایت می‌کرد. در فلسفه سیاست، دیویی از دموکراسی به عنوان بهترین شکل حکومت دفاع می‌کرد.

آشنایی با نویسنده، پل استراترن

پل استراترن (به انگلیسی: Paul Strathern) (متولد ۱۹۴۰) نویسنده و پژوهشگر بریتانیایی است. او مدتی در دانشگاه کینگستون در رشته فلسفه و علوم تدریس می‌کرد. او در لندن زندگی می‌کند. ستراترن بیش از ۱۰۰ کتاب در زمینه‌های مختلف نوشته است، از جمله فلسفه، تاریخ، علم، اقتصاد، و ادبیات. برخی از آثار برجسته او عبارتند از:

آثار استراترن به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی، چینی، ژاپنی، و کره‌ای ترجمه شده‌اند.

ستراترن در سال ۱۹۴۰ در لندن متولد شد. او در دانشگاه کینگستون در رشته فلسفه و علوم تحصیل کرد. پس از فارغ‌التحصیلی، به عنوان معلم و پژوهشگر در دانشگاه کینگستون مشغول به کار شد. ستراترن در سال ۱۹۷۲ اولین کتاب خود را با عنوان یک فصل در آبیزسینیا منتشر کرد. این کتاب داستان سفر او به اتیوپی است. از آن زمان تاکنون، استراترن بیش از ۱۰۰ کتاب در زمینه‌های مختلف نوشته است.

در بخشی از کتاب آشنایی با دیویی می‌خوانیم

در نیمه‌ی نخست قرن بیستم جان دیویی را در آمریکا برجسته‌ترین فیلسوف عصر خود می‌دانستند. این در زمانه‌ای که برتراند راسل، ویتگنشتاین، و مارتین هایدگر همه زنده بودند و بعضی از عالی‌ترین آثارشان را پدید می‌آوردند چیز کمی نبود. خود راسل دیویی را بزرگ‌ترین فیلسوف زنده‌ی آمریکا می‌خواند. نباید فکر کرد این که دیویی زمانی جانِ راسل را نجات داده بود در این نظر تأثیر گذاشته است. هردو فلسفه را بیش از آن جدی می‌گرفتند که اجازه بدهند یک‌چنین دینی بر نظرشان تأثیر بگذارد. راسل هم‌چنین دیویی را مردی با شخصیت والا، با نگرش لیبرال، در روابط شخصی بلندنظر و مهربان، و خستگی‌ناپذیر در کار توصیف می‌کرد. اما این مانع نشد که راسل نگرش پراگماتیک (عمل‌گرایانه) دیویی به حقیقت را نه چیزی کمتر از یک فاجعه‌ی فلسفی، و در معرضِ لغزش به جنون، بیانگارد. از نگاه راسل مفهوم حقیقت در مقام چیزی مستقل از واقعیاتی که عمدتاً خارج از کنترل انسان اند، تاکنون یکی از راه‌های القای عنصر ضروریِ فروتنی توسط فلسفه بود. وقتی این مهار غرور برداشته شود، گام دیگری به سوی نوعی دیوانگی برداشته می‌شود.

جان دیویی در ۲۰ اکتبر ۱۸۵۹ در نزدیکی مرز کانادا در ورمانت به دنیا آمد. ایالت‌های تگزاس، کالیفرنیا و فلوریدا تازه به عضویت ایالت‌های متحد درآمده بودند؛ موتور درون‌سوز تا سال بعد اختراع نمی‌شد؛ و نخستین درگیری‌های یک جنگ داخلی بین شمال و جنوب داشت شکل می‌گرفت. خانواده‌ی دیویی سه نسل پشت سر هم کشاورزانی در ورمانت بودند و آرچیبالد، پدر دیویی، یک مغازه‌ی خواربارفروشی در برلینگتون راه انداخته بود که آن زمان شهر کوچک اما بازار چوب پررونقی در کرانه‌ی دریاچه‌ی چمپلین بود. مادرش، لوسیندا، از خانواده‌ی سیاسیِ محلیِ مشهوری بود ـ نیای جان ده سال در واشنگتن نماینده‌ی کنگره بود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب آشنایی با دیویی

·      کتاب کیمیا خاتون

·      کتاب دایی جان ناپلئون

·      کتاب نامیرا



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
412.۰۰ بایت
تعداد صفحات
72 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۴:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجمکاظم فیروزمند
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Dewey in 90 minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۱۲.۰۰ بایت
۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با فیلسوفان
شامل 25 عنوان کتاب
آشنایی با دیویی
آشنایی با دیویی
پل استراترن
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
20,000
تومان