0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
برف های کلیمانجارو
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی برف های کلیمانجارو

درباره برف های کلیمانجارو

ارنست همینگوی:

«می‌کوشم کارم مثل کوه یخ باشد، که هفت‌هشتم آن زیرآب پنهان است و تنها یک‌هشتم آن به چشم می‌آید. هرچه از بدنه داستان بیشتر حذف کنیم، کوه یخ قوی‌تر می‌شود. قدرت داستان در چیزهایی است که نویسنده می‌داند اما فاش نمی‌کند. اگر او چیزی را به خاطر ندانستن حذف کند، در داستان سوراخ پیدا می‌شود.»

درباره کتاب صوتی برف‌های کلیمانجارو

داستان «برف‌های کلیمانجارو» یکی از داستان‌ کوتاه‌های «ارنست همینگوی» نویسنده‌ی تأثیرگذار ادبیات آمریکا است که در سال 1961 منتشر شد. این اثر پیش‌تر در سال 1938 همراه با سایر داستان‌های کوتاه این نویسنده در قالب یک گلچین ادبی به چاپ رسیده بود. این داستان که بانام اصلی The Snows of Kilimanjaro منتشر شد روایت مردی به نام «هری» است که در کوه کلیمانجارو دچار بیماری قانقاریا می‌شود، او در این داستان کوتاه و دل‌نشین درد و رنجش را به تصویر می‌کشد و از بی‌رحمی طبیعت سخن می‌گوید.

«ارنست همینگوی» در این داستان کوتاه توانایی‌اش در داستان‌نویسی را به‌وضوح نشان داده است. این کتاب می‌تواند شروعی برای افرادی باشد که می‌خواهند مطالعه‌ی آثار قرن بیستم را آغاز کنند. براساس این داستان «هنری کینگ» Henry King کارگردان موفق و به نام آمریکایی در سال ۱۹۵۲ فیلم سینمایی موفقی ساخت که کاندیدای ۲ اسکار بهترین طراحی هنری و بهترین فیلم‌برداری در سال ۱۹۵۳ شد.

درباره ارنست همینگوی

«ارنست همینگوی» Ernest Miller Hemingway نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی در 21 ژوئیه سال 1899 در ایالت ایلینوی به دنیا آمد. او کودکی‌اش را در خانواده‌ای تحصیل‌کرده و فرهنگی گذراند و از نوجوانی به ماهیگیری علاقه‌مند شد. او پس از اتمام دوران دبیرستانش وارد عرصه‌ی مطبوعات شد و روزنامه‌نگاری را پیش گرفت. او از این دوران نوشتن را آغاز کرد و مسیری را پیش گرفت که بعدها به یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم آمریکا تبدیل شد. او ابتدا در یک روزنامه‌ی کانادایی مشغول به کار شد و پس از آن داستان‌نویسی با یک سبک خاص و متمایز را آغاز کرد. او با نثر متفاوتش ادبیات مدرن قرن بیستم را جانی دوباره بخشید و داستان‌هایی فارغ از هرگونه زیاده‌گویی آفرید. او با توصیف و فضاسازی‌های عمیق و ژرفش از وقایع گوناگون خصوصاً جنگ و مسائل مرتبط با آن در سال 1954 موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد.

زندگی «ارنست همینگوی» با جنگ جهانی اول گره خورد، او به ارتش پیوست و مدتی هم به‌عنوان راننده‌ی آمبولانس صلیب سرخ فعالیت کرد. او در این دوران چندین بار مجروح شد و تا چندین سال درگیر بیماری و تبعات حاصل از آن بود. او زندگی پرفرازونشیبی داشت و چهار بار ازدواج کرد و به کشورهای متفاوت اسپانیا، ایتالیا و آفریقا سفر کرد. او مدتی را هم در کوبا زندگی کرد و در 2 ژوئیه سال 1961 خودکشی کرد.

آثار ارنست همینگوی

«ارنست همینگوی» را یکی از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی موسوم به وقایع‌نگاری ادبی می‌دانند که آثارش باگذشت بیش از صدسال همچنان در لیست کتاب‌های پرفروش قرار دارند. او با خلق سبک جدید و روایت دوران جنگ طی داستان با قلم شیوا و منحصربه‌فردش لقب پدر ادبیات مدرن را از آن خود کرد. او در سال 1929 کتاب برجسته‌ی «وداع با اسلحه» را نوشت که داستان آن در شهر کوچکی در شمال ایتالیا در جنگ جهانی اول رخ می‌دهد. این داستان روایتی از یک عشق پرشور و گرم در میان روزهای سیاه و خاکستری جنگ است. برخی بر این باور هستند این اثر را نویسنده براساس تجربه‌‌ی دل‌بستگی خودش به یکی از پرستارهای صلیب سرخ در طی جنگ جهانی اول نگاشته است. «همینگوی» با نوشتن این اثر که رمانی ضد جنگ است، جنگ و مسائل مربوط به آن را نقد کرد. براساس این داستان سال 1932 فیلم سینمایی موفقی با بازی «گری کوپر» و «هلن هایز» ساخته شد.

کتاب «پیرمرد و دریا» یکی دیگر از آثار برجسته‌‌ی اثر «ارنست میلر همینگوی» است که در سال 1952 در کوبا نوشته شده است. این اثر روایت زندگی شخصی نویسنده است که به تأثیر از علاقه‌ی او به ماهیگیری و فضای دریا به نگارش درآمده است. «یک روز انتظار»، «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آید»، «پانوراما ۷ ... سرزمین غریب»، «پروانه و تانک»، «فیستا» و «داشتن و نداشتن» از دیگر آثار این نویسنده هستند که نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

ترجمه کتاب صوتی برف‌های کلیمانجارو به زبان فارسی

کتاب صوتی «برف‌های کلیمانجارو» اثر «ارنست همینگوی» را ناشر صوتی آوانامه منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «شجاع‌الدین شفا»، پژوهشگر و مترجم به نام ایرانی این اثر را به فارسی ترجمه کرده است، او درزمینه‌ی ادبیات و تاریخ ایران فعالیت‌های ماندگاری انجام داده و آثار گوناگونی از نویسندگانی همچون «گوته»، «داستایوسکی» و «جرج برناردشاو» را ترجمه کرده است.

داستان «برف‌های کلیمانجارو» اثر «ارنست همینگوی» با ترجمه‌ی «اسدالله امرایی» هم از سوی نشر افق هم به چاپ رسیده است که نسخه‌ی الکترونیک آن هم در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
351.۹۰ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۲۳:۰۱
نویسندهارنست همینگوی
مترجم شجاع الدین شفا
راویکامیار محبی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۲۰
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵۱.۹۰ مگابایت
۰۶:۲۳:۰۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 23 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
21 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
30 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
17 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

داستان اول با ترجمه دیگری هم که ظاهرا از نجف دریابندریه تو فیدیبو هست. اما ترجمه شفا یا سانسور نشده یا کمتر از ترجمه نجف سانسور شده. بهترین داستان این کتاب هم همون داستان اوله که در اون سکرات مرگ رو به زیبایی و شیوایی تصویر میکنه. داستانیه که باید بیشتر از یک بار خونده یا شنیده بشه. اجرای آقای محبی هم خیلی خوب بود

1

ترجمه افتضاح گویندگی بد. صدای گویند خوب است، اما لحن جملات و صدا گذاری کاراکترها اصلا. بعد از تمام کردن داستان اول، رهاش کردم. پقتتون رو روی کتابای دیگه بذارین. اصلا توصیه نمیکنم.

3

به اندازه کتابهای دیگه از همینگوی از این یکی خوشم نیومد. شاید چون داستان کوتاه بود. و در بین این مجموعه داستان آخر به نظرم از بقیه بهتر بود.

2

داستانش از نظر من زیاد جالب نبود. راوی هم خوب نبود. مخصوصا صدای خانمها رو خیلی بد اجرا میکرد. در کل خیلی معمولی بود

5

صدای راوی خوبه فقط دالش میزنه انگار داره میگه ت ، داستان ها جذاب هستند و نویسنده هم از مشاهیر ادبیات جهانه...

4

داستانها جذابن و قابل تامل. راوی توی داستان اول صداسازی غول رو داره ??

4

داستان اول منو نگرفت و سخت پیش رفت ولی داستانهای بعدی جذاب تر بودند و خوشحالم که ادامه دادم

2

صدا و لحن راوی اصلا جذاب نیست، حیف این داستان

1

خوانش گوینده خیلی بد و آزار دهنده و کنده، من که عطالی گوش کردنش رو به لقاش بخشیدم.

1

راوی یه جوری میخونه انگار داره مسخره بازی درمیاره?

نمایش 3 نقد دیگر
3.1
(23)
گیرا 🧲 (1)
75,000
٪30
52,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪10
برفهای کلیمانجارو
برفهای کلیمانجارو
و داستانهای دیگر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
برف های کلیمانجارو
٪30
برف های کلیمانجارو
ارنست همینگوی
آوانامه
3.1
(23)
گیرا 🧲 (1)
75,000
٪30
52,500
تومان