0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با هایدگر

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با هایدگر

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با هایدگر

آشنایی با هایدگر


کتاب آشنایی با هایدگر نوشتهٔ پل استراترن و ترجمهٔ پویا ایمانی، یکی از کتاب‌های مجموعهٔ آشنایی با فیلسوفان است که توسط نشر مرکز منتشر شده است. این کتاب به صورت خلاصه و داستان‌وار زندگی، آثار و افکار مارتین هایدگر، فیلسوف برجستهٔ آلمانی را معرفی می‌کند.

کتاب با مقدمه‌ای از استراترن آغاز می‌شود که در آن به جایگاه هایدگر در فلسفهٔ غرب و تأثیر او بر فیلسوفان دیگر اشاره می‌شود. سپس زندگی‌نامهٔ هایدگر به صورت گاه‌شماری ارائه می‌شود. در این بخش، مهم‌ترین رخدادهای زندگی هایدگر، از جمله تولد، تحصیلات، فعالیت‌های فلسفی و سفرهای او، به صورت مختصر بیان می‌شود.

در ادامه، آثار هایدگر به ترتیب زمانی بررسی می‌شوند. در هر بخش، ابتدا به خلاصه‌ای از اثر پرداخته می‌شود و سپس به تحلیل آن از دیدگاه استراترن می‌پردازد. استراترن در تحلیل خود، به نکات مهم و کلیدی آثار هایدگر توجه می‌کند و به خواننده کمک می‌کند تا با دیدگاه‌های این فیلسوف آشنا شود.

در پایان کتاب، گزیده‌ای از آثار هایدگر آورده شده است. این گزیده‌ها شامل قطعات کوتاهی از آثار مختلف هایدگر هستند که به خواننده کمک می‌کنند تا با سبک و سیاق نویسندگی او آشنا شود.

برای خواندن کتاب‌های زندگی نامه و سفرنامه به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با پل استراترن نویسنده کتاب

پل استراترن نویسنده و پژوهشگر بریتانیایی است. او در ۶ اکتبر ۱۹۴۰ در لندن متولد شد. استراترن در دانشگاه کینگستون در رشته فلسفه و علوم تحصیل کرد و مدتی در این دانشگاه تدریس می‌کرد. او در حال حاضر در لندن زندگی می‌کند.

استراترن بیش از ۵۰ کتاب در زمینه‌های مختلف، از جمله فلسفه، علم، تاریخ، هنر و ادبیات، نوشته است. از جمله آثار معروف او می‌توان به آشنایی با نیچه، آشنایی با کانت، آشنایی با اسپینوزا، آشنایی با بکت، آشنایی با گالیله، آشنایی با داروین، آشنایی با ارسطو، آشنایی با نیوتون، آشنایی با هیوم و آشنایی با ویتگنشتاین اشاره کرد.

برخی از آثار او عبارتند از:

 آشنایی با سارتر (۱۹۹۶)

 آشنایی با کانت (۱۹۹۷)

 آشنایی با شوپنهاور (۱۹۹۸)

 آشنایی با ارسطو (۲۰۰۳)

 آشنایی با مارکز (۲۰۰۶)


چرا باید کتاب آشنایی با هایدگر را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-       این کتاب خواننده را با هایدگر و تاثیر او بر فلسفه غرب آشنا می‌کند> هایدگر را می‌توان یکی از مهم‌ترین فیلسوفان قرن بیستم دانست. او تأثیر عمیقی بر فلسفهٔ غرب داشته است و آثار او مورد توجه بسیاری از فیلسوفان و اندیشمندان قرار گرفته است.

-       هایدگر در آثار خود به دنبال پاسخ به این پرسش است که معنای وجود چیست؟ او معتقد است که وجود از هر چیز دیگری مقدم است و همهٔ چیزهای دیگر در وجود معنا می‌یابند.

-       آشنایی با ایده‌های هایدگر: هایدگر معتقد است که در دوران مدرن، ما از معنای وجود گسسته شده‌ایم. او این گسستگی را فراموشی بودگی می‌نامد. هایدگر بر این باور است که تنها راه بازگشت به معنای وجود، بازگشت به بودن است. او معتقد است که باید دوباره به طور عمیق به هستی و وجود خود فکر کنیم.

کتاب آشنایی با هایدگر منبعی ارزشمند برای کسانی است که می‌خواهند با زندگی و آثار مارتین هایدگر آشنا شوند. این کتاب با لحنی ساده و روان نوشته شده است و به گونه‌ای است که خواننده را خسته نمی‌کند.


در بخشی از کتاب آشنایی با هایدگر می‌خوانیم

از سال‌های تحصیل هایدگر هیچ‌گونه ماجراجویی یا گرفتاری‌ای که معمولاً بلای جان دانشجویان می‌شود گزارش نشده است. مارتین جوان عمیقاً درگیر مسائل معنوی ـ فلسفی بود. پسر روستایی جدی و سخت‌کوش به‌شدت از مواجهه با مظاهر زندگی شهری مدرن در فرایبورگ ناآرام و پریشان‌خاطر می‌شد. فرایبورگ ممکن بود شهر پرت‌افتاده‌ای دور از پایتخت باشد، اما جنگل سیاه در نزدیکی آن همواره آماج سیل جهان‌گردان بود. شهروندان و دانشجویان فرایبورگ به خود می‌بالیدند که در جریان آخرین گرایش‌های فکری و اجتماعی‌ای که خاک آلمان را در می‌نوردید قرار داشتند. در خلال دهه‌های ۱۸۹۰ و ۱۹۰۰، کشور دستخوش تغییرات حیرت‌انگیزی شد که آن را به سوی تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ صنعتی پیش می‌برد. زمانی که اتحاد آلمان به تأسیس امپراتوری آلمان در ۱۸۷۱ انجامید، ۷۰ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کردند؛ تا سال ۱۹۱۰، این جمعیت به ۴۰ درصد کاهش یافته بود. آلمان روستایی سنتی و کهنی که هایدگر در آن بالیده بود از سده‌های میانه تا آن زمان آرام و دست‌نخورده مانده بود. اما حالا داشت ظهور شهرهای مدرنی را تجربه می‌کرد که در آن‌ها برق‌رسانی، خودروها، و صنایع سنگین حاکم بودند. تمام مظاهر و جنبه‌های فرهنگ غربی در حال شهری شدن بود.

فلسفه هم بحران مشابهی را از سر می‌گذراند. از آغاز سدهٔ نوزدهم، آلمان به‌خاطر معرفی فیلسوفان پیش‌رو و مهم اروپا، از جمله کانت و هگل، به خود می‌بالید. این‌ها نظام‌های متافیزیکی فراگیری ایجاد کرده بودند که جهان و هرآن‌چه در آن هست، از جمله انسان، را توضیح می‌دادند. این نظام‌ها از بسیاری جهات به‌تدریج جای خدا را گرفتند. (نخست‌بار هگل بود، و نه نیچه، که اعلام داشت ‌خدا مرده است.) چنین نظام‌هایی در واقع راهی بودند برای فهم و بررسی چه‌گونگی عملکرد جهان. پایه و بنیاد این نظام‌ها در متافیزیک بود ـ یعنی در آن باورها و پیش‌فرض‌هایی که در فراسوی تجربهٔ ما از جهان مادی جای دارند (متافیزیک لفظاً یعنی ‌فراتر از فیزیک.) اما سنت نظام‌های متافیزیکی عظیم و کاملاً جدی، از قبیل نظام‌های کانت، هگل، و حتا شوپنهاور، دیگر به پایان خود رسیده بود. نیچه، پیش از آن که در سال ۱۹۰۰ به‌طرز شرم‌آوری بر اثر جنون ناشی از سیفلیس بمیرد، شادمانه این سنت متورم و اشباع‌شدهٔ فلسفهٔ نظام‌مند را با نکته‌سنجی‌های شوخ و هزل‌آمیز خود ویران ساخته بود. برای هگل، ‌خدا مرده است یک بصیرت بود؛ برای نیچه اما این حکم اساس و شالودهٔ کل فلسفه‌اش به شمار می‌آمد.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب آشنایی با هایدگر

اگر از خواندن کتاب آشنایی با هایدگر لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی

۲- کتاب بیل گیتس

۳- کتاب نامه به پدر اثر فرانتس کافکا


 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
80 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۰:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجمپویا ایمانی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Heidegger In 90 Minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۰ کیلوبایت
۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با فیلسوفان
شامل 25 عنوان کتاب
آشنایی با هایدگر
آشنایی با هایدگر
پل استراترن
نشر مرکز
5
(1)
22,000
تومان