0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اسیر جلد 5
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب اسیر جلد 5

مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
نویسنده:
مارسل پروست
درباره اسیر جلد 5

کتاب اسیر پنجمین جلد از مجموعه جستجوی زمان از دست رفته، نوشته مشهور مارسل پروست است. این کتاب در سال 1923 و یک سال پس از مرگ نویسنده آن منتشر شد. از ابتدای این مجموعه تا جلد چهارم، عشق راوی به شکل‌های مختلفی بازگو شده اما در این جلد رابطه عاشقانه‌ای بین راوی و آلبرتین شکل می‌گیرد. آلبرتین همراه با راوی زندگی می‌کند و روزهای خوبی دارند اما کم کم حسادت خود را نشان داده و مشکلاتی بر سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد. اگر به مطالعه داستان‌های خارجی علاقه‌‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب اسیر

کتاب اسیر به رابطه عاشقانه و حسادت راوی نسبت به همسفر خود آلبرتین می‌پردازد. راوی احساسات عمیقی نسبت به آلبرتین، که گاهی اوقات می‌خواهد او را ترک کند، دارد که همین علاقه زیاد باعث حسادت او می‌شود. علیرغم لحظات کوچک شادی، به ویژه عصرهایی که کنار یکدیگر آواز خوانده یا موسیقی می‌نوازند، راوی دروغ‌های بیشتری از آلبرتین می‌شنود. از سمت دیگر راوی علاقه زیادی به ونیز داشته و نمی‌داند چطور با وجود آلبرتین باید به آنجا برود.

در این کتاب ما در مورد زندانی شدن مارسل در ذهن خود و تمایل او به زندانی کردن آلبرتین، تمایل او به انتقام گرفتن از او و در عین حال ناتوانی‌اش برای جدا شدن می‌خوانیم. راوی به طور فزاینده‌ای بین میل خود به ترک آلبرتین، حسادت و احساسات عمیق خود نسبت به او، سرگردان است. یک روز صبح، وقتی بالاخره می‌خواهد از آلبرتین جدا شود و به ونیز برود، خدمتکارش به او می‌گوید که آلبرتین او را ترک کرده است.

چرا باید کتاب اسیر را بخوانیم؟

کتاب اسیر می‌تواند اثری جذاب برای تمام علاقه‌مندان به داستان‌های خارجی باشد. نبوغ پروست در کتاب اسیر به اوج خود رسیده است. پیچیدگی احساسات راوی نسبت به آلبرتین، حسادت او، ترس‌هایش، دروغ‌هایش، آرزوهای گذشته و نیاز به آشتی با چنان دقتی توصیف می‌شود که خواننده به درک خوبی از تمام این احساسات می‌رسد.

درباره نویسنده کتاب اسیر

کتاب اسیر توسط نویسنده مشهور فرانسوی، مارسل پروست نوشته شده است. او در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد، پدرش پزشک و مادرش دختر یک دلال ثروتمند، اهل هنر و ادبیات بود. مارسل پس از ورود به مدرسه در کلاس‌های فلسفه شرکت کرده و دیدی جدید نسبت به دنیا پیدا کرد. پروست فعالیت ادبی خود را از سال 1892 شروع کرد و در سال‌های بعد چندین مقاله و ترجمه مختلف از او منتشر شد. در سال 1908 پس از انجام تحقیقات مختلف و بهبود نگارش، شروع به نوشتن بزرگترین اثر خود کرد؛ مجموعه در جستجوی زمان از دست ‌رفته.

در ابتدا قرار بود این اثر تنها در سه جلد چاپ شود اما نویسنده طرح خود را تغییر داده و آن را به هفت جلد تقسیم کرد. او پس از انتشار جلد سایه دوشیزگان شکوفا، موفق شد جایزهٔ ادبی گنکور را دریافت کند که شهرت زیادی برای او به ارمغان آورد. او از کودکی بیمار بود و در 1922 درگذشت؛ در حالی که تنها 3 جلد از 7 جلد مجموعه او منتشر کرده بود. پس از مرگش، چند کتاب باقی مانده به چاپ رسیدند.

سایر آثار مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته عبارتند از :

·      کتاب طرف خانه سوان جلد 1 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا جلد 2 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب طرف گرمانت جلد 3 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب سدوم و عموره جلد 4 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب گریخته جلد 6 در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب زمان بازیافته جلد 7 در جستجوی زمان از دست رفته

در بخشی از کتاب اسیر می‌خوانیم

یکی از انگیزه‌های مادرم در این که هر روز برایم نامه بفرستد، و هرگز هیچکدام از نامه‌هایش بدون نقل قولی از مادام دو سوینیه نباشد، خاطره مادربزرگم بود. می‌نوشت: «خانم سازرا یکی از آن صبحانه‌هایی به ما داد که شگردش را فقط خودش بلد است و به قول مرحوم مادربزرگت که از مادام دو سوینیه نقل می‌کرد: «آدم را از تنهایی نجات می‌دهد بدون این که همنشینِ جمع کند.» در اولین جواب‌هایم حماقت کردم و برای مادرم نوشتم: «با این نقل‌قول‌ها اگر مادرت بود فوراً می‌فهمید که نامه نامه توست.» که سه روز بعد در پاسخم نوشت: «پسرکم، اگر منظورت این است که درباره مادرم با من حرف بزنی، اشاره‌ات به مادام دو سوینیه خیلی نابجاست. چون او همان‌طور که برای مادام دو گرینیان نوشته بدون شک در جوابت می‌گفت: «مگر او برای خود شما کسی نبود؟ گمان می‌کردم خویشتان باشد.»۴

در این حال صدای پاهای دوستم را می‌شنیدم که از اتاقش بیرون می‌رفت یا به آن برمی‌گشت. زنگ می‌زدم، چون ساعتی بود که آندره با راننده‌ای که دوست مورل بود و وردورن‌ها در اختیارش گذاشته بودند می‌آمد تا آلبرتین را ببرد. با آلبرتین از احتمال ازدواجمان حرف زده امّا هیچگاه آن را رسماً مطرح نکرده بودم؛ خود او هم، در جواب من که گفتم: «نمی‌دانم، امّا شاید بشود»، از سر ملاحظه سری تکان داده، غمگینانه لبخندی زده و گفته بود: «نخیر، نمی‌شود» که مفهومش این بود : «من زیادی فقیرم.» در نتیجه، در حالی که درباره طرحهای مربوط به آینده می‌گفتم هیچ چیز قطعی نیست، فعلا به هر کاری دست می‌زدم تا سرگرمش کنم، زندگی را برایش خوشایند کنم، و شاید ناخودآگاه می‌کوشیدم به این وسیله آرزوی ازدواجش با خودم را به دلش بنشانم.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب اسیر

اگر از مطالعه کتاب اسیر لذت بردید، مطالعه 3 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب مادرم دو بار مرد نوشته الیف شافاک

·      کتاب خانه خاموش نوشته اورهان پاموک

·      کتاب بریت ماری اینجا بود نوشته فردریک بکمن

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
523 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۲۶:۰۰
نویسندهمارسل پروست
مترجممهدی سحابی‌
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A la teacherche du[Remembrance of things past] temps perdu
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۰
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۱ کیلوبایت
۵۲۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
87,000
٪50
43,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
شامل 7 عنوان کتاب
اسیر جلد 5
٪50
اسیر جلد 5
مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
نشر مرکز
3
(1)
87,000
٪50
43,500
تومان