0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روان درمانی اگزیستانسیال
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

درباره روان درمانی اگزیستانسیال

کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال به قلم اروین یالوم، آموزشی است در باب اگزیستانسیالیسم که یکی از شاخه‌های روان‌درمانی است و به چهار دغدغه غایی و مشترک در انسان‌ها، یعنی زندگی، مرگ، آزادی، انزوای اگزیستانسیال و بی‌معنایی می‌پردازد و انسان را از این منظر بررسی می‌کند.

اما اگزیستانسیالیسم به چه معناست؟ شاید در نگاه اول، این یک کلمه سخت و غیرقابل فهم باشد. اما وقتی آن را ریشه‌ای نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که اگزیستانسیالیسم از چیزی صحبت می‌کند که همه ما انسان‌ها، در زندگی با آن مواجهیم. اگزیستانسیالیسم (Existentialism) در لغت به معنای هستی‌گرایی است و روان‌درمانی اگزیستانسیال، نوعی از درمان است که بر مفاهیم وجودی انسان تاکید می‌کند. در این شیوه درمان، ریشه‌های فلسفه اگزیستانسیالیسم را می‌توان مشاهده کرد که پیش‌تر از الوین یالوم، فیلسوفانی آن را مطرح کرده بودند. فیلسوفانی مثل سارتر معتقد بودند که «هستی» انسان‌ها مقدم بر «ذات» آن‌هاست و انسان‌ها ذات یا چیستی خود را با اعمال خود، و با تصمیم‌هایشان در جهانی که ارزش‌های ثابت ندارد، ‌تعیین می‌کنند.

کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال درباره چه موضوعی صحبت می‌کند؟

در روان‌درمانی اگزیستانسیال (Existential Psychotherapy)، به دلواپسی‌هایی پرداخته می‌شود که ریشه در هستی انسان دارند و بر مفاهیمی مثل اصالت، رویارویی، مسئولیت، انتخاب، انسان­گرایی، خودشکوفایی و... تاکید می‌شود. به نظر نویسنده، همه انسان‌ها در چهار بُعد مرگ، مسئولیت، تنهایی و پوچی، دارای رنج مشترک هستند. این کتاب به درمانگران کمک می‌کند تا ریشه‌های اضطراب را در دلواپسی‌های غایی انسانی بیابند و با استفاده از روش‌های این روش درمانی، به بیماران کمک کنند تا تعارضات کمتری را تجربه کنند و شناخت بهتری از خود به‌دست آورند. یالوم معقتد است که با فهمیدن این دلواپسی‌های غایی، درمان موثر می‌شود.

این کتاب توسط «سپیده حبیب» به فارسی ترجمه شده و انتشارات آوانامه آن را با صدای «مهدی صفری»، در سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است.

درباره اروین یالوم، نویسنده کتاب

اروین یالوم (Irvin D. Yalom) در سال ۱۹۳۱ در آمریکا به ‌دنیا آمد. او پایه‌گذار روان‌درمانی اگزیستانسیال یا هستی‌گرا است که توانسته با تلفیق فلسفه اگزیستانسیالیسم و مباحث حوزه روانکاوی، نگاه جدیدی به مسئله درمان پیدا کند. از جمله موفقیت‌های این درمانگر و استاد آمریکایی می‌توان به دریافت جایزه انجمن روان‌پزشکی آمریکا در سال ۲۰۰۲ اشاره کرد. اروین یالوم فقط یک درمانگر نیست، بلکه او نویسنده‌ای قهار است که با استفاده از داستان، مباحث مهمی را به خوانندگان می‌آموزد و از تجربیات خود و مراجعینش را در قالب داستان‌هایی جالب، روایت می‌کند. یالوم دغدغه این را داشت که روان‌درمانی اگزیستانسیال وجودی را در قالب یک روش درمانی درآورد تا روانشناسان و روانکاوان بتوانند با استفاده از آن، بیماران را درمان کنند. از جمله کتاب‌های دیگر این نویسنده می‌توان به «خیره به خورشید»، «مسئله مرگ و زندگی» و «هر روز یک قدم نزدیک‌تر» اشاره کرد.

سه دلیل مهم برای شنیدن این کتاب

اگر به حوزه روانشناسی و روانکاوی علاقه دارید، از مطالعه این کتاب نیز لذت خواهید برد. این کتاب هم برای درمانگران و هم علاقه‌مندان به مباحث روانکاوی و روان‌درمانی اگزیستانسیال نوشته شده است و از آن‌جایی که کتاب پر از داستان‌های جذاب است، خوانندگان از مطالعه آن لذت خواهند برد. شنیدن این کتاب به شما کمک می‌کند تا:

  • با فلسفه اگزیستانسیالیسم و روان‌درمانی اگزیستانسیال و نظرات رایج در این حوزه آشنا شوید
  • با استفاده از روش‌های ارائه‌شده در این کتاب، به مراجعین خود کمک کنید تا خودشان را و تعارضات و ترس‌هایشان را بشناسند
  • با تفکرات یکی از مهم‌ترین افراد در حوزه روان‌درمانی اگزیستانسیال یعنی اروین یالوم آشنا شوید

در بخشی از کتاب می‌شنویم

اضطراب چنان نقش محوری و روشنی در روان‌درمانی دارد که نیاز چندانی به توضیح بیش از حد این نکته نیست. جایگاه منحصربه‌فرد اضطراب را می‌توان در رده‌بندی سنتی بیماری‌های روان‌پزشکی مشاهده کرد که در آن، مهم‌ترین سندروم‌های روان‌پزشکی، واکنش خوانده می‌شود. واکنش‌های روان‌پریشانه، واکنش‌های روان-فیزیولوژیکی و... . ما این وضعیت‌ها را واکنش به اضطراب می‌دانیم. این‌ها تلاش‌هایی در جهت چیرگی بر اضطراب‌اند. ناهنجاری روانی نقش یک حامل یا ناقل را دارد. برآیند اضطراب‌هایی است که فرد برای مبارزه با آن به کار می‌گیرد. چه این دفاع‌ها روان‌نژندانه باشد، چه سرشتی و منش‌شناسانه. معمولا روان‌درمانگران کار را با اضطراب آشکار و دفاع‌هایی آغاز می‌کنند که فرد در تلاش برای محافظت خود در برابر اضطراب به کار می‌گیرد. گرچه درمان در بسیاری از جهات گسترش می‌یابد، درمانگران در استفاده از اضطراب به‌عنوان نشانه راهنما و جهت‌یاب، ادامه می‌دهند. آن‌ها به اضطراب می‌پردازند و سرچشمه‌های اصلی آن را آشکار می‌کنند و هدف نهایی‌شان را ریشه‌کنی و خشکاندن این سرچشمه‌ها قرار می‌دهند. اضطراب مرگ، عامل قدرتمند تعیین‌کننده تجربه و رفتار آدمی است. وحشت مرگ همه‌جایی است و چنان عظمتی دارد که بخش قابل ملاحظه‌ای از زندگی، صرف انکار مرگ می‌شود. برگذشتن از مرگ، درون‌مایه اصلی تجربه انسانی است؛ از عمیق‌ترین پدیده‌های فردی درونی، دفاع‌ها، انگیزه‌ها و کابوس‌هایمان گرفته تا آشکارترین ساختارهای کلان اجتماعی، بناهای تاریخی، ایدئولوژی‌ها، گورستان‌ها، مومیایی‌ کردن‌ها، راه یافتن‌مان به فضا و در واقع درون‌مایه همه شیوه‌های زندگی‌مان، از جمله شیوه‌های وقت‌گذرانی، عادت به سرگرمی‌ها، انگیزه برای پیشرفت و آرزوی‌مان برای شهرت ماندگار... همان گونه که فروید گفته است، اجتماع انسانی اولیه، به دلیل ترس از مرگ شکل گرفته است.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

مباحث روانکاوی بسیار شیرین و گیرا هستند و از آن جهت که با وجود انسان و زندگی او سروکار دارند، خوانندگان را به خود مجذوب می‌کنند. اگر شما نیز طرفدار روانکاوی و مباحث مطرح در حوزه روان‌درمانی هستید، کتاب‌های زیر را لیست مطالعه خود قرار دهید:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۶۶ گیگابایت
مدت زمان
۳۰:۵۷:۱۱
نویسنده اروین د یالوم
مترجمسپیده حبیب
راویمهدی صفری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۵
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۶۶ گیگابایت
۳۰:۵۷:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 44 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
5
ستاره
56 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
11 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

نویسنده عالی. مترجم عالی. گوینده عالی. بسیار کتاب عمیقیه و بدون شک دیدتون رو نسبت به خیلی از قضایا عوض میکنه نکته‌ی جالب اینه که بسیار ساده و همه فهم نوشته شده. من زیاد کتاب میخونم و قبلا چند تا از رمانای اروین یالوم رو خوندم ولی فردی که اینو نخونه اون کتابها رو کامل متوجه نشده

1

متاسفانه مشکلی که در چندین کتاب صوتی من دیدم حذف کردن بعضی از فصل ها هست ، حالا چرا شاید فکر میکنند که مهم نیست در اصل کتاب ترجمه شده بعد از فصل یازدهم پی گفتار و دو بخش دیگر هم هست ،و اگر کتابی خوانده میشه بصورت صوتی باید تمام بخشهای کتاب خوانده شود که متاسفانه رعایت نمیشود.

3

کتاب بسیار پرمغز و مفصلی هست. بیشتر بدرد روانکاوان می‌خوره. علاقه‌مندان (دانشجویان و دکتران حوزه روان) می‌تونن این رو برای پیشبرد متدهای التیام واسه مراجعه‌کنندگان و مخاطبین بکار بگیرن بصورت مستقیم بدرد عموم نمی‌خوره، حداقل برای من این شکلی بود که به یک رابط بین کتاب و من احتیاج داشت

5

کتاب بسیار مفیدی است که دید شما رو نسبت به مقوله های مرگ، تنهایی، آزادی و معنای زندگی وسعت می ده و شما رو متوجه این موضوع می کنه که چقدر این مسایل در ناخودآگاه شما حایز اهمیت هستند. بسیار ارزش مطالعه دارد.

2

کاش درباره زندگی های زناشویی که بحث و نگرانی بچه ها در میان است صحبتی و راه کار میداد این کتاب بیشتر درباره روابط سفید اروپایی صبت میکند

3

کتابی ارزشمند از برای، آغاز راهی برای شناخت از ماورا در عالَم هستی و مواجه با خودی بیداری شده در تعاملی سازنده با جهانِ پیرامون و زندگی داده شده.

1

کتاب صوتی را از پادکست رواق گوش بفرمایید بسیار زیباتر و جذاب آقای فرزین رنجبر تعریف میکند

3

شاید با یه تخفیف سنگین بگیرمش چون فارسیه اطمینان ندارم کامل باشه اگر کسی خریده لطفاً بگه کامل بود یا نه. اگه کامل باشه میرزه

5

من صوتی گوش ندادم کتابش رو گوش کردم عالیه ارزش خوندن یا گوش دادن داره

5

فوق العاده است ، نویسنده، ترجمه و خوانش فوق‌العاده

نمایش 5 نقد دیگر
4
(44)
آموزنده 🦉 (3)
176,000
٪30
123,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪20
روان درمانی اگزیستانسیال
روان درمانی اگزیستانسیال
وجودی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روان درمانی اگزیستانسیال
٪30
روان درمانی اگزیستانسیال
اروین د یالوم
آوانامه
4
(44)
آموزنده 🦉 (3)
176,000
٪30
123,200
تومان