0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
این بانگ دلاویز

معرفی، خرید و دانلود کتاب این بانگ دلاویز

زندگی و شعر فریدون توللی
درباره این بانگ دلاویز

علی باباچاهی در کتاب این بانگ دلاویز به شرح زندگی و بررسی شعر فریدون توللی، شاعر معاصر ایرانی می‎پردازد. نویسنده در این کتاب ابتدا روایت کاملی از زندگی این شاعر و فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی او ارائه می‌دهد. سپس با نگاهی دوره‌ای اشعار توللی را در سه دوره تجدد، عقب‌نشینی و بازگشت بررسی می‌کند. یکی از دفاتر شعری که در این کتاب به آن پرداخته می‌شود، دفتر شعر رهاست. توللی در رها شخصیت اصلی خود در مقام یک شاعر رمانتیک را نشان می‌دهد؛ شاعر رمانتیکی که بیشتر به قالب‌های نیمه سنتی تمایل دارد.

این بانگ دلاویز را نشر ثالث در سال 1380 منتشر کرده است.

درباره علی باباچاهی

علی باباچاهی زاده‌ی 20 آبان 1321 در بوشهر شاعر، نویسنده، محقق و منتقد ادبی است. او یکی از شاخص‌ترین نویسندگان و شاعران پست‌مدرن ایران و دانش‌آموخته رشته ادبیات فارسی از دانشگاه شیراز است. علاقه‌ای که به شعر و ادبیات از سال‌های نوجوانی در او پیدا شده بود با تحصیل در رشته ادبیات فارسی، برگزاری جلسات ادبی در دانشکده ادبیات شیراز در دوران دانشجویی، سردبیری مجله تکاپو در بوشهر در اواسط دهه 40 شمسی و تدریس ادبیات در مدرسه در سال‌های پیش از انقلاب پی گرفته شد و تا امروز نیز با نوشتن بیش از 50 جلد کتاب در قالب‌های مختلفی همچون شعر و نقد ادبی ادامه دارد.

علی باباچاهی در مصاحبه‌ای درباره سرآغاز ماجرای شاعر شدنش چنین می‌گوید: «دقیق یادم نیست؛ اما فکر می‌کنم این موضوع به 13، 14 سالگی من برمی‌گردد. در آن زمان در نزدیکی ساحل بوشهر کوچه‌ای بود که من غروب‌ها به آنجا می‌رفتم و در آن قدم می‌زدم. در آن روزها حسی به من می‌گفت که باید بنویسم تا بتوانم خودم را به آنچه دوست دارم برسانم. البته ناگفته نماند که در آن دوران کتاب‌های بسیار زیادی نیز می‌خواندم. همین حس باعث شد چیزهایی بنویسم و کار به جایی رسید که در اول دبیرستان شعری به نام «باران» را از میان اشعارم انتخاب کردم و برای منوچهر آتشی که در آن زمان معلم‌ام بود خواندم و او از من خواست تا آن شعر را سر کلاس برای بچه‌ها بخوانم. این شروع ماجرای شاعر شدن من بود.»

همانطور که گفته شد از این شاعر معاصر ایرانی کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده است که از میان آن‌ها می‌توان به نم‌نم بارانم، باغ انار از این طرف است، گل باران هزار روزه، قیافه‌ام که خیلی مشکوک است و این کشتی پُراسرار اشاره کرد.

چرا باید کتاب این بانگ دلاویز را بخوانیم

توللی شاعر معاصر هم‌دوره با شاعران پرآوازه‌ای همچون شاملو، اخوان‌ ثالث و فروغ فرخزاد است که برای علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی آشنایی با زندگی و شعر او خالی‌ازلطف نیست. همچنین نویسنده این کتاب، علی باباچاهی، خود از برجسته‌ترین شعرای معاصر ماست که همین موضوع سبب دقت و کیفیت مثال‌زدنی این کتاب و خوش‌خوان بودن آن شده است.

نسخه الکترونیک این کتاب در دسته زندگی‌نامه، سفرنامه و خاطرات قرار دارد.

در بخشی از کتاب این بانگ دلاویز می‌خوانیم

فریدون توللی متولد ۱۲۹۸ خورشیدی است. او در شیراز به دنیا می‌آید و تحصیلات خود را تا سطح دبیرستان به پایان می‌برد. دوران اولیه تحصیل خود را در دبیرستان نمازی (ملاصدرای امروز) می‌گذراند. از حسن تصادف «ریاست مدرسه را شادروان بهاءالدین حسام زاده پازارگاد (صاحب روزنامه خورشید ایران (۱۳۰۳ شمسی) و مجله پازارگاد (۱۳۰۵ در شیراز به عهده دارد(1)» که اثر فوق‌العاده‌ای در تربیت هنری توللی دارد. توللی از نوجوانی به شعر و ادبیات علاقه‌مند است و در چشم همکلاسی‌هایش ارج و قربی دارد. روزنامه‌های دیواری دبیرستان زیر نظر او اداره می‌شود. توللی «برای شکوفا کردن استعداد دانش‌آموزان انجمن‌های فوق برنامه برپا می‌سازد و خود آن‌ها را رهبری می کند(۳) » پس از انتقال پازارگاد به دبیرستانی دیگر «جواد تربتی (که سال‌ها روزنامه پولاد را منتشر می‌کرد) جای او را می‌گیرد... [و] در ادامه آن انجمن سخت می کوشد... [در این انجمن] مهدی حمیدی... فریدون توللی، جعفر ابطحی، رسول پرویزی، محمد باهری، مهدی پرهام و سادات شریفی به شعرخوانی و ایراد خطابه و مناظره می‌پردازند.(۳)»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب این بانگ دلاویز

اگر به مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌ی افراد شاخص و معروف ایرانی علاقه‌مند هستید، می‌توانید مطالعه‌ی کتاب‌های زیر را نیز در برنامه خود قرار دهید:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۵ مگابایت
تعداد صفحات
532 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۴۴:۰۰
نویسندهعلی باباچاهی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
68,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۵ مگابایت
۵۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
266,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
این بانگ دلاویز
این بانگ دلاویز
زندگی و شعر فریدون توللی
نشر ثالث
5
(1)
266,000
تومان