0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کار آهسته‌تر، بازده بیشتر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کار آهسته‌تر، بازده بیشتر

رهایی از فرسودگی شغلی

کتاب صوتی
نویسنده:
درباره کار آهسته‌تر، بازده بیشتر

بسیاری از کتاب‌های خودیاری با مفاهیمی ساده‌انگارانه می‌خواهند به ما بیاموزند که با افزایش حجم کارها بهره‌وری‌مان را افزایش دهیم، حال آنکه بیشتر ما نه از کمی‌ کار، که از زیادی آن رنج می‌بریم. کال نیوپورت، نویسنده آثار پرفروشی همچون «کار عمیق» و «مینیمالیسم دیجیتال»، در جدیدترین کتاب خود چنین نگرشی را «بهره‌وری کاذب» می‌داند و در عوض راه جدید و بهتری برای افزایش بهره‌وری کاری را قدم‌به‌قدم ارائه می‌دهد. نیوپورت این شیوه را با آوردن مثال‌هایی از دانشمندان و نویسندگان و دیگر متفکران بزرگ را شرح می‌دهد و در هر قدم راهبردهایی عملی عرضه می‌کند که چگونه می‌توان شیوه «بهره‌وری آهسته» را در محیط کارهای امروزی به اجرا گذاشت.

این کتاب درخشان برای تمام کسانی است که از توصیه‌های متعارف بهره‌وری خسته شده‌اند، اما همچنان آرزو دارند کارهای ارزشمندی را به سرانجام برسانند. کال نیوپورت با همان آمیزه‌ی همیشگی ژرفای فلسفی و تکنیک‌های عملی، رویکردی را ترسیم می‌کند که هم انسانی‌تر است و هم در بلندمدت بسیار کارآمدتر.


بخشی از کتاب

اولین‌بار به این دلیل به دنیای غذای آهسته برخوردم که مجذوب واژه‌ی «آهسته» شده بودم، واژه‌ای که گویا از هر لحاظ نقطه‌ی متضاد بهره‌وری کاذب بود. کلیات داستان این جنبش را می‌دانستم (مک‌دونالد، رم، شام‌های طولانی) و فکر می‌کردم هنگام صحبت درباره‌ی جایگزین‌های روش سریع کارکردن، قیاس مناسبی باشد. اما بیشتر که درباره‌ی پترینی خواندم، دریافتم که غذای آهسته چیزی است بسیار فراتر از غذا؛ نمادی است از دو انگاره‌ی عمیق و نوآورانه که می‌توان در جنبش‌های اصلاحی مختلفی در واکنش به زیاده‌روی‌های مدرنیته از آن‌ها بهره گرفت.

انگاره‌ی اول قدرت جایگزین‌های جذاب است. مایکل پولان در مقاله‌ای آگاهی‌بخش که در سال ۲۰۰۳ درباره‌ی غذای آهسته نوشت این انگاره را به‌خوبی خلاصه می‌کند: در دهه‌ی ۱۹۸۰، کارلو پترینی «از کج‌خلقی اندوهناک رفقای چپش کلافه شد». اخم‌کردن و برشمردن معایب یک سیستم حاوی نوعی خرسندی شخصی است، اما پترینی به این باور رسید که تغییرِ پایدار مستلزم این است که جایگزینی دلپذیر و مسرت‌بخش در اختیار مردم بگذاریم. این‌طور نبود که صرفاً مقاله‌ای شدیداللحن درباره‌ی نیروهای فسادآور مک‌دونالد بنویسد، بلکه رابطه‌ی جدید و جذابی با غذا را ترویج داد که فست‌فود را آشکارا مبتذل و بی‌مایه جلوه می‌داد. پترینی می‌گوید: «کسانی که به‌خاطر دیگران رنج می‌کشند بیش از کسانی که لذت می‌برند به انسان‌ها آسیب می‌رسانند.»

دومین انگاره‌ی مرتبط با غذای آهسته قدرتِ بهره‌گیری از نوآوری‌های فرهنگی زمان‌آزموده است. کنشگران بعضاً وسوسه می‌شوند ایده‌های کاملاً جدید مطرح کنند، چون امکان‌پذیریِ آرمان‌شهریِ راهکارهای دست‌نخورده گویا در همین ایده‌ها نهفته است. اما پترینی دریافت که اگر می‌خواهد جایگزینی جذاب برای فست‌فود عرضه کند، بهتر است از فرهنگ‌های سنتیِ خوراکی بهره بگیرد که طی تجربه‌آزمایی و آزمون‌وخطا در گذر نسل‌های متمادی شکل گرفته‌اند. غذای آهسته فقط مروج وعده‌های غذایی طولانی نیست، بلکه مروج سبکی از غذا‌خوردن دورهمی است که طی قرن‌ها در روستاهای ایتالیا تداول داشت. این جنبش فقط مروج مواد غذایی تازه نیست، بلکه غذاهایی را پیشنهاد می‌کند که چه‌بسا مادرِ مادرِ مادربزرگتان هم سر سفره می‌گذاشت. به اعتقاد پترینی، احتمال موفقیت سنت‌هایی که از آزمون سختِ تکامل فرهنگی سربلند بیرون آمده‌اند بیشتر است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
424.۳۹ کیلوبایت
مدت زمان
۰۷:۰۶:۱۴
نویسندهکال نیوپورت
مترجمعلیرضا شفیعی‌نسب
راویمهدی فضلی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۵/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۲۴.۳۹ کیلوبایت
۰۷:۰۶:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
پربار 🌳 (1)
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

نگرش جذاب و شایان توجهی رو دوباره دارم از آقای کال نیوپورت میگیریم. مثله همیشه نگاه ایشون به مقوله‌های مختلف و عمومی مفهوم «کار» واقعا جالب و کاربردیه! زاویه‌ی دید ایشون، با تمرکز بر تجربه‌گویی شخصی یا اشخاص سوم، تونسته دید بنده رو هم وسیع تر کنه. امیدوارم بعدها بازم بتونم از ایشون و نگاه‌شون بخونم

5
(1)
آموزنده 🦉 (1)
٪40
78,000
46,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کار آهسته‌تر، بازده بیشتر
رهایی از فرسودگی شغلی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
آموزنده 🦉 (1)
٪40
78,000
46,800
تومان