0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از ادبیات و آفرینش

معرفی، خرید و دانلود کتاب از ادبیات و آفرینش

با ایوان کلیما، میلان کوندرا...
نویسنده:
فیلیپ راث
درباره از ادبیات و آفرینش

کتاب از ادبیات و آفرینش اثری غیرداستانی از فیلیپ راث است که نویسنده در آن به گفت‌و‌گو با پریمو لوی،‌ ایوان کلیما و میلان کوندرا پرداخته است. در طی صحبت‌ها، لایه‌های شخصیتی این افراد و دیدگاه آن‌ها مشخص می‌شود. این کتاب به خواننده کمک می‌کند به درک بهتری از تفکر شخصی راث و شخصیت دوستان نویسنده او برسد. اگر به مطالعه نقد ادبی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های نظریه و نقد ادبی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب از ادبیات و آفرینش

کتاب از ادبیات و آفرینش گفتگو‌های عمیق بین نویسنده مشهور آمریکایی فیلیپ راث و بزرگترین نویسندگان و هنرمندان قرن بیستم (از پریمو لوی و میلان کوندرا گرفته تا ادنا اوبراین و فیلیپ گاستون) را بیان می‌کند. آن‌ها در طی این گفتگوها، اهمیت جغرافیا، سیاست و تاریخ را در آثار خود بررسی کرده و دیدی عمیق‌تر نسبت به کتاب‌ها به خواننده آثارشان ارائه می‌دهند. به طور مثال راث با میلان کوندرا در مورد سیاست صحبت کرده و در طول مصاحبه با ادنا اوبراین به بررسی شرایطی می‌پردازد که نسل‌هایی از نویسندگان ایرلندی را مجبور به تبعید کرده است.

مطالعه کتاب از ادبیات و آفرینش به چه کسانی توصیه می‌شود؟

کتاب از ادبیات و آفرینش از فیلیپ راث، برای علاقه‌مندان به حوزه نقد ادبی جذاب خواهد بود. این کتاب اثری است که در آن فیلیپ با نویسندگان دیگر در مورد آثارشان صحبت کرده یا نظر خود را در مورد آثار آن‌ها می‌گوید. بیشتر نویسندگان مطرح شده در این کتاب از نظر فیزیکی از سرزمینی که در آن متولد شده بودند جدا شده و شکاف روانی این جدایی در نحوه پاسخ دادن به راث یا صحبت در مورد هنرشان مشهود است. هر هنرمندی که بتواند در سختی‌های زندگی یک اثر بزرگ و خواندنی خلق کند، سزاوار تشویق بزرگ است، همان کاری که اکثر این نویسندگان انجام داده‌اند.

درباره نویسنده کتاب از ادبیات و آفرینش

کتاب از ادبیات و آفرینش توسط فیلیپ راث نوشته شده است. فیلیپ میلتون راث متولد 19 مارس 1933 در نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا بوده و او را یکی از بزرگترین نویسندگان ادبیات آمریکا در قرن گذشته می‌دانند. فیلیپ راث پس از اتمام دبیرستان برای تحصیل در رشته ادبیات وارد دانشگاه باکنل شد. بعد از اخذ مدرک کارشناسی، مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه شیکاگو ادامه داد. با اتمام درس، پیشنهاد تدریس ادبیات به او داده شده و فیلیپ به تدریس در دانشگاه شیکاگو پرداخت. 

اولین کتاب این نویسنده با عنوان "خداحافظ کلمبوس و پنج داستان کوتاه" در سال 1959 منتشر شد. این کتاب به بررسی زندگی یهودیان در آمریکا می‌پردازد. خود فیلیپ میلتون راث هم جز یک خانواده یهودی اروپایی بود که در قرن نوزدهم به آمریکا مهاجرت کرده بودند. راث با انتشار این کتاب موفق به کسب جایزه کتاب ملی شد. اگر به مطالعه آثار این نویسنده علاقه‌مند هستید، 3 کتاب زیر برای شما جذاب خواهند بود:

·      کتاب یکی مثل همه

·      کتاب شوهر کمونیست من

·      کتاب ننگ بشری

در بخشی از کتاب از ادبیات و آفرینش می‌خوانیم

راث: بقا در آشویتس با فصلی تمام می‌شود که عنوانش «داستان ده روز» است؛ در این فصل به شکل خاطرات روزنوشت توصیف می‌کنید که چطور ۱۸ تا ۲۷ ژانویه ۱۹۴۵ را دوام آوردید؛ وقتی، بعد از فرار نازی‌ها به سمت غرب همراه با حدود بیست‌هزار زندانی «سالم»، در درمانگاه موقت اردوگاه، در میان تعداد اندکی بیمار و بیمارِ در حال مرگِ باقی‌مانده به سر بردید. آنچه در آنجا روایت شده به چشم من مثل داستان رابینسون کروزو در جهنم است که در آن شمای پریمو لوی کروزویید که آنچه را برای بقا لازم دارید از ماترکِ آشوب‌زده این جزیره شرِّ افسارگسیخته به چنگ می‌آورید. آنچه در این فصل، مثل باقی کتاب، مرا حیرت‌زده کرد این بود که اندیشیدن تا چه حد در جان‌به‌دربردن شما سهیم بوده، اندیشیدنِ ذهنی عمل‌گرا و انسانی و علمی. بقای شما به نظرم بقایی نیست که قدرت بیولوژیکیِ حیوانی یا بخت باورنکردنی آن را رقم زده باشد. ریشه‌های این بقا را باید در شخصیت حرفه‌ای شما یافت: مردی اهل دقت، که نظارت می‌کند تا آزمایش‌ها درست و دقیق انجام شوند، که به جست‌وجوی اصل نظم است و شاهدِ وارونگی شیطانیِ تمام چیزهایی می‌شود که در نظرش ارزش دارند. قبول که قطعه‌ای شماره‌گذاری‌شده در ماشینی دوزخی بودید، اما قطعه شماره‌شده‌ای که ذهنی نظام‌مند دارد که همیشه باید درک کند. در آشویتس به خود می‌گویید: «بیش از آن می‌اندیشم»، «متمدن‌تر از آن»ام که مقاومت کنم. اما در نظر من انسان متمدنی را که زیاده می‌اندیشد نمی‌توان از انسانی که جان ‌به‌در برده جدا کرد. دانشمند و بازمانده یکی‌اند.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب از ادبیات و آفرینش

اگر از مطالعه کتاب از ادبیات و آفرینش لذت بردید، 5 کتاب زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

·      کتاب روایت داستانی نوشته شلومیت ریمون کنان

·      کتاب زبان و اندیشه نوشته نوام چامسکی

·      کتاب فقط روزهایی که می نویسم نوشته آرتور کریستال

·      کتاب سواد روایت نوشته اچ پورتر ابوت

·      کتاب زبان و آگاهی نوشته جرالد اِدلمن


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
152 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۴:۰۰
نویسندهفیلیپ راث
مترجمفرزانه طاهری
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Shop Talk: A Writer and His Colleagues and Their Work
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۹ کیلوبایت
۱۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
38,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از ادبیات و آفرینش
از ادبیات و آفرینش
با ایوان کلیما، میلان کوندرا...
نشر مرکز
3
(1)
38,000
تومان