0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یا این یا آن جلد 2

معرفی، خرید و دانلود کتاب یا این یا آن جلد 2

درباره یا این یا آن جلد 2

کتاب یا این یا آن جلد 2 نوشته سورن کیرکگور، فیلسوف دانمارکی، یکی از مهم‌ترین آثار در زمینه‌ی فلسفه‌ی اگزیستانسیالیسم است. این کتاب در سال 1843 منتشر شد و در ادامه‌ی جلد اول کتاب یا این یا آن، به بررسی دو شیوه‌ی زندگی مختلف می‌پردازد: زندگی مبتنی بر اصالت زیبایی‌شناسی و لذت جویی، و زندگی اخلاقی که پایه اش تعهد و مسئولیت پذیری است.

کتاب یا این یا آن جلد 2 در دو بخش اصلی نوشته شده است. بخش اول، «یا این»، ادامه‌ی بحث‌های بخش اول جلد اول است و به بررسی بیشتر شیوه‌ی زندگی زیباشناختی می‌پردازد. در این بخش، A، شخصیت جوان ظریف طبع، از عشق، زیبایی، و لذت‌های زندگی زمینی سخن می‌گوید. او معتقد است که زندگی باید صرف لذت بردن از این جهان شود و هیچ چیز دیگری ارزشمند نیست.

بخش دوم، «یا آن»، نامه‌های B، شخصیت قاضی اخلاقی مسن‌تر، به دوست جوانش است. در این بخش، B از اهمیت تعهد و مسئولیت پذیری در زندگی اخلاقی سخن می‌گوید. او معتقد است که انسان باید برای اهداف بزرگ‌تر از خود زندگی کند و صرفاً به دنبال لذت‌های فردی نباشد.

در جلد دوم کتاب یا این یا آن، کیرکگور به بررسی بیشتر دو شیوه‌ی زندگی مختلف می‌پردازد. او هر دو شیوه‌ی زندگی را به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد که هر کدام از آنها دارای محدودیت‌هایی هستند.

کیرکگور معتقد است که زندگی زیباشناختی، اگر به تنهایی دنبال شود، به پوچی و بی‌معنی بودن منجر می‌شود. او همچنین معتقد است که زندگی اخلاقی، اگر به طور کامل از لذت‌های زندگی زمینی صرف نظر کند، به خشکی و بی‌روحی منجر می‌شود.

کیرکگور در جلد دوم کتاب یا این یا آن، به این نتیجه می‌رسد که زندگی واقعی، ترکیبی از دو شیوه‌ی زندگی زیباشناختی و اخلاقی است. او معتقد است که انسان باید بتواند از لذت‌های زندگی زمینی لذت ببرد، اما در عین حال، مسئولیت‌های خود را در برابر دیگران و در برابر خدا نیز بپذیرد.

کتاب یا این یا آن جلد 2 اثری مهم و تأثیرگذار در زمینه‌ی فلسفه‌ی اگزیستانسیالیسم است. این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا به دو شیوه‌ی زندگی مختلف فکر کند و در نهایت، مسیر زندگی خود را انتخاب کند.

آشنایی با نویسنده کتاب یا این یا آن جلد 2

سورن کیرکگور (۱۸۱۳-۱۸۵۵) فیلسوف دانمارکی بود که به عنوان پدر اگزیستانسیالیسم شناخته می شود. او در کپنهاگ، دانمارک، متولد شد و در دانشگاه کپنهاگ تحصیل کرد. وی در سال ۱۸۴۱ مدرک دکترای خود را در رشته الهیات دریافت کرد. کیرکگور در طول زندگی خود، آثار متعددی در زمینه فلسفه، الهیات و اخلاق منتشر کرد. از جمله مهم ترین آثار او می توان به کتاب های یا این یا آن، ترس و لرز، مفهوم اضطراب، بیماری به سوی مرگ، خرده نان های فلسفی، اخلاق و دین و دین و هنر اشاره کرد. کیرکگور معتقد بود که انسان موجودی آزاد است که می تواند مسیر زندگی خود را انتخاب کند. او بر این نکته تأکید می کند که انسان باید برای انتخاب های خود پاسخگو باشد. کیرکگور همچنین به مسائل اخلاقی و دینی نیز توجه زیادی داشت. او معتقد بود که انسان باید برای زندگی خود معنا و هدفی پیدا کند.

چند دلیل برای خواندن کتاب یا این یا آن جلد 2

·       کیرکگور در این کتاب، به بررسی بیشتر دو شیوه‌ی زندگی زیباشناختی و اخلاقی می‌پردازد. او هر دو شیوه‌ی زندگی را به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد که هر کدام از آنها دارای محدودیت‌هایی هستند.

·       کیرکگور معتقد است که زندگی واقعی، ترکیبی از دو شیوه‌ی زندگی زیباشناختی و اخلاقی است. او معتقد است که انسان باید بتواند از لذت‌های زندگی زمینی لذت ببرد، اما در عین حال، مسئولیت‌های خود را در برابر دیگران و در برابر خدا نیز بپذیرد.

·       کتاب یا این یا آن جلد 2 اثری مهم در زمینه‌ی فلسفه‌ی اگزیستانسیالیسم است. این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا به مفهوم اگزیستانسیالیسم و اهمیت انتخاب در زندگی پی ببرد.

در بخشی از کتاب یا این یا آن جلد 2 می‌خوانیم

اعتبار زیباشناختی ازدواج

دوست عزیز

نخستین سطرهایی که از نظر می‌گذرانی واپسین سطرهایی است که نوشته‌ام. قصدم از نوشتن‌شان این بود که بار دیگر بکوشم کندوکاو مفصلی را که بدین‌وسیله در اختیارت می‌گذارم در قالب نامه فشرده سازم. این سطرها مطابق واپسین سطرهایی است که نوشته‌ام و به اتفاق هم تشکیل پاکتی نامه می‌دهند، و بدین قرار به شکلی بیرونی به چیزی اشارت می‌کنند که شواهد درونی به شکل‌های فراوان تو را به قبولش می‌خوانند ـ یعنی نامه‌ای که هم‌اینک می‌خوانی. این فکر ـ که مشغول نوشتن نامه‌ای به تو بودم ـ فکری بود که میل نداشتم از آن دست بشویم، تا حدودی به این علت که ضیق وقت مجالم نداده به شرح و بسط پرزحمتی که لازمه رساله‌ای نظری است بپردازم و تا حدودی به این علت که میل ندارم این فرصت را از کف بدهم که با تو با لحنی اضطراری و تحذیری‌تر که درخور قالب نامه‌نگاری است سخن بگویم. تو از نظر من استاد آنی که درباره همه‌چیز کلی‌گویی کنی بی‌آنکه درگیر شخصیِ هیچ موضوعی شوی و به همین سبب می‌خواهم وسوسه‌ات کنم تا قوای دیالکتیکی‌ات را به تکاپو اندازی. می‌دانی که وقتی خداوند ناتان نبی را نزد داود پادشاه فرستاد و ناتان حکایت دو مرد فقیر و غنی را برایش تعریف کرد، داود گمان برد که معنای آن حکایت را فهمیده است اما حاضر نبود بپذیرد آن حکایت نقد حال اوست.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان کتاب یا این یا آن جلد 2

اگر از مطالعه این کتاب لذت بردید، 3 کتاب زیر می‌توانند برای شما جذاب باشند:

·      کتاب ایده های بزرگ فلسفی نوشته جانی تامسون

·      کتاب هگل و پدیدارشناسی روح نوشته رابرت استرن

·      کتاب معرفت شناسی نوشته لیندا زاگزبسکی

 


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
400 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۰:۰۰
نویسندهسورن کیرکگور
مترجمصالح نجفی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
9 دلار
قیمت چاپی
238,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۵ کیلوبایت
۴۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
76,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یا این یا آن جلد 2
یا این یا آن جلد 2
سورن کیرکگور
نشر مرکز
5
(1)
76,000
تومان