0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با بکت

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با بکت

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با بکت

آشنایی با بکت


کتاب آشنایی با بکت نوشتهٔ پل استراترن و ترجمهٔ امیر احمدی آریان، یکی از کتاب‌های مجموعهٔ آشنایی با نویسندگان است که توسط نشر مرکز منتشر شده است. این کتاب به صورت خلاصه و داستان‌وار زندگی، آثار و افکار ساموئل بکت، نویسندهٔ برجستهٔ ایرلندی را معرفی می‌کند.

کتاب با مقدمه‌ای از استراترن آغاز می‌شود که در آن به جایگاه بکت در ادبیات جهان و تأثیر او بر نویسندگان دیگر اشاره می‌شود. سپس زندگی‌نامهٔ بکت به صورت گاه‌شماری ارائه می‌شود. در این بخش، مهم‌ترین رخدادهای زندگی بکت، از جمله تولد، تحصیلات، فعالیت‌های ادبی و سفرهای او، به صورت مختصر بیان می‌شود. در ادامه، آثار بکت به ترتیب زمانی بررسی می‌شوند. در هر بخش، ابتدا به خلاصه‌ای از اثر پرداخته می‌شود و سپس به تحلیل آن از دیدگاه استراترن می‌پردازد. استراترن در تحلیل خود، به نکات مهم و کلیدی آثار بکت توجه می‌کند و به خواننده کمک می‌کند تا با دیدگاه‌های این نویسنده آشنا شود.

در پایان کتاب، گزیده‌ای از آثار بکت آورده شده است. این گزیده‌ها شامل قطعات کوتاهی از آثار مختلف بکت هستند که به خواننده کمک می‌کنند تا با سبک و سیاق نویسندگی او آشنا شود.

برای خواندن کتاب‌های زندگی نامه و سفرنامه به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با پل استراترن نویسنده کتاب

پل استراترن نویسنده و پژوهشگر بریتانیایی است. او در ۶ اکتبر ۱۹۴۰ در لندن متولد شد. استراترن در دانشگاه کینگستون در رشته فلسفه و علوم تحصیل کرد و مدتی در این دانشگاه تدریس می‌کرد. او در حال حاضر در لندن زندگی می‌کند.

استراترن بیش از ۵۰ کتاب در زمینه‌های مختلف، از جمله فلسفه، علم، تاریخ، هنر و ادبیات، نوشته است. از جمله آثار معروف او می‌توان به آشنایی با نیچه، آشنایی با کانت، آشنایی با اسپینوزا، آشنایی با بکت، آشنایی با گالیله، آشنایی با داروین، آشنایی با ارسطو، آشنایی با نیوتون، آشنایی با هیوم و آشنایی با ویتگنشتاین اشاره کرد.

کتاب‌های استراترن به زبان‌های بسیاری ترجمه شده‌اند و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده‌اند. او به خاطر نگارش روان و شیوا و ارائهٔ مطالب به صورت مختصر و مفید، مورد تحسین قرار گرفته است.

در ادامه، به برخی از آثار مهم پل استراترن اشاره می‌شود:

 آشنایی با سارتر (۱۹۹۶)

 آشنایی با کانت (۱۹۹۷)

 آشنایی با شوپنهاور (۱۹۹۸)

 آشنایی با ارسطو (۲۰۰۳)

 آشنایی با مارکز (۲۰۰۶)

کتاب‌های پل استراترن برای علاقه‌مندان به فلسفه، علم، تاریخ، هنر و ادبیات، منابعی مفید و قابل اعتماد هستند. این کتاب‌ها با نگارش روان و شیوا و ارائهٔ مطالب به صورت مختصر و مفید، به خواننده کمک می‌کنند تا با موضوعات مختلف آشنا شود.


چرا باید کتاب آشنایی با بکت را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-       تمرکز بر نکات مهم زندگی و آثار بکت: استراترن در کتاب به نکات مهم و کلیدی زندگی و آثار بکت توجه می‌کند و به خواننده کمک می‌کند تا با دیدگاه‌های این نویسنده آشنا شود.

-       ارائهٔ تحلیل‌های دقیق: استراترن در تحلیل آثار بکت، به نکات مهم و ظریفی توجه می‌کند که ممکن است برای خواننده نادیده بماند.

-       ارائهٔ گزیده‌ای از آثار بکت: گزیده‌ای از آثار بکت که در انتهای کتاب ارائه شده است، به خواننده کمک می‌کند تا با سبک و سیاق نویسندگی او آشنا شود.

کتاب آشنایی با بکت برای کسانی که می‌خواهند با زندگی و آثار ساموئل بکت آشنا شوند، منبعی مفید و قابل اعتماد است. این کتاب با لحنی ساده و روان نوشته شده است و به گونه‌ای است که خواننده را خسته نمی‌کند.


در بخشی از کتاب آشنایی با بکت می‌خوانیم

بکت پس از چهار ترم تدریس در کالج ترینیتی، دید که دیگر نمی‌تواند ادامه دهد. علی‌رغم معلومات دانشگاهی فراوانش، می‌دانست که دانشگاه جای او نیست. در برابر چشمان متحیر والدین و دوستان نزدیکش استعفا داد. حالا بیست و شش ساله بود، به‌شدت افسردگی داشت، و مشخص بود که در هیچ شغلی دوام نمی‌آورد. مادرش مرتب غر می‌زد و پدرش به هر ترفندی می‌کوشید او را از بی‌حالی درآورد. بکت شروع کرد به افراط در مشروب‌خواری. والدینش پولی به او دادند و به پاریس برگشت و آن‌جا نوشتن رمانی را آغاز کرد. در نهایت محصول کار او رؤیای زیبایی برای زنان معمولی[۱۸] بود. قهرمان او بلاکوا[۱۹] نام دارد، که از نام یکی از شخصیت‌های کمدی الهی دانته[۲۰] گرفته شده، مردی که به جرم تنبلی به برزخ فرستاده می‌شود. رمان تا حدودی بر وقایع گوناگون زندگی خود بکت استوار است، و بلاکوا به وضوحْ خود بکت است. رمان از چند اپیزود تشکیل شده و پرسه‌زنی‌های فکری بسیاری در آن دیده می‌شود. در نهایت، خود بکت اعتراف کرد که رمانش شکست محض است، هرچند که یکی از بخش‌هایش را بعدها تحت عنوان داستان کوتاه دانته و خرچنگ منتشر کرد. ضعف جسمانی و پریشانی فکری بلاکوا نطفه‌های اولیه‌ی مضامینی است که بعدها در دیگر کارهای بکت پرورانده شد. هم‌چنین نشانه‌هایی از لودگی و طنز تلخ بکت در داستان دیده می‌شود، در جملاتی نظیر این: عمه‌اش در باغ بود و به گل‌هایی می‌رسید که در آن فصل سال خشک می‌شدند.

پدر بکت در ۱۹۳۳ مرد و آب باریکه‌ای برای او باقی گذاشت که برای ادامه‌ی زندگی کافی بود. بکت چندماهی را به سفر در اروپا گذراند، به آلمان و فرانسه رفت و در هتل‌های ارزان اقامت کرد. در این بین چند شعر و داستان کوتاه نوشت. نامه‌های او به دوستانش به طور ادواری حکایت از افسردگی و میل به مبارزه برای زندگی دارد (حرف‌های او درباره‌ی جهان ادبیات که کارهای او را رد می‌کرد این میل را نشان می‌دهد. او برای مثال از منتقدان با لفظ نقالان رسمی[۲۱] یاد می‌کند). به این ترتیب، بکت از قبل هم مطرودتر شد.


پیشنهاداتی برای آشنایی با بکت

اگر از خواندن کتاب آشنایی با بکت لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی

۲- کتاب بیل گیتس

۳- کتاب نامه به پدر اثر فرانتس کافکا

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
771.۰۰ بایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجم امیر احمدی آریان
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Beckett in 90 Minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۷۱.۰۰ بایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با نویسندگان
شامل 12 عنوان کتاب
آشنایی با بکت
آشنایی با بکت
پل استراترن
نشر مرکز
5
(1)
25,000
تومان