0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی توهم‌های جمعی و پیروی از آن‌ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی توهم‌های جمعی و پیروی از آن‌ها

کتاب صوتی
نویسنده:
درباره توهم‌های جمعی و پیروی از آن‌ها

نویسنده در کتاب توضیح می‌دهد که توهم‌های جمعی دروغ‌هایی اجتماعی هستند و در موقعیت‌هایی گفته می‌شوند که بیشتر افراد در تنهایی خود نظر خاصی را قبول ندارند، ولی با آن کنار می‌آیند چون به‌غلط تصور می‌کنند دیگران آن را قبول دارند. وقتی آدم‌ها با چیزی هم‌‌رنگ می‌شوند که به گمانشان خواسته‌ی جمع است، ممکن است در نهایت کاری را انجام دهند که هیچ‌کس نمی‌خواهد. این جادوی سیاه توهم جمعی است. اولین قدم این است که بفهمیم توهم‌های جمعی چگونه شکل می‌گیرند و ما چطور با آن‌ها هم‌دست می‌شویم. تمایل ذاتی ما به تقلید و مقایسه می‌تواند ما را به دنباله‌روی از هنجارهای منسوخ‌شده و اشتباه گرفتن آدم‌های پرسروصدایِ درحاشیه به‌جای اکثریت وادارد.

در بخش اول کتاب، «تله‌های هم‌رنگی با جماعت»، نویسنده به این مسئله می‌پردازد که ما چطور به‌راحتی درون چاله‌های هم‌رنگیِ کورکورانه می‌افتیم؛ یعنی موقعیت‌های جمعی که احتمال زیادی دارد وقتی در آن‌ها قرار می‌گیریم دست از مستقل فکرکردن برداریم و تسلیم توهم‌های جمعی گروه شویم. بخش دوم، «مخمصه‌ی اجتماعی ما»، نشان می‌دهد چطور در وهله‌ی اول این محدودیت‌های بیولوژیکی مغزمان است که ما را به‌سمت این توهم‌ها می‌کشانند. اطلاعات ارائه‌شده در بخش سه، «پس‌گرفتن قدرتمان»، دامنه‌ی ‌وسیع‌تری دارد و در مقیاس اجتماعی نکته‌هایی را به ما می‌آموزد. اینکه چطور من و شما، با رام‌کردن تأثیر اجتماعی، بالاخره می‌توانیم نقشی در رسیدن به دنیایی آزاد از توهم‌های جمعی ایفا کنیم.

امیدواریم خواندن این کتاب کمک هرچند کوچکی برای گرفتن تصمیم‌های بهتر و پیدا کردن راه‌وروش خودمان برای زیستن با رضایت بیشتر برای همه‌ی ما باشد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
667.۴۶ کیلوبایت
مدت زمان
۱۱:۳۰:۳۸
نویسندهتاد رز
مترجمفرخ بافنده
راویشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۶/۲۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۶۷.۴۶ کیلوبایت
۱۱:۳۰:۳۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
٪30
100,000
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
توهم‌های جمعی و پیروی از آن‌ها
تاد رز
انتشارات کتاب‌سرای نیک
منتظر امتیاز
٪30
100,000
70,000
تومان