0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کشمکش های منطقه ای و بین المللی در خاورمیانه و شمال آفریقا

معرفی، خرید و دانلود کتاب کشمکش های منطقه ای و بین المللی در خاورمیانه و شمال آفریقا

غرب آسیا
نویسنده:
حمید احمدی
ناشر:
نشر نی
درباره کشمکش های منطقه ای و بین المللی در خاورمیانه و شمال آفریقا

کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاورمیانه

کتاب کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاورمیانه نوشته حمید احمدی، استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران است. وی در این کتاب تلاش کرده تا تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا را در صد سال گذشته و با توجه به تحولات کنونی دنیا مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. این کتاب که در دسته جامعه‌شناسی قرار می‌گیرد، در تلاش است تا در چهار بخش که متشکل از ده فصل است به بررسی مسایل مختلف بپردازد. این مسایل شامل جایگاه خاورمیانه در نظام جهانی گرفته تا نقش اید‌ئولوژی‌های مبتنی بر اسلام در تعیین استراتژی‌های مختلف است. برای ما که کشور عزیزمان در خاورمیانه قرار دارد بررسی موضوعات از این دست و تاثیری که بر زندگی ساکنین این بخش از جهان دارد حائز اهمیت است. کتاب حاضر توسط نشر نی روانه بازار شده است.

درباره نویسنده

حمید احمدی نویسنده و استاد دانشگاه معروف ایرانی است ک در سال ۱۳۳۶ متولد شده است. احمدی مدرک دکتری خود را از دانشگاه کارلتون کانادا دریافت کرد. او در ابتدا به عنوان مفسر سیاسی و نویسنده در روزنامه کیهان به فعالیت می‌پرداخت. وی هم اکنون به عنوان مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران مشغول به فعالیت است. علاوه بر این احمدی به عنوان تحلیل‌گر ارشد مسائل خاورمیانه در مرکز مطالعات استراتژیک نیز مشغول به کار است. او برنده نخستین دوره جایزه حمید عنایت بوده است.

چرا باید کتاب کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاورمیانه را بخوانیم؟

خاورمیانه را همواره به عنوان بخش جدانشدنی از فرهنگ، سیاست و اقتصاد جهانی می‌شناسند. این منطقه از جهان به دلیل داشتن منابع نفت و گاز نقش مهمی در سرنوشت جهان ایفا می‌کند بنابراین تحلیل دقیق اتفاقاتی که برای این منطقه می‌افتد نیز به همان میزان اهمیت دارد. دکتر احمدی در این کتاب در طی ده فصل و چهار بخش به تحلیل و بررسی بخش‌های مختلف و با اهمیت خاورمیانه پرداخته است. نویسنده در دو بخش اول کتاب به موضوع نقش خاورمیانه در جهان و همچنین اختلافات مرزی و قومی در موضوعات مختلف پرداخته است. در بخش سوم کتاب کشمکش‌های سیاسی و ایده یولوژیک مورد بررسی قرار گرفته است. فصل آخر کتاب به موارد مورد بحث بین اعراب و اسرائیلی‌ها اختصاص دارد. کتاب مذکور گستردگی موضوعی زیادی دارد و مسائل خاورمیانه را از اوایل قرن بیستم به بعد پوشش می‌دهد.

در بخشی از کتاب کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاورمیانه می‌خوانیم

خاورمیانه در سیاست‌های جهانی دو قرن گذشته جایگاه بسیار مهمی داشته است. این منطقه به عنوان پر کشمکش‌ترین ناحیه جهان کنونی، به لحاظ اهمیت استراتژیک و اقتصادی، یکی از عمده‌ترین مراکز نفوذ ابر قدرت‌ها قلمداد می‌شده است. موضوع اصلی این فصل تحلیل جایگاه خاورمیانه در نظام سیاست بین الملل و شناخت قواعد بازی سیاست بین الملل و شناخت قواعد بازی سیاست در منطقه در پرتو درک اهمیت توازن قوا در جهان کنونی است. شناخت قواعد این بازی می‌تواند به در پیش گرفتن سیاست‌های واقع‌گرایانه مبتنی بر تامین منافع ملی منجر شود و برعکس نشناختن آن به در پیش گرفتن سیاست‌های آرمان‌گرایانه می‌انجامد و منافع و قدرت ملی یک کشور را به خطر می‌افکند. در آغاز فصل و به عنوان یک مقدمه ضروری، ماهیت نظام جهانی، ساختار و آرایش قدرت در آن و سیاست بین الملل در دوران پس از جنگ سرد مورد بحث قرار گرفته است.

برای علاقمندان به کتاب کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاورمیانه

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاورمیانه هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

●     جامعه شناسی، استیو بروس

نویسنده این کتاب به بررسی علم جامعه‌شناسی در دنیا و تاثیرات آن بر زندگی افراد پرداخته است.

●     ما ایرانیان، مقصود فراستخواه

فراستخواه در این کتاب به بررسی رفتارهای جمعی ایرانیان پرداخته است.

●     ما همه باید فمینیست باشیم، چیماماندا انگوزی آدیشی

مطالعه این کتاب برای همه افرادی که علاقمند هستند دنیایی به دور از کلیشه‌های جنسیتی بسازند توصیه می‌شود.






دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۷۷ مگابایت
تعداد صفحات
487 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۱۴:۰۰
نویسندهحمید احمدی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۴/۲۶
قیمت ارزی
19 دلار
قیمت چاپی
320,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۷۷ مگابایت
۴۸۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
192,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کشمکش های منطقه ای و بین المللی در خاورمیانه و شمال آفریقا
کشمکش های منطقه ای و بین المللی در خاورمیانه و شمال آفریقا
غرب آسیا
نشر نی
5
(2)
192,000
تومان