0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کلارا و خورشید

معرفی، خرید و دانلود کتاب کلارا و خورشید

درباره کلارا و خورشید
«کلارا و خورشید» اولین رمان کازوئو ایشی گورو پس از دریافت جایزه نوبل ادبیات است- رمانی شاعرانه و دلگرم‌کننده که از چشم یک راوی فراموش‌نشدنی، رباتی به نام کلارا، به دنیای پرشتابِ امروزِ ما نگاه می‌کند و می‌کوشد به این سوال‌های بنیادین پاسخ دهد که «عشق چیست؟» و «هر آدمی چقدر منحصربه‌فرد است؟» کلارا با توانایی بی‌نظیرِ مشاهده‌ی پیرامونش، رفتار رهگذران و مشتریان را خوب زیر نظر دارد، تا یک روز، دختری او را برای دوستی انتخاب می کند و به خانه می‌برد. آیا حضور این «دوست مصنوعی» زندگی دختر را برای همیشه تغییر می‌دهد؟ ایشی گورو در این رمان، همان ایشی گوروی شاهکارهای «بازمانده روز» و «هیچ‌وقت ترکم نکن» است و جاه‌طلبانه بین ژانرهای مختلف حرکت می‌کند- ملودرام، علمی تخیلی، ترسناک و آخرالزمانی- و در عین حال، با شخصیت‌بخشیدن به خورشید، به ظرایف یک هایکوی عاشقانه نزدیک می‌شود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۱ مگابایت
تعداد صفحات
321 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۲:۰۰
نویسنده کازوئو ایشی گورو
مترجمامیرمهدی حقیقت
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Klara and the Sun
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
80,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۱ مگابایت
۳۲۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 26 مخاطب
5
ستاره
34 ٪
4
ستاره
38 ٪
3
ستاره
19 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
0 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

رمان زیبایی است. من آن را زیباتر از رمان دیگر گورو که خوانده بودم (به نام هرگز رهایم مکن) یافتم. گو اینکه هر دو از منظر انسان های غیرطبیعی روایت می شوند. این رمان گریزی هم به مذهب دارد. اعتقاد به باورهای فراطبیعی در این رمان به نحوی بدیع مطرح می گردد و از منظری بی بدیل به آن نگریسته می شود. منظری که هم موید و هم نافی اعتقادات فراطبیعی و ماورایی است. رمان از هر گونه پرگویی دوری می کند و روایتی سرراست و بی پیرایه ارائه می دهد اما به برخی دغدغه های فراگیر انسان معاصر نیز می پردازد. مسائلی از جمله تنهایی، رنج، عشق و سرخوردگی های اجتماعی و فردی. پایان بندی خوش داستان شاید به مذاق برخی خوش نیاید و تاحدودی ساده انگارانه و حتی مبتذل تلقی گردد اما من به شخصه جسارت و جرات نویسنده را می ستایم و آن را نوعی تابوشکنی می بینم. تابویی که ابهام و خلاء را دوست دارد و جهان را سراسر رنج می انگارد.

3

نوعی اطناب توی قلم این نویسنده هست که حوصله منو سر میبره ، این تجربه ایه که از خوندن غول مدفون و کتاب حاضر که جفتش قلم ایشی گورو به دست آوردم ، هردو کتاب موضوع خوبی دارن و با توصیفات جذابی از فضا رمان شروع میشن به طوری که با شروع کردن جفتشون ایده پردازی و ذهن خلاق نویسنده ش رو تحسین کردم اما رفته رفته وارد چرخه تکرار مکررات میشن که برای من ملال آور بود.

4

چقدر کتاب لطیف و مهربونی بود.‌ دقیقا مثل خورشید. یک کتاب خوب و خواندنی و پر از تصویر مناسب همه گروه‌های سنی. فضای داستان نسبت به غول مدفون بسیار قابل درک.تر بود... ایده‌ی کتاب رو خیلی دوست داشتم...نمیدونم چرا ولی یاد انیمیشن وال ای افتادم...بسیار مشتاقم و مطمئن هستم که فیلمش ساخته میشه ترجمه آقای حقیقت هم که مثل همیشه عالی

5

متاسفانه در دنیایی زندگی میکنیم، که همیشه فقط خودمان را ملاک قرار می‌دهیم. از اینکه در یک کتاب هم این بی تفاوتی به اطرافیان و این سو استفاده گری را نشان داد، خجالت کشیدم و ناراحت شدم، ایکاش آن ارزش‌هایی که زبانا انسانی هستند ولی انسانها فراموش کرده اند دوباره به ما آموزش داده شود و دوباره انسان شویم

4

رمان روشنی بود، پر از جزییات و توصیفات دل‌نواز. نثر ساده‌ای داشت و داستان رو خیلی راحت روایت می‌کرد. اعتراف می‌کنم خودم هنوز نفهمیدم آیا مفاهیم عمیقی توی داستان داشت، یا صرفا یک روایت معمولی نوشته شده بود.در هر حال روح‌نواز و روشن بود.

3

باورم نمیشه کتابی خوندم که از دید یک ربات بود و بیشتر برای نوجوانان بود و خوشم اومد. خیلی قشنگ و سرراست نوشته و همون‌طور هم ترجمه شده بود و حسابی خواننده رو در فضای داستان شریک کرد.

3

داستان معمولی بود درسته به مفهوم عشق اشاره داشت ولی کشش نداشت کودکانه بود

2

از دید یک ربات دنیا رو دیدن جالب بود ولی ناچار شدم قسمتهای توصیفی رو رد کنم.

4

کتاب خوبی بود که یە مفهوم سادە رو زیبا توصیف کرد

2

بسیار لذت بردم از ایده خلاقانه روایت و ترجمه روان

نمایش 1 نقد دیگر
4
(26)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کلارا و خورشید
کلارا و خورشید
کازوئو ایشی گورو
نشر چشمه
4
(26)
72,000
تومان