0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صدسال تنهایی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی صدسال تنهایی

درباره صدسال تنهایی

تصور می‌کنید با ارزش‌ترین هدیه چیست؟ آیا تصور شما یک شئ است یا هدیه‌ای که بر قلب شما بنشیند؟ بی‌شک باید گفت گابریل گارسیا مارکز با نوشتن کتاب صد سال تنهایی ارزشمند‌ترین هدیه جهان را به ادبیات دوستان داده‌است.

نقد و بررسی کتاب صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی One Hundred Years of Solitude به قلم نویسنده‌ی بزرگ گابریل گارسیا مارکز است. این کتاب در سال 1967 برای اولین بار به زبان اسپانیایی منتشر شد. سپس در سال 1970 به زبان انگلیسی ترجمه شد. بدون شک باید گفت تمامی علاقه مندان به ادبیات این کتاب را می‌شناسند. کتاب صد سال تنهایی یکی از شاهکارهای ادبی در سراسر جهان محسوب می‌شود. روند داستان و طراحی شخصیت‌ها توسط مارکز به زیبایی هرچه تمام صورت گرفته‌است.

داستان کتاب صد سال تنهایی در مورد یک خانواده است. این کتاب به شرح هفت نسل خانواده بوئندیا Buendia پرداخته‌است. یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های این کتاب خوزه آرکادیو بوئندیا Jose Arcadio است. او شهر ماکوندو Macondo را خودش بنا می‌کند. زمانی که خوزه تصمیم به مهاجرت گرفت، پس از روزها سرگردانی در جنگل به این منطقه رسید. منظقه‌ای جزیره مانند که با آب احاطه شده‌است. خوزه، ماکوندو را طبق تصورات خودش ساخت. بلافاصله پس از تاسیس این شهر خانواده او به آنجا نقل مکان کردند. بلافاصله پس از تاسیس ماکوندو، خانواده بوئندیا با حوادث غیر معمول و خارق‌العاده‌ای روبرو می‌شوند. سال‌ها این شهر بدون ارتباط با دنیای بیرون باقی می‌ماند. البته به استثنای کولی‌ها که سالی یکبار به آنجا می‌آیند. کولی‌ها اختراعات جدید مانند آهن ربا، تلسکوپ و حتی یخ را به مردم نشان می‌دهند. اما روزی این انزوا به پایان می‌رسد. سرانجام ماکوندو باید با جهان خارج از خود و دولت تازه تاسیس شده کلمبیا روبرو شود. اما قبل از آن ماکوندو درگیر جنگ داخلی مرگباری می‌شود. این جنگ سال‌ها باعث کشتار مردمان خود ماکوندو می‌شود. اما در نهایت این جنگ بی‌حاصل پایان یافته و صلح‌نامه بین محافظه کاران و لیبرال‌ها امضا می‌شود.

سپس درِ جهان بروی مردم جنگ زده ماکوندو گشوده می‌شود. ابتدا راه‌آهن به شهر می‌آید. سپس مهاجران خارجی همراه با خود فن‌آوری‌های جدید را به ماکوندو می‌آورند. این آغاز دوره رونق برای شهر و پایان تمام فجایع است. اما در آنسوی مرزها، یعنی در کلمبیا قتل عام مرموزی اتفاق افتاده‌است. هفت نسل خانواده بوئندیا در تمامی این رخداد‌ها در ماکوندو حضور دارند. در پایان رمان، این شهر فرسوده و تقریبا متروک شده‌است. نسل اول و ریشه‌های این خانواده از دنیا رفته‌اند. نسل‌های آخر و به جا مانده هیچ شباهتی به ریشه‌هایشان ندارند.

در داستان کتاب صد سال تنهایی شخصیت سازی با هنرمندی هرچه تمام انجام شده‌است. شخصیت‌های این داستان هرکدام ویژگی‌های مرموز خود را دارند. از شخصیت‌های اصلی کتاب صد سال تنهایی باید به خوزه آرکادیو، همسرش اورسالا، فرزندشان سرهنگ آنورلیانو، پیلار ترنرا و ملیکادس اشاره کرد. اورسالا زنی باهوش ترسیم شده‌است. او توانایی پیش‌گویی آینده را دارد. سرهنگ آنورلیانو اولین کودکی است که در ماکوندو متولد شده‌است. شخصیت وی بی‌رنگ ترسیم شده‌است. او هیچ احساسی درون خود ندارد. ملکیادس نزدیک‌ترین دوست خوزه آرکادیو است. او همان کسی است که داستان خانواده بوئندیا و شهر ماکوندو را روایت کرده‌است.

کتاب صد سال تنهایی در ژانر واقعیت‌گرایی و جادویی نوشته شده‌است. این رئالیسم جادویی درون رمان به حس سنتی داستان ضربه می‌زد. در کتاب صد سال تنهایی افسانه و تاریخ با یکدیگر همپوشانی دارند. این کتاب به عنوان وسیله‌ای برای انتقال تاریخ به خواننده عمل می‌کند. به علاوه می‌توان رمان صد سال تنهایی را به عنوان یک مرجع انسان شناسی نیز نام برد. به علاوه باید گفت یک چیز کاملا جادویی در شهر ماکوندو وجود دارد. این خاصیت جادویی شهر را بیشتر از یک مکان جغرافیایی ترسیم می‌کند. بعد از خواندن این کتاب درمی‌یابید، که چرا به کتاب صد سال تنهایی شاهکار ادبی جهان می‌گویند.

ترجمه کتاب صد سال تنهایی به زبان فارسی

کتاب صد سال تنهایی برای اولین بار توسط بهمن فرزانه ترجمه شده‌است. پس از وی مترجمان بسیاری از جمله محمدرضا سحابی، کیومرث پارسای، کاوه میرعباسی، اسماعیل قهرمانی‌پور، بهاره خدادادی و ... به ترجمه این کتاب پرداخته‌اند. کتاب پیش‌روی شما توسط کاوه میرعباسی به فارسی بازگردانده شده‌است. این کتاب در سال 1398 توسط انتشارات کتابسرای نیک منتشر شد. کاوه میرعباسی در سال 1334 چشم به جهان گشود. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی و زبان اسپانیایی است. آقای میرعباسی به غیر از زبان اسپانیایی، دو زبان دیگر انگلیسی و فرانسوی را نیز آموخته است. در کارنامه آثار هنری او ترجمه کتاب‌های بسیاری از این سه زبان وجود دارد. از کتاب‌های ترجمه شده به دست این مترجم بزرگ می‌توان به جورج اورول، بچه‌های سبز، طاعون، شازده کوچولو و ... اشاره کرد. کتاب صوتی صد سال تنهایی توسط گویندگان خوب کشورمان آسمان مصطفایی و هوتن شاطری‌پور در فیدیبو موجود است. شما می‌توانید کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز و ترجمه کاوه میرعباسی و انتشارات کتابسرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره نویسنده شاهکار ادبی جهان کتاب صد سال تنهایی، گابریل گارسیا مارکز

گابریل خوزه گارسیا مارکِز در ششم مارس 1927 چشم به جهان گشود. او زاده کشور کلمبیا است. مارکز از کودکی علاقه بسیاری به نوشتن داشت. اما بخاطر خانواده‌اش به تحصیل در رشته حقوق پرداخت. این انتخاب هیچگاه باعث توقف وی در نویسندگی نشد. مارکز در جوانی به علت اطلاعات خوب سیاسی که از پدربزرگش به ارث برده بود، روزنامه‌نگار شد. اولین متن نوشته‌های او در سال 1941 در روزنامه منتشر شد. در نهایت اولین کتاب مارکز در سال 1962 به نام ساعت شوم منتشر شد. اما کتابی که نام مارکز را بر سرزبا‌ن‌ها انداخت، صد سال تنهایی بود. او برای کتاب صد سال تنهایی در سال 1982 جایزه نوبل ادبی را دریافت کرد. آثار این نویسنده در ایران مخاطبان بسیاری دارد. به علاوه باید گفت تقریبا تمامی آثار مارکز به زبان فارسی ترجمه شده‌است. این نویسنده بزرگ پس از یک دوره تحمل بیماری آلزایمر سرانجام در 17 آوریل سال 2014 در مکزیک درگذشت. در گذشت او فقدان بزرگی را برای ادبیات جهان به همراه داشت. بسیاری از سیاست‌مداران و هنرمندان درگذشت مارکز را غم‌انگیزترین اتفاق دوران بیان کرده‌اند. کشور کلمبیا برای ادای احترام به مارکز سه روز عزای عمومی اعلام کرد. گابریل گارسیا مارکز هیچگاه نخواهد مُرد، زیرا نام او در قلب مردم دنیا زنده و جاویدان است.

بخشی از کتاب صد سال تنهایی

خانه جدید سفید مانند کبوتر، با یک مجلس رقص افتتاح شد. این تصمیم از همان روز عصر که اورسلا دید ربکا و آمارانتا دیگر دخترانی نوجوان شده‌اند، در ذهنش جای گرفت، و تقریبا می‌شود گفت علت اصلی آن ساخت و ساز جز میل به این نبود که دخترکان مکانی مناسب و آبرومند برای دیدار با خواستگاران آینده‌شان داشته باشند. برای آنکه هیچ چیز از جلوه و جلال این مقصود نکاهد، در مدتی که ترمیم و بازسازی انجام می‌گرفت، مانند زندانیان محکوم به اعمال شاقه کار کرد. به نحوی که قبل از اتمام ساختمان، وسایل گران قیمتی برای تزئین منزل و پذیرایی سفارش داده بود، و همینطور اختراع جدید، جذاب و شگفت انگیزی را که قرار بود اهالی آبادی را به حیرت بیاندازد و جوان‌ها را به وجد بیاورد، پیانوی کوکی.

به شکل قطعات مجزا از هم و بسته‌بندی شده در چند صندوق حملش کردند و همراه با مبل‌های ساخت وین، کریستال‌های بوهمیا، ظروف محصول کمپانی هند، رومیزی‌های هلندی و مجموعه بسیار متنوعی از چلچراغ‌ها و چراغ‌های رومیزی و دیواری و شمع‌دان‌ها تحویل دادند. موسسه وارد کننده به هزینه خودش، یک متخصص ایتالیایی پیترو کرسبی را فرستاد، تا پیانوی کوکی را سوار و تنظیم کند و توضیحات لازم را در مورد طرز کارش به خریداران بدهد و رقص‌های باب روز را که موزیکشان روی شش حلقه کاغذی چاپ شده بود به آنها بیاموزد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1,018.۹۵ مگابایت
مدت زمان
۱۸:۲۷:۱۸
نویسنده گابریل گارسیا مارکز
مترجمکاوه میرعباسی
راوی هوتن شاطری پور
راوی دومآسمان مصطفایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۵/۲۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
73,800 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۱۸.۹۵ مگابایت
۱۸:۲۷:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 74 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
اجرای روان 🎙️ (2)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
14 ٪
38 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

این کتاب صوتی را میشود شاهد این مسئله دانست که کتاب خواندن و راوی بودن کار هر کس نیست و نباید همه فکر کنند می توانند کتاب برای دیگران بخوانند، احساس میکنید که یک فرد برای شما املا می گوید و سعی دارد شما را مجاب کند که نکته برداری کنید. آنقدر بد روایت می شود که حتی مجبور می شوید بعضی قسمت ها رو نشنیده رها کنید. من ترجمه را نپسندیدم چون کتاب را تبدیل به جزوه علمی کرده تا رمان.

1

این رمان به نظرم خیلی مزخرف بود.نمیدونم چرا بهش نوبل دادن.شباهت اسمی توش خیلی زیاده و آخر داستان واقعا نمیدونی هدف نویسنده از نوشتن کتاب چی بود.تا فصل ۵ به نظرم خوبه ولی از فصل ۵ به بعد کسل کننده میشه... اصلا خوندن این کتاب رو توصیه نمیکنم. اینکه نوبل گرفته اصلا دلیل خوبی برای خوندنش نیست. واقعا نمیدونی داستان داره چی رو دنبال میکنه از بس از این شاخه میپره به اون شاخه

4

از کتابایی که خیلی سلیقه در اون مشهوده اگه ذهنتون توان هضم پیچیدگی ها و حفظ اسامی مختلفُ نداره سراغ این کتاب نرید چه قبول کنید چه نه جز بهترین ها نه از دید عوام که صاحبنظران هستش

1

آنقدر حجم و تعداد شخصیت هاش بالا و زیاده اونم با اسامی امریکای لاتین که باید به نظرم برای درک بهترش تبدیل به سریال تلوزیونی میشد چون تا میخوای اسم شخصیت ها رو تو ذهنت حک کنی یه شخصیت دیگه نقش میگیره کلا آدم سرگردان و خسته میشه...

5

ترجمه روان و عالیه. راوی هم طوری متن رو تعریف می‌کنه که گویی در داستان زندگی‌ کرده. این هماهنگی یه شاهکار پدید آورده. نسخه‌های مختلفی از این کتاب هست،‌ خودتون رو گیج نکنین و همین نسخه رو تهیه کنین.

5

اسامی بسیار شبیه به هم که۶ نسل ادامه داشته دقت زیاد میخوادولی من از این کتاب پوچی دنیا وتنهایی و تکرار زمان مانند جمله‌ای که اورسولا گفت.. زمان نمی گذرد بلکه مدام دایره وا می‌چرخد وسر جای اولش برمیگردد

1

اصلا کتاب خوبی نیست.فقط بخاطر اینکه جوایز متعدد گرفته نمیشه گفت که اون کتاب خیلی خوبه.همونهایی هم که نظرات مثبت میدن مطمینا بخاطر همین نکته نظر مثبت میدن وگرنه ارزش خوندن نداره.

5

عالیه. هرچند صرف خوندن این کتاب به شما توانایی نمیده. صرفا دانشی با شما به اشتراک گذاشته شده که چگونگی تبدیل شدنش به عمل و دیدن تاثیرش در زندگی با شماست. و خب اصلا روشن و راحت نیست.

5

من این کتاب رو خوندم دو بار هم خوندم وخیلی برامدجالب بود دوسش داشتم خیلی خیلی زیبا توصیف کرده نویسنده همه چیز رو به طوری که احساس میکنی داری فیلم میبینی خیلی قوی هست این گابریل مارکز❤

5

کجاش عالیه بابا ۴۰ نسل از یه خونواده رو تعریف میکنه طرف به دنیا نیومده بچه دار میشه و همین منوال تا آخر ادامه داره

نمایش 28 نقد دیگر
3.9
(74)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
105,500
٪40
63,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
صد سال تنهایی
صد سال تنهایی
گابریل گارسیا مارکز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صدسال تنهایی
٪40
صدسال تنهایی
گابریل گارسیا مارکز
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.9
(74)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
105,500
٪40
63,300
تومان