0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها

درباره قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها

در کتاب «قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها» به دنیای قصه‌های کلاسیک سفر می‌کنیم. سفری که با قلم پائولو کوئلیو رقم می‌خورد، با صدای داریوش کاردان همسیر می‌شود و لذت دقایقی سرشار از احساس و قصه و رنگ و طرح را برایمان فراهم می‌سازد. پائولو کوئلیو نویسنده سرشناس برزیلی در این اثر، مجموعه‌ای از چندین داستان کوتاهش را گردآوری کرده است. از اصلی‌ترین درونمایه‌های کتاب حاضر می‌توان به مسائل اجتماعی و دغدغه‌های همیشگی بشر همچون، مرگ، عشق، مذهب، فلسفه، شادی و... اشاره کرد.


پائولو کوئلیو، نویسنده کتاب «قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها»، درباره این کتاب می‌نویسد:

«قصه، ناب‌ترین و خالص‌ترین بخش ادبیات است، چرا که ما را به دورانی پیش از پیدایش تفاسیر و تعابیر امروزینمان می‌برد. قصه‌ها شادند، سرگرم‌کننده‌اند، نمایشی‌اند، اما فراتر از همه، معرفت را به شکلی دلپذیر منتقل می‌کنند. موقع نوشتن بیشتر متون این کتاب فکر می‌کردم خالق آن‌ها که بوده است؟ چه کسی آن‌ها را برای فرزندان و نوه‌هایش نقل کرده است؟ قصه‌ها چگونه در برابر زمان تاب آورده‌اند؟ چگونه به پرواز در آمده‌اند و قاره‌ها و اقیانوس‌ها را پشت سر گذاشته‌اند؟

قصه‌هایی هست که در فرهنگ‌های گوناگون، روایت‌های متفاوت دارند، و در این موارد، مشهورترین روایت را انتخاب کرده‌ام. «قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها» بسیار مرهون ستون‌هایی است که در روزنامه‌های برزیل یا کشورهای دیگر نوشته‌ام؛ همین ستون‌ها انگیزه‌ای شدند تا آن‌ها را در کنار قصه‌های منتشرنشده دیگر به شکل کتابی گرد بیاورم. از آن گذشته، بر آنم که در این کتاب از تجربه‌های گذشته خودم هم بگویم، که مایلم با دیگران در میان بگذارم.

پس بگذارید با طلسمی چهار کلمه‌ای، از میان سنت‌ها و افسانه‌های قاره‌ای بگذریم؛ چهار کلمه که در کودکی شنیده‌ایم و هرگز از یاد نخواهیم برد: یکی بود، یکی نبود...»


در کتاب «قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها» ترکیبی از کهن‌الگوهای ادبی جهان دیده می‌شود. این ویژگی شنیدن کتاب حاضر را برای همه مخاطبانش شیرین و دلپذیر کرده است؛ برای مثال نقل‌هایی از سعدی شیرازی، کنفوسینوس، شمس تبریزی و دیگر بزرگان به همراه حکایت‌های اجتماعی که کوئلیو روایت می‌کند، بسیار خواندنی و جذاب است. از طرف دیگر پرداختن به موضوعاتی که دغدغه بشر در تمامی قرون و اعصار بوده است سبب شده تا این قصه‌ها به دوره یا مکان خاصی تعلق نداشته باشند؛ نگاه نویسنده در گزینش این قصه‌ها نگاهی فراملیتی است.


پائولو کوئلیو رمان‌نویس و ترانه‌سرای مشهور برزیلی که نام و آوازه‌ای گسترده در جهان ادبیات دارد، زندگی بسیار پرفراز و نشیبی را از سر گذرانده است. پائولو کوئلیو سال ۱۹۴۷ دیده به جهان گشود و در طول حیاتش افتخارات بسیاری را از آن خود کرد؛ از جمله رمان معروفش، «کیمیاگر»، که تاکنون پرفروش‌ترین رمان پرتغالی بوده و به ۸۰ زبان ترجمه شده است. زندگی شخصی او بسیار پرفراز و نشیب بوده است و کوئلیو این مسئله را در اکثر کتاب‌هایش منعکس کرده است. وی سال ۲۰۰۷ به عنوان سفیر صلح سازمان ملل انتخاب شد و نشان ملی لیاقت شوالیه را دریافت کرد. از جمله آثار به یاد ماندنی کوئلیو می‌توان به «خاطرات یک مغ (زیارت)»، «کیمیاگر»، «بریدا»، «والکری‌ها»، «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد» و «شیطان و دوشیزه پریم» اشاره کرد.

داریوش کاردان، روایتگر کتاب «قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها»، سال ۱۳۳۵ در ابهر چشم به جهان گشود. وی مجری، صداپیشه، دوبلور، کارگردان تلویزیونی، هنرپیشه و طنزپرداز اهل ایران است. شهرت وی بیشتر به خاطر داشتن صراحت لهجه و لحن انتقادی در اجرای برنامه‌های رادیو و تلویزیونی است و صدایش برای بسیاری از ایرانیان خاطره‌انگیز است. از برنامه‌های رادیویی او می‌توان به برنامه‌های «عصرانه»، «آدینه» و «گفت‌وگو» اشاره کرد.


جایی در کتاب صوتی «قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها» با صدای داریوش کاردان می‌شنوید:

«در سکوت ماندن، فقط حرف نزدن نیست، باید گوش را برای شنیدن تمام صداهای اطراف تعلیم داد. همان‌طور که استاد می‌تواند در میان موسیقی ارکستر، فلوتی را که خارج می‌نوازد، تشخیص بدهد؛ به همین شیوه، باید شنوایی خود را تربیت کنیم، تا بتوانیم صدای خدا را در میان این بازار مکاره بشنویم.

انسان مدرن سکوت را بسیارآزاردهنده می‌داند. ساکت ماندن را دشوار می‌یابد؛ همیشه بی‌قرار است و می‌خواهد کاری بکند، توصیه‌ای بکند، وظیفه‌ای پیش پای خودش بگذارد و در آخر برده‌ اجبار خودش باری عمل می‌شود.»


در جایی دیگر از کتاب می‌شنوید:

«بزرگ‌ترین ترس ما ناتوانی نیست؛ بزرگ‌ترین ترس‌ ما کشف این است که بسیار نیرومندتر از آنیم که می‌پنداریم. آنچه بیشتر از هر چیز ما را می‌ترساند، فروغ درون ماست و نه تاریکی. مدام از خود می‌پرسم: «من کی‌ام که بتوانم چالش برجسته و جذاب و مستعد و متعالی بودن را بپذیرم؟ در حقیقت، چرا نه؟

تلاش برای معمولی بودن، هیچ کمکی به جهان یا فرزندان ما نمی‌کند. هیچ لطفی در این نیست که استعدادهای خود را تحقیر کنیم، هیچ لطفی در این نیست که استعدادهای خود را تحقیر کنیم، فقط برای اینکه دیگران در کنار ما خود را ضعیف احساس نکنند.»

اگر شنیدن قصه‌ها، غرق شدن در دنیایشان و قلم جادویی پائولو کوئلیو را دوست دارید، شما را به شنیدن کتاب صوتی «قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها» دعوت می‌کنیم. همچنین صدای خاطره‌انگیز داریوش کاردان لحظات به یاد ماندنی‌ای را برای شما رقم می‌زند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
352.۷۳ کیلوبایت
مدت زمان
۰۶:۱۵:۱۹
نویسندهپائولو کوئلیو
مترجمایلیا حریری
راویداریوش کاردان
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵۲.۷۳ کیلوبایت
۰۶:۱۵:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
آموزنده 🦉 (1)
88,000
٪30
61,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها
٪30
قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها
پائولو کوئلیو
نوین کتاب
5
(1)
آموزنده 🦉 (1)
88,000
٪30
61,600
تومان