0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وام برای ویرانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب وام برای ویرانی

گزارش‌ های منطقه‌ ای از اجرای برنامه‌ های صندوق بین‌ المللی پول

نویسنده:
ارنست ولف
درباره وام برای ویرانی

سیاست پولی صندوق برای ملل فقیر و اغلب با درآمد‌های بسیار ضعیف نتایج تلخ و اسفناکی در بر دارد که دولت‌های مربوطه را وادار به اجرای سیاستی با فرم همیشگی می‌نماید: نتایج اقدامات ریاضتی نیروی کار جامعه را به پرتگاه فقر و بدبختی سوق می‌دهد.

در پی برنامه‌‌های پیشنهادی صندوق بین‌المللی، میلیون‌ها انسان شغل خود را از دست می‌دهند و از داشتن سیستم بهداشتی عاقلانه و آموزش‌وپرورش لازم و مزایای دیگر اجتماعیِ مطابق کرامت انسانی محروم می‌شوند. این برنامه‌ها مالیات مواد غذایی را تا مرز غیر قابل پرداخت بالا برده، بی‌خانمانی را رواج داده، بازنشستگان را از کسب نتیجۀ عمری کار و زحمت محروم ساخته، شیوع بیماری‌ها را دامن زده، میانگین عمر را کاهش و میزان ‌مرگ‌و‌میر کودکان را افزایش داده است. اما در مقابل باعث افزایش مال و ثروت گروهی بسیار کوچک از جامعه (ثروتمندان) شده که حتی در دوران بحران اقتصادی به ثروتشان افزوده شده است. بر اثر این سیاست نوعی عدم تساوی و نابرابری در میان جوامع گوناگون در جهان به وجود آمده که‌ هیچ‌گاه در تاریخ بشریت مانند آن وجود نداشته است. اختلاف درآمد یک ثروتمند و یک فقیر در دوران قرون وسطی، به هیچ‌وجه قابل مقایسه با اختلاف درآمد یک مدیر مالی و یک شخص بیکار که از دولت برای مخارج خود نقدینه دریافت می‌کند، نیست.[۱۸]

به‌دلیل واقعیت‌های شناخته‌شده در مورد این سیاست، هزاران انسان در سراسر جهان علیه عملکرد این سازمان دست به اعتراض زده و حتی بسیاری از آنان جان خود را در این راه از دست داده‌‌اند. با این حال، صندوق بین‌المللی همچنان به روش خود ادامه داده و در سیستم فولادی خود ‌هیچ‌گونه تغییری ایجاد نکرده است. علی‌رغم کلیۀ انتقادات و با وجود نتایج اسفناک حاصل از سیاست بی‌رحمانۀ این سازمان، هنوز هم کماکان از پشتیبانی رهبران کشور‌های صنعتی برخوردار است.

چرا و چگونه امکان دارد، چنین سازمانی که در سراسر جهان درد و رنج و بدبختی برای میلیون‌ها انسان به بار آورده است، همچنان بدون مجازات به اعمال خود ادامه دهد و حتی اجازه داشته باشد که در آینده هم روی حمایت بی‌حد‌و‌مرز بزرگ‌ترین قدرت‌‌های زمان حساب کند و از آن بهره‌مند شود؟ چه هدفی را دنبال می‌کند؟ چه کسی از آن سود می‌برد؟

قصد این کتاب پاسخ دادن به این سؤالات است.

-متن از مقدمه کتاب-

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهارنست ولف
مترجممرجانه فشاهی
ناشرنشر افکار
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Weltmacht IWF
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۸ کیلوبایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
54,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وام برای ویرانی
وام برای ویرانی
گزارش‌ های منطقه‌ ای از اجرای برنامه‌ های صندوق بین‌ المللی پول
نشر افکار
0
(بدون نظر)
54,000
تومان