0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی

معرفی، خرید و دانلود کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی

نویسنده:
میگل وتر
درباره راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی

کتاب راهنمای شهریار ماکیاوللی « Machiavelli's 'The Prince': A Reader's Guide»، درباره فیلسوف و مورخ مشهور ایتالیایی و کتابی از او به نام شهریار است.

در کتاب «شهریار» ماکیاوللی راهنمای خواننده، میگل واتر شرح روشن و کاملی از این اثر کلیدی در فلسفی ارائه می‌کند. این کتاب با قراردادن متن ماکیاوللی در زمینه تاریخی و فلسفی آن، مروری دقیق از مضامین کلیدی (معرفت‌شناختی، اجتماعی، اخلاقی و الهیاتی - سیاسی) و تفسیری شفاف ارائه می‌دهد که خوانندگان را قادر می‌سازد تا به‌سرعت در متن حرکت کنند. این راهنما باتوجه‌به نیازهای خاص دانش‌آموزانی که نیاز به درک درستی از متن دارند، ایده‌های پیچیده و مهم ذاتی متن را بررسی می‌کند و بررسی قاطعانه‌ای از دریافت و تأثیر کار ماکیاولی ارائه می‌کند. این همراه ایدئال برای مطالعه این تأثیرگذارترین متون است.

انتشارات ترجمان علوم‌انسانی با ترجمه محمد ملا عباسی این کتاب ارزشمند را که در دسته‌بندی کتاب‌های علوم اجتماعی قرار گرفته در سال 1396 منتشر کرده است.

معرفی نویسنده

میگل واتر « Miguel Vatter» استاد سیاست در دانشگاه فلیندرز استرالیا است. او نویسنده دموکراسی الهی، الهیات سیاسی پس از کارل اشمیت و جمهوری زندگان، بیوپولیتیک و نقد جامعه مدنی است.

نیکولو ماکیاولی «Niccolo Machiavelli» فیلسوف، سیاستمدار، استراتژیست نظامی، شاعر، نمایشنامه‌نویس و مورخ ایتالیایی دوره رنسانس بود. بااین‌حال، ماکیاولی بیشتر به‌خاطر سیاست‌هایش شناخته شده است، زیرا اغلب از او به‌عنوان پدر نظریه سیاسی مدرن یاد می‌شود. آثار او حتی الهام‌بخش اصطلاح «ماکیاولی» بود که امروزه برای توصیف اقدامات حیله‌گرانه یا فریبکارانه در عرصه سیاست به کار می‌رود.

چرا باید کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی را بخوانیم؟

فلسفه‌های سیاسی زیادی در طول دوران مختلف منتشر شده است، اما تعداد کمی از آنها به‌اندازه شاهزاده نیکولو ماکیاوللی با کلمات اندک تأثیر گذاشته‌اند. این کتاب بسیار ارزشمند در مورد ماهیت حاکمان ازاین‌جهت قابل اهمیت است که صرفاً جغرافیای سیاسی خاص قرن شانزدهم اروپا را موردبحث قرار نمی‌دهد، بلکه جهانی متشکل از پادشاهان و اشراف که مطلقاً حکومت می‌کردند را به نمایش می‌گذارد.

تأثیر ماکیاولی بر سیاست مدرن و اهمیت اندیشه او برای بسط اندیشه‌های سیاسی مدرن از دیرباز مورد تأیید جهانیان بوده است. شاهزاده به یک متن کلیدی در فلسفه و نظریه سیاسی تبدیل شده است، متنی که به طور گسترده خوانده و مطالعه می‌شود. مهم‌ترین اثر ماکیاولی یک اثر فلسفی بسیار هیجان‌انگیز و درعین‌حال چالش‌برانگیز است.

در بخشی از کتاب شهریار ماکیاوللی می‌خوانیم

نیکولو ماکیاوللی از بارورترین درخت‌هایی است که روی خاک فوق‌العاده حاصلخیز فلورانس در دوره نوزایش روییده است. ماکیاوللی در ۳ مه ۱۴۶۹ در این شهر متولد شد و در ۲۲ ژوئن ۱۵۲۷ همان جا درگذشت. برخلاف بسیاری از دیگر هنرمندان و اندیشمندان و دولتمردانِ آن دوران، ماکیاوللی در یکی از آن خانواده‌های ثروتمند و اشراف‌زاده‌ای که امور شهرها را در دست داشتند به دنیا نیامده بود. اما پدر او، برناردو، حقوق‌دان و متفکر تفننی ۹ (یا به قول خودشان «اومانیست»)، با همان امکانات محدودش کوشید تا برای فرزندش آموزش آبرومندانه‌ای در «هنرهای آزاد» ۱۰ فراهم کند. باوجود این نتوانست هزینه تعالیمی را بپردازد که برای تدریس در دانشگاه یا پیش‌گرفتنِ حرفه وکالت ضروری بود. اگر کسی با ثروتی مثال‌زدنی پا به دنیا نمی‌گذاشت، راهی که برای بالارفتن از پله‌های ترقی در جامعه فلورانس پیشرو داشت، یا کسب توانایی در تجارت و بانک‌داری بود (و این کارها مستلزم تعلیمات مقدماتی در ریاضیات و دفترداری و نیز نامه‌نگاری به مراجعان و انجمن‌ها بود) یا دانش‌اندوزی در یکی از رشته‌هایی بود که دوباره باب شده بود و به‌تازگی به آن «علوم‌انسانی» می‌گفتند. تحصیل علوم‌انسانی مستلزم آموختن زبان لاتین و چه‌بسا یونانی بود تا بشود از فرهنگ کلاسیک رومیان و یونانیان، یعنی خطابه‌ها و تاریخ‌ها و سیاست‌های آن‌ها، بهره برد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

این راهنمای خواندن ماکیاوللی شما را در هر فصل از کتاب «شهریار» راهنمایی می‌کند، و ایده‌های کلیدی را توضیح می‌دهد، اما همچنین استدلالی قوی ایجاد می‌کند تا در برابر موضوعات مهم کتاب واضح تر بتوانید بیاندیشید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۲ مگابایت
تعداد صفحات
256 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۲:۰۰
نویسندهمیگل وتر
مترجممحمد ملاعباسی
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۰۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
33,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۲ مگابایت
۲۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی
راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی
میگل وتر
ترجمان علوم انسانی
0
(بدون نظر)
59,000
تومان