0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایوب
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ایوب

نویسنده:
یوزف روت
درباره ایوب
ایوبْ یهودی پرهیزگار و تنگدستی است که به کودکان تورات می‌آموزد. او در گریز از آمــاج بلایایی که از هر سو بر سرش باریده است، همراه همسر و دخترش به آمریکا می‌رود. اما در دنیای تازه رنج، تحمل‌ناپذیرتر از پیش بر سر او آوار می‌شود، چنان‌که ایمانش را از دست می‌دهد... یوزف روت از نویسندگان متعهد و ضدجنگ بود که پس از به قدرت رسیدن هیتلر کتاب‌هایش در آلمان ممنوع شد و از همین رو به تبعیدی خودخواسته رفت و در فقر و تنگدستی درگذشت.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
655.۱۵ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۵۷:۰۵
نویسندهیوزف روت
مترجممحمد اشعری
راویاطهر کلانتری
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۰۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۵۵.۱۵ مگابایت
۰۷:۵۷:۰۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
29 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

مندل سینگر یک یهودی روس وارسته است که باید مصائب زیادی را متحمل شود: از میان سه پسرش که کوچکترین آنهاست، منوخیم به شدت ناتوان است و نه می تواند راه برود و نه صحبت می کند. بزرگ‌ترین آنها، یوناس، به ارتش تزار اعزام می‌شود (داستان در اوایل قرن بیستم اتفاق می‌افتد). وسطی، شماریا، برای فرار از خدمت اجباری به آمریکا می گریزد. دخترش مریم با روابط فحشا با قزاق های مستقر در پادگان مجاور خانواده را رسوا می کرد. برای فرار از این رسوایی، مندل او و همسرش دبورا را به ایالات متحده می برد و منوخیم را به طرز وحشتناکی پشت سر می گذارد تا خانواده همسایه از او مراقبت کنند. مندل پس از سردرگمی اولیه اش در آمریکا (که به طرز درخشانی توصیف شده است)، ساکن می شود و زندگی برای او و خانواده اش در ایالات متحده خوب به نظر می رسد. و او حتی خبرهای خوبی از و درباره پسرانش در روسیه دارد. در غروب روزگارش (۵۹ ساله بود) برای اولین بار در زندگی اش از نگرانی رها شد. اما این کتابی است درباره ایوب قرن بیستم، و نعمتی که مندل فکر می‌کرد خدا به او عطا کرده بود، با شروع جنگ به نگرانی‌های جدیدی تبدیل شد. و سپس یک سری بلاها بر خانواده پیرمرد سرازیر می شود تا اینکه او کاملاً احساس تنهایی می کند. و پیرمرد وارسته سابق خدا را نفرین کرد و می خواست شال نمازش و دفاتر و کتاب دعایش را به آتش بسپارد. دوستان یهودی او، اگرچه به طور فزاینده‌ای در آمریکا سکولاریزه شده بودند، اما هنوز بقایایی از ایمان خود داشتند و با مندل بحث می‌کردند و داستان کتاب ایوب را بازسازی می‌کردند و به او می‌گفتند که خدا او را آزمایش می‌کند. و مندل با شور و اشتیاق نظرات آنها را کنار زد. او در جلسات دعا حضور داشت، اما از شرکت در آن امتناع کرد. او به هیچ چیز در اطرافش علاقه ای نداشت. خبر انقلاب روسیه او را بی تفاوت گذاشت. جنگ به پایان می رسد. سپس، هنگامی که او کاملاً پایین است، با شنیدن یک آهنگ خاص در یک صفحه گرامافون که از روسیه آورده شده است (خواندن نقش مهمی در زندگی مندل سینگر بازی می کند)، افسردگی او تا حدودی بهبود می یابد و این کمی قبل از &#۳۴;معجزه&#۳۴; ما رخ می دهد. باید در داستانی الهام گرفته از کتاب ایوب انتظار داشت. ممکن است زمانی قبل از آشکار شدن آن حدس بزنیم که چیست. اما صحنه واقعی مکاشفه یکی از تکان دهنده ترین نوشته هایی است که تا به حال خوانده ام. ایمان مندل احیا شد. فصل آخر او - و ما - را به امید معجزات بیشتر رها می کند. جدا از این که این یک داستان فوق العاده و دلنشین است، زیبایی بسیار زیادی در نوشته راث وجود دارد. مانند دیگر کتاب‌هایش، او در ترسیم یک تصویر کلمه‌ای از حومه شهر، آب و هوا، آواز پرندگان و صداهای دیگر فوق‌العاده است. و در اینجا او همچنین تصویری فراموش نشدنی از نیویورک را ترسیم می‌کند، به‌ویژه آن‌طور که یک ساکن روستایی آن را درک می‌کند.

5

در نیمه ی دوم داستان، مندل سینگر می خواهد پیش منوخیم برگردد با اینکه این خودش بود که اصرار داشت منوخیم در روسیه بماند. در جای دیگر مندل سینگر امیدوار است منوخیم با معجزه ای ناگهان خوب شود (خیال خام!). این تناقض در تصمیم گیری مندل سینگر خیلی منطقی و انسانی است. اینجا شخصیت پردازی دچار گسست نشده. دلیلش آن است که مندل سینگر وجود منوخیم را انکار می کند؛ منوخیم مثل هر درد یا نقص قدیمی و جاودانه ای است که همیشه با صاحبش می ماند. سعی می کنی انکارش کنی اما ته دلت می دانی تو با داشتن این نقص شناخته می شوی، با این درد است که تو «تو» می شوی.

3
انگیزه‌بخش 🚀
تلخ ☕️
گیرا 🧲

کتاب دو قسمت دارد ، یکی قسمت اول که به نظرم یک سرو گردن از قسمت دوم برتر و هیجان انگیزتر است ، پایان کتاب را دوست نداشتم یعنی با باور آدم یکم متفاوت هست ، یکم تخیلی میشه با این حال کتاب را دوست داشتم

3
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
آموزنده 🦉

داستان قشنگ و زیباست فاصله گرفتن از سنتها آسیب فرهنگی مهاجرت رو بخوبی در داستان گنجانیده و درست نور امید از جایی برای ایوب طلوع می کنه که فکرشو نمی کرد.

5

گیرا با خوانشی عالی، اصلا انتظار این حجم از قشنگی و سادگی رو نداشتم، پایان جالبی داشت

4

صدای گوینده بسیار مناسب هست در خوانش این کتاب. لذت بردم از این کتاب

3

کتاب خوبی بو و صدای گوینده هم عالی بود

5

بسیار لذت بردم از داستان و خوانش راوی

5

غم انگیز و افسرده کننده بود

4

لذت بردم

نمایش 1 نقد دیگر
4.2
(17)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
63,000
٪50
31,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪10
ایوب
ایوب
رمان مردی معمولی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایوب
٪50
ایوب
یوزف روت
رادیو گوشه
4.2
(17)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
63,000
٪50
31,500
تومان