0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جعبه دکمه ای گوئندی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب جعبه دکمه ای گوئندی

ناشر:
نشر خوب
درباره جعبه دکمه ای گوئندی

چه کسی می‌داند، شاید زندگی، در اختیار همه یک جعبه جادویی قرار می‌دهد. جعبه جادویی که با فشار دادن هر دکمه آن اتفاقی رخ می‌دهد. زندگی هم همین‌گونه، اما بدون یک شیء به نام جعبه است. در این دنیا هر اتفاقی، بازخورد رفتار و عمل خود انسان است. این جمله مصداق ایستادن در مقابل کوه است. اگر فریاد بزنید دقیقا صدای خودتان را به سمت شما باز می‌گرداند.

نقد و بررسی کتاب جعبه دکمه‌ای گوئندی

کتاب جعبه دکمه‌ای گوئندی Gwendy’s Button Box توسط استیون کینگ Stephen King و ریچارد چیزمار Richard Chizmar به رشته تحریر درآمده‌است. این کتاب در 16 ماه می سال 2017 و در آمریکا منتشر شد. کتاب جعبه دکمه‌ای گوئندی در ژانر ترسناک نوشته شده‌است. داستان این کتاب دنیایی فانتزی اما ترسناک و نفس‌گیر را روایت می‌کند. کتاب پیش‌رو در 32 فصل داستان خود را روایت می‌کند.

داستان کتاب جعبه دکمه‌ای گوئندی، از یک دختربچه دوازده ساله به نام گوئندی پیترسون Gwendy Peterson آغاز می‌شود. ماجرای این کتاب در یک شهر خیالی به نام قلعه راک رخ می‌دهد. در یکی از روزهای تابستان گوئندی کنجکاو و بازیگوش راهی قلعه راک می‌شود. برای رسیدن به این قلعه می‌توان از سه راه جاده، جاده دلپذیر و پلکان خودکشی استفاده کرد. انتخاب گوئندی پلکان خودکشی است. این پلکان مسیری زیگزاگی از کنار صخره‌ها دارد. گونئدی می‌خواهد در مسابقه دو شرکت کند. پس این راه برای تمرین او بهترین گزینه است.

گوئندی سرانجام به بالای قلعه می‌رسد. بعد از یک دو و ورزش طولانی نفس نفس زنان و خسته در بالای قلعه به استراحت می‌پردازد. اما وقتی که صدای بازی بچه‌ها در زمین بازی را می‌شنود، قصد دارد به آنها ملحق شود. اما کسی او را صدا می‌زد. صدای آن مرد برای گوئندی کاملا غریبه است. زیر سایه یکی از درختان بروی نیمکت مردی با شلوار جین سیاه، کت سیاه و بلوز سفید نشسته است. مرد غریبه کلاه سیاه کوچکی بروی سر دارد. اما هرچقدر این مرد برای گوئندی غریبه و عجیب است، انگار کلاه او آشنا است. گوئندی با ترس و دقت فراوان با آن مرد عجیب صحبت می‌کند. نام آن مرد آقای فاریس است. دنیا گوئندی را برای کاری مهم انتخاب کرده‌است. آقای فاریس یک جعبه بسیار عجیب را به گوئندی می‌دهد. این جعبه آنقدر برای گوئندی آشناست، که انگار قبلا صاحب آن بوده و گمش کرده‌است.

جعبه دکمه‌ای، جعبه‌ای زیبا از جنس ماهون است. بروی این جعبه شش دکمه در دو ردیف و در انتهای هر ردیف یک دکمه تکی قرار دارد. دکمه‌های جفتی در رنگ‌های سبز روشن، سبز تیره، زرد، نارنجی، آبی و بنفش هستند. به علاوه دو دکمه به رنگ‌های قرمز و مشکی نیز هست. هرکدام از دکمه‌ها باعث اتفاق خاصی می‌شود. بروی این جعبه اهرم‌های کوچکی نیز وجود دارد. برای مثال اگر اهرم به سمت چپ کشیده شود، یک شکلات به صاحب جعبه داده می‌شود. با این جعبه گوئندی می‌تواند به تمامی نقاط دنیا در چشم بهم زدنی سفر کند. اما در ازای تمامی هدایای این جعبه، گوئندی باید کاری را انجام دهد. او هیچ‌گاه نباید از دکمه قرمز استفاده کند. زیرا دکمه قرمز آخرین راه است. اما در ازای این همه کارهای جادویی، گوئندی باید چه کاری انجام دهد؟ در آخر داستان این جعبه از او گرفته شده، تا به دست صاحب جدیدش برسد.

ترجمه کتاب جعبه دکمه‌ای گوئندی به زبان فارسی

کتاب جعبه دکمه‌ای گوئندی توسط مریم تقدیسی ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1398 در انتشارات نشر خوب منتشر شد. مریم تقدیسی فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی است. او اولین اثر خود را در سال 1375 با بنیاد فارابی منتشر کرد. بیشتر آثار خانم تقدیسی در زمینه روانشناسی و فلسفه هستند. خانم تقدیسی به کتاب‌هایی با موضوعات واقعی علاقه دارد، یعنی کتاب‌هایی که بتوانند تاثیری بروی زندگی افراد بگذارند. از آثار ترجمه شده مریم تقدیسی می‌توان به تفکر، نیروی امید، طلوع زمینی نو، حذف مرگ، عاشقی به وقت کتیبه‌‌ها، راهنمای درست اندیشیدن و ... اشاره کرد. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی جعبه دکمه‌ای گوئندی به قلم استیون کینگ، ریچارد چیزمار و ترجمه مریم تقدیسی و انتشارات نشر خوب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسندگان کتاب جعبه دکمه‌ای گوئندی استیون کینگ و ریچارد چیزمار

استیون ادوین کینگ Stephen Edwin King در 21 سپتامبر سال 1947 چشم به جهان گشود. وی زاده آمریکا است. هنگامی که کینگ 11 ساله بود، خانواده‌اش به دورهام ماین نقل مکان کردند. بعد از درگذشت مادرش، در مرکز اقامت معلولین ذهنی پرورش یافت. کینگ نوشتن را در حالی آغاز کرد که دبیرستانی بود. داستان‌های کوتاه او در یک روزنامه محلی به چاپ می‌رسید. اما این داستان‌ها براساس فیلم‌های کمیک بود و بعدا تقلب او مشخص شد. اما به صورت مستقل اولین داستان وی به نام "من یک سارق نوجوان قبرم" در سال 1965 منتشر شد. کینگ فارغ التحصیل رشته هنر و زبان انگلیسی است. او برای پرداخت هزینه تحصیل، کارهای مختلفی مانند سرایداری، کارگر رختشویی و ... را انجام می‌داد. او اکنون یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان رمان‌های ترسناک، علمی و تخیلی در آمریکا است. کتاب‌های او بیش از 350 میلیون نسخه فروش داشته‌است. با اقتباس از آثار او فیلم‌ها و مجموعه‌های تلوزیونی بسیاری ساخته شده‌است. در کارنامه آثار کینگ بیش از 200 داستان کوتاه و 61 رمان بلند وجود دارد. استیون کینگ برای آثارش جوایز بسیاری از جمله جایزه انجمن داستان‌های فانتزی انگلیس، جایزه استاد بزرگ در سال 2007، نشان ملی هنر، جایزه کمک به ادبیات و ... را دریافت کرده‌است. از پرمخاطب‌ترین آثار کینگ می‌توان به در قتلگاه، مرد کت شلوار مشکی، درخشش، بیگانه و ... اشاره کرد.

ریچارد توماس چیزمار Richard Thomas Chizmar زاده سال 1965 در آمریکا است. چیزمار نویسنده، ناشر و سردبیر مجله Cemetery Dance است. او همچنین در زمینه داستان نویسی، تولید فیلم، فیلم‌نامه نویسی و تدریس نویسندگی  فعالیت دارد. چیزمار با بسیاری از مجلات همکاری می‌کند. ژانر داستان‌های او فانتزی، علمی_تخیلی و ترسناک محسوب می‌شوند. به علاوه او برنده جایزه انجمن نویسندگان وحشت، دو جایزه جهانی فانتزی و چهار جایزه بین المللی از انجمن وحشت است. از آثار این نویسنده می‌توان به گوئندی سحر و جادو، جعبه دکمه‌ای گوئندی و ... اشاره کرد.

بخشی از کتاب جعبه دکمه‌ای گوئندی

در مدرسه راهنمایی کسل راک همه چیز روبراه است. گوئندی چندتا از دوستان قدیمی‌اش را می‌بیند و با چند نفرجدید هم دوست می‌شود. متوجه می‌شود بعضی پسرهای مدرسه زبرچشمی نگاهش می‌کنند که اشکالی هم ندارد. چون هیچ کدامشان فرانکی استون نیستند و هیچ کدام هم گودیر صدایش نمی‌کنند. به لطف پلکان خودکشی، این لقب فعلاً به فراموشی سپرده شده. برای تولدش در ماه اکتبر پوستری از رابی بنسون هدیه می‌گیرد، یک تلویزیون کوچک برای اتاقش(خدای من، چقدر خوب!) و درس‌هایی دربارة نحوة عوض کردن ملافه‌های تخت خوابش(خوب که نیست. ولی بد هم نیست). در فوتبال هم موفق است و به زودی سری توی سرها در می‌آورد.

جعبه همچنان به او شکلات هدیه می‌دهد؛ شکلات‌هایی که هیچ کدامش شبیه آن یکی نیست و جزئیاتشان حیرت انگیز است. هر یکی دو هفته یک بار هم، از جعبه دلار نقره می‌گیرد که تاریخش هميشه ۱۸۹۱ است. انگشتانش را همچنان می‌کشد روی دکمه قرمز و گاهی صدای خودش را می‌شنود که زمزمه می‌کند:«هرچیزی که بخوای، هرچیزی که بخوای.»

خانم چیلز، معلم تاریخ کلاس هفتم گوئندی، جوان و زیباست و سعی می‌کند کلاسش تا حد امکان برای بچه‌ها جذاب باشد. تلاش‌هایش معمولاً بی‌فایده‌اند. ولی هر از گاهی هم موفقیت باشکوهی نصیبش می‌شود. درست قبل تعطیلات کریسمس اعلام می‌کند اولین کلاسشان در سال جدید«روز کنجکاوی»نام دارد. هریک از شاگردان باید به یک اتفاق تاریخی فکر کند که ذهنش را به خودش مشفول کرده و خانم چیلز هم سعی می‌کند کنجکاوی‌شان را برطرف کند. اگر نتواند، برای بحث و گمانه زنی سوّال را سر کلاس مطرح می‌کند.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
109 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۸:۰۰
نویسندهریچارد چیزمار
نویسنده دوماستیون کینگ
مترجممریم تقدیسی
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Gwendy’s button box,
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۲/۰۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
29,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۶ مگابایت
۱۰۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
28 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به‌نظر‌من‌این‌ترجمه‌از‌ترجمه‌آذرباد‌بهتره‌درمورد‌خود‌داستان‌هم‌باید‌بگم ‌زیبا،رویا‌گون‌و‌شگفت‌انگیزه. استیون‌کینگ‌معرکس.‌وشاید‌چیزی‌بیشترازاین‌. به‌قول‌خود‌استیون‌کینگ‌کلمات‌احساسات‌رو‌کم‌رنگ‌میکنند.‌وچه‌‌کسی ‌می‌تونه‌از‌استیون‌کینگ‌بزرگ‌تعریف‌کنه؟

3

کتاب عالیه، پیام کتاب عالیه اما ترجمه خانم تقدیسی خوب نیست مثلا سبک موسیقی راک اند رول رو ترجمه کرده سنگ غلطان در صورتیکه نباید ترجمه بشه و باید به همان صورت نوشته بشه احتمالا مترجم اصلا نمیدانسته راک اند رول چیه

5

داستان کوتاه و جالبی داشت. ترجمه این انتشارات نسبت به بقیه بهتر بود.

3.6
(7)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
14,000
٪50
7,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جعبه دکمه ای گوئندی
٪50
جعبه دکمه ای گوئندی
ریچارد چیزمار
نشر خوب
3.6
(7)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
14,000
٪50
7,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر