0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ما همه باید فمینیست باشیم
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ما همه باید فمینیست باشیم

درباره ما همه باید فمینیست باشیم

«فمینیسم» در افکار عمومی به عنوان واژه‌ای پرحاشیه و دردسرساز شناخته شده است و اغلب یادآور برتری زنان از مردان است. اگر شما هم با شنیدن این کلمه به همین مفهوم فکر می‌کنید باید بدانید که در شناخت فمینیسم دچار اشتباه شده‌اید. به طور کلی موضوعات مورد توجه جنبش فمینیسم، مردسالاری، برابری جنسیتی، خشونت خانگی، آزار جنسی، تبعیض جنسیتی، برابری دستمزد و حقوق باروری است. لذا باید جمله‌ی ماندگار سیمون دوبووار را که گفته است «یک انسان زن زاده نمی‌شود بلکه تبدیل به یک زن می‌شود» بارها خواند و در آن تأمل کرد.

‌درباره‌ی کتاب ما همه باید فمینیست باشیم اثر چیما ماندا انگزی آدیشی

کتاب ‌ «ما همه باید فمینیست باشیم» نسخه‌ی تصحیح شده‌ی سخنرانی نویسنده در کنفرانس سالانه‌ با محوریت آفریقا است که خود آن را در سال 2014 منتشر کرد. چیما آدیشی تصمیم داشت درباره‌ی موضوعات کلیشه‎ای که ذهن و افکار اغلب جامعه را محدود کرده‌اند سخنرانی کند و از میان موضوعات مختلف، مفهوم «فمینیسم» و واژه‌ی «فمینیست» را انتخاب کرد. در فرهنگ آفریقا مفهومی به نام فمینیسم وجود ندارد و آن را ضد آفریقایی می‌نامند.

آدیشی در این اثر  ابتدا به بیان تجربیات خود در برخورد با این واژه می‌پردازد سپس تجربیات تبعیض‌آمیز خود را در دوران کودکی و نوجوانی در نیجریه بازگو می‌کند. او با زبانی صمیمی و راحت از احساسات خود در این شرایط می‌گوید.

نویسنده فمینیسم را از زاویه‌ای متفاوت مورد بررسی قرار داده است. به همین علت این کتاب با دیگر آثار منتشر شده در این حوزه کاملا متفاوت است. او ابتدا از تفاوت‌های بنیادین فیزیولوژیکی میان زنان و مردان می‌گوید. به اعتقاد او قدرت بدنی بیشتر در مردان و سال‌ها تفکر مردسالاری، زندگی مردان را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است و موجب سرکوب شده انسانیت در مردان شده است. به مردان آموزش داده می‌شود که از ترس و ضعف گریزان باشند و چهره‌ی حقیقی خود را مخفی کنند.

در مقابل به دختران آموزش داده می‌شود خود را کوچک ببینند و آرزو و موفقیت بزرگی به دست نیاورند، سازش پذیر باشند و برای از دست ندادن محبوبیت به چیزی اعتراض نکنند. آدیشی سخنرانی خود در کنفرانس سالانه آفریقا عملکردهای نمادین و سمبلیک را مورد انتقاد قرار داده است و می‌گوید تا زمانی‌که جامعه رویکردی دو قطبی به این موضوع دارد به هدف اصلی فمینیسم که برابری است، نخواهیم رسید. او در این اثر تعریف جدیدی از فمینیسم را بیان می‌کند که در آن خشونت وجود ندارد و جایگاه زن و مرد به عنوان دو موجود متفاوت اما با حقوق یکسان به درستی تبیین شده است.

کتاب «ما همه باید فمینیست باشیم» دارای فصل‌بندی مشخصی نیست و ماجرهای چیما آندیشی بصورت یکپارچه پشت سر هم روایت می‌شود. این نسخه‌ی الکترونیکی این اثر بسیار کم حجم است. مدت زمان فایل صوتی «ما همه باید فمینیست باشیم»  حدود 55 دقیقه است و حجم کل کتاب صوتی برابر با 51 مگابایت است.

‌درباره‌ی چیما ماندا انگزی آدیشی نویسنده‌ی کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

چیما ماندا انگزی آدیشی در سال 1977 در کشور نیجریه به دنیا آمد. او نویسنده‌ی داستان کوتاه و رمان است. آدیشی با کتاب «نیمی از یک خورشید زرد» در سال 2007 به شهرت رسید و جایزه‌ی ادبیات داستانی زنان را از آن خود کرد. آثار او به بیش از سی زبان ترجمه شده است و انتشارات معتبری نظیر نیویورکر، گرانتا و فاینانشیال تایمز کتاب‌های او را به چاپ رسانده است.

یکی دیگر از آثار او تحت عنوان «ختمی ارغوانی» جایزه‌ی نویسندگان کشورهای مشترک المنافع را به خود اختصاص داد. کتاب «آمریکانا» برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی منتقدان شد و عنوان بهترین کتاب سال را کسب کرد. مجموعه داستان «چیزی به دور گردن تو» جایزه‌ی نقدی مک آرتور را برای این نویسنده به ارمغان آورد.

ترجمه‌ی کتاب ما همه باید فمینیست باشیم به فارسی

مریم طباطبائی‌ها از مترجمین جوان ایرانی است او در سال 1362 به دنیا آمد. این مترجم ترجمه‌ی آثار گوناگونی بر عهده داشته است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «سه دختر حوا» و «اسکندر» نوشته‌ی الیف شافاک، «نترس قلب من» نوشته‌ی احمد باتمان و «موزه‌ی معصومیت» نوشته‌ی اورهان پاموک اشاره کرد. انتشارات آوانامه کتاب ما همه باید فمینیست باشیم را با ترجمه‌ی مریم طباطبائی‌ها عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب ما همه باید فمینیست باشیم را شنید؟

انسان‌ها در هر جایگاهی که هستند، فارغ از دین و نژاد با یکدیگر برابرند. اگرچه زن و مرد از نظر فیزیولوژی و روانی، توانایی‌های گوناگونی دارند اما موجودات یکسانی هستند و حقوق برابری دارند. با این وجود جنث مونت سال‌ها تحقیقر و تبعیض را تجربه کرده است و میلیون‌ها استعداد کشف نشده را از دست داده است. این کتاب برای آن دسته از افرادی به دنبال شناخت صحیح مفهوم فمینیسم هستند یک انتخاب عالی است. کتاب ما همه باید فمینیست باشیم در دسته‌ی کتاب‌های جامعه‌شناسی قرار دارد و برای گروه سنی بزرگسالان مناسب است. خوانش کتاب صوتی ما همه باید فمینیست باشیم را شیما درخشش به‌عهده داشته‌ است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
50.۹۶ مگابایت
مدت زمان
۵۵:۳۲
نویسنده چیماماندا انگوزی آدیشی
نویسنده دوم چیما ماندا انگوزی آدیشی
مترجم مریم طباطبایی ها
راویشیما درخشش
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۰.۹۶ مگابایت
۵۵:۳۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
9 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اگر شما هم مثل من خواستار تغییر شرایط کنونی و تفکر جنسیت زده ی جهانی هستید، ابتدا کتاب مانیفست یک فمینیست را به دقت خوانده، سپس حتما این کتاب را مطالعه کنید تا حداقل با اطلاعاتی که از این دو کتاب کسب می کنید، آمادگی مطالعه ی کتاب های بسیار جامع تری از جمله جنس دوم سیمون دوبووار را در خود ایجاد کنید.باشد که نقشی در ایجاد دنیایی که چه مرد و چه زن، برای بهتر شدن شرایط موجود کاری کنیم و مشکل جنسیتی دنیا را حل کنیم

4

مادران و پدران ارکان خانواده هستند پس باید آزادی و آزاد اندیشی و برابری را از درون خانه به فرزندان بیاموزند معمولاً تبعیض پذیری از خانه شروع می‌شود جامعه انجام کارها و حتی پرستاری از والدین را وظیفه دختران میدانند در حالی که گاهی پسران در خانه از امکانات بیشتری برخوردارند

2

هیچ چیز مثل فمینیسم برای جوامع خطرناک نیست.افراد مخصوصا زنانی که بدون هیچ درکی از توانایی دو جنس فقط حقوق برابر میخوان درحالیکه درواقعیت توانیشون حتی نزدیک به مرداهم نمیشه دراکثر موارد.در موارد جسمی و فکری هیچوقت زن و مرد برابر نیستن که حقوق برابر داشته باشن.اما من خودم در موارد خشونت های خانگی با فمینیسم موافقم و نباید دیدگاه ارباب و بنده نسبت به بانوان داشت.

4

فمنیست فتنه خطرناکی مثل هر یک از ادیان دیگس امیدوارم جامعه بشری قبل از اتفاقات وحشتناک بفهمه این و ....

5

قشنگ بود .. البته مدت زمان کتاب کوتاه هست حدود ۵۵ دقیقه که به نسبت مدت زمان کتاب قیمتش زیاده .. اما خوانش شیما درخشش واقعا زیباس من کتاب دزیره رو هم با صدای ایشون گوش دادم عالیه

5

کتاب خیلی خوبیه ساده و روان مسائل فمنیستی رو توضیح میده مسائلی که هنوز ایران درگیرش هست در مورد جنسیت به نظرم همه باید این کتاب و بخونن

5

خانم درخشش سبب اعتیاد به گوش دادن کتابها میشن... بیشتراز فمینیست ، به برابری معتقدم ولی این کتابو گوش میدم و هرآنچه به نظرم درست باشه میپذیرم.

5

کتاب خوبیه برای آشنایی اولیه با فمینیست... مختصر و ساده

5

نوع بیانش رو دوست داشتم پیشنهاد میکنم

4
(21)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ما همه باید فمینیست باشیم
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ما همه باید فمینیست باشیم
٪30
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی
آوانامه
4
(21)
48,000
٪30
33,600
تومان