0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دیوانه ای بالای بام
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دیوانه ای بالای بام

نویسنده:
عزیز نسین
درباره دیوانه ای بالای بام

«تنها طنزی را طنز واقعی می‌دانم که به سود مردم باشد؛ چیزی که مرا به طنزنویسی کشاند، شرایط ناگوار روزگار بود... خلاصه اینکه طنز نوعی بروز خشم فروخورده است که ریشه در محرومیت و فقر دارد...» این جمله را عزیز نسین مشهورترین طنزپرداز تاریخ ترکیه گفته است. او سال‌ها درباره‌ی هر چیز نادرستی که دید قلم زد و هیچ‌کس از قلم صریح او در امان نبود. خالق «پخمه» و «چاخان» داستان‌های زیادی نوشته است و نخل‌های طلایی متعددی را برای این آثار ارزشمند دریافت کرده است. دیوانه‌ای بالای بام مجموعه آثاری از این نویسنده است که تعدادی از داستان‌های او را یکجا جمع کرده است. داستانی که هرکدام معضلی از جامعه را نشانه رفته‌اند. گوش دادن داستان‌های دیوانه‌ای بالای بام را اگر آغاز کنید، متوقف کردنش کار آسانی نخواهد بود.

‌درباره‌ی کتاب دیوانه‌ای بالای بام اثر عزیز نسین

عزیز نسین داستان دیوانه‌ای بالای بام را سال 1965 نوشت. در کتاب دیوانه‌ای بالای بام این داستان و 24 داستان کوتاه دیگر جمع‌آوری‌شده و در قالب یک کتاب 224 صفحه‌ای منتشرشده است. ارسلان فصیحی انتخاب و ترجمه‌ی آثار عزیز نسین را بر عهده داشته و انتشارات ققنوس این اثر را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. عناوین داستان‌های کتاب دیوانه‌ای بالای بام به شرح زیر است:

دیوانه‌ای بالای بام

خب، این مسئله‌تون هم که حل شد

آدم‌های شوخ

عرق جبین

چه کشور خوبی!

کله‌گنده‌ها

نمایشگاه آپونا

شعبه حزب تشکیل شد

شک دارم

می‌خواست خانه بسازد

صاحب آپارتمان ما

ازدواج کردیم

پیرمرد عصبانی

غلغله نیست؟

کوکو، کوکو

آدم خیلی باهوش

همه مون کاسبی می‌کنیم

کتک‌کاری مزه می‌ده

پس من چی بگم؟

همینجا وایسا، جلدی میارم

صورت جلسه کلاه سبز

یه پاتونو بلند کنین تیمسار

آبوی سرعمله

پرونده باز که بشود...

کتاب دیوانه‌ای بالای بام مانند دیگر آثار عزیز نسین با استقبال خوبی از سوی مخاطبان ایرانی مواجه شده است و تعداد زیادی از نسخه‌های آن فروخته‌شده است.

خلاصه داستان دیوانه‌ای بالای بام

‌‌دیوانه‌ای بالای بام اولین داستان کتاب دیوانه‌ای بالای بام است. داستان ازاین‌قرار است که پسر جوانی بالای بام رفته و قصد پرت کردن خودش را دارد. خبر همه‌جا پخش‌شده و مردم جمع شده‌اند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد. مأموران آتش‌نشانی نیز با برزنت پایین ساختمان دور می‌زنند تا اگر او خودش را انداخت بگیرندش. پسر جوان داد می‌زند که شرش برای پایین آمدن این است که کدخدا شود. پلیس هم برای کنترل اوضاع در آنجا حضور دارد.

‌درباره‌ی عزیز نسین نویسنده‌ی کتاب دیوانه‌ای بالای بام

عزیز نسین که نام اصلی او مهمت نصرت است سال 1915 در یکی از جزایر اطراف استانبول به دنیا آمد. او در دوران نوجوانی همراه خانواده‎اش به استانبول رفت و در این شهر به تحصیل ادامه داد. او درنهایت وارد مدرسه‌ی نظام شد. پس از فارغ‌التحصیلی با درجه‌ی افسری عزیز نسین مدتی به‌عنوان افسر فعالیت کرد اما درنهایت چون این شغل با روحیاتش سازگاری نداشت استعفا داد و نویسندگی را برگزید. او در ابتدا در مجلات سوسیالیستی مختلف مطلب می‌نوشت و برای اینکه سازمان امنیت نتواند او را گیر بیندازد از اسامی مستعار استفاده می‌کرد، برای مثال ودیا نسین که از نام همسر اولش گرفته‌شده است نامی بود که او برای چاپ اشعار عاشقانه استفاده می‌کرد. بیش از 200 نام مستعار برای عزیز نسین ثبت شده است.

عزیز نسین قلمی بسیار تیز داشت و با بسیاری از اشخاص سیاسی مشهور نیز درگیر بود. محمدرضا پهلوی، شاه سابق ایران یکی از کسانی بود که از نسین شکایت کرده است. حدود سال 1949 عزیز نسین بیشترین شهرت را در ترکیه داشت و به‌عنوان راوی طبقات پایین شناخته می‌شد. بااین‌وجود به دلیل ممنوعیت پرفروش کارهای نسین، او هرگز وضع مالی پایداری نداشت و حتی در دوره‌هایی مجبور به کارهایی چون دست‌فروشی و حسابداری شد.

تعداد آثار برجا مانده از عزیز نسین بسیار زیاد است، مجموعه‌ی آثار او از داستان تا نمایش‌نامه، شعر و سفرنامه را در برمی‌گیرد. از میان بهترین داستان‌های او می‌توان به کتاب‌های «چاخان»، «پخمه»، «حرف بزنم یا نزنم»، «مگه تو مملکت شما خر نیس»، «ما آدم نمیشیم»، «اینم شد زندگی» و «محمود و نگار» اشاره کرد.

عزیز نسین سال 1995 براثر سکته‌ی قلبی درگذشت. سال 2005 صدمین سالروز تولد او در ترکیه جشن گرفته شد.

ترجمه‌ی کتاب دیوانه‌ای بالای بام به فارسی

چاپ کتاب‌های عزیز نسین در ایران نیز مانند ترکیه در دوره‌های مختلف با چالش مواجه بوده است. در آغاز ثمین باغچه‌بان که دوستی نزدیکی با عزیز نسین داشت آثار او را با اجازه‌ی خودش ترجمه می‌کرد. افرادی مانند احمد شاملو نیز بخشی از آثار نسین را به فارسی برگردانده‌اند. در سال‌های اخیر آثار نسین تجدید چاپ‌شده‌ و وارد بازار کتاب ایران شده‌اند. انتشارات آوا نامه کتاب صوتی دیوانه‌ای بالای بام را با ترجمه‌ی ارسلان فصیحی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب دیوانه‌ای بالای بام را خواند؟

عزیز نسین طنزپردازی متفاوت است. او قلمش را چون سلاحی به کار گرفته و هر جا بویی از ناکارآمدی، بی‌عدالتی، ظلم و رفتارهای غلط دیده از آن استفاده کرده است. داستان‌های نسین جذاب و خواندنی و خنده‌دارند و درعین‌حال درون‌مایه‌ی آن‌ها پر از نیش و کنایه و انتقاد به ساختارهای قدرت، بروکراسی بیخودی و البته رفتارهای غلط مردم است. شباهت‌های فرهنگی ترکیه و ایران باعث شده است بسیاری از آثار او طوری به نظر برسند که انگار در ایران و برای مخاطب ایرانی نوشته‌شده‌اند. کتاب دیوانه‌ای بالای بام نیز پر از داستان‌های بامزه‌ای است که هرکدام نقد اجتماعی تندی است. شنیدن داستان‌های این کتاب نه‌تنها به مخاطب لحظات خوشایندی را می‌دهد برای وجدان‌های بیدار انتخاب خوبی است تا از زاویه‌ی دید طنزپرداز ترک به معضلات جامعه نگاه کنند. این کتاب می‌تواند هدیه‌ی خوبی برای علاقه‌مندان به کتاب باشد.

کتاب دیوانه‌ای بالای بام در دسته‌ی کتاب‌های داستان طنز ترکی قرار دارد.

کتاب دیوانه‌ای بالای بام مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی دیوانه‌ای بالای بام را آرمان سلطان‌زاده به عهده داشته است.

کتاب دیوانه‌ای بالای بام جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان طنز ترکی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی داستان طنز ترکی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب دیوانه‌ای بالای بام اثر عزیز نسین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان طنز ترکی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
301.۷۳ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۲۸:۲۲
نویسندهعزیز نسین
مترجمارسلان فصیحی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۱.۷۳ مگابایت
۰۵:۲۸:۲۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
0 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

راوی عالیه... نصف لذت کتاب به خاطر خوانش خوب بود. فقط صدای موزیک ابتدا و انتهای هر بخش خیلی بلنده، امیدوارم در آینده به این نکته هم توجه بشه. ممنونم ☺️

5

قلم عزیز نسین عالیه،، از فصل چه کشور خوبی یاد قرارداد ایران و چین افتادم ...طنزتلخ اش رو انگار از روی کشور ما نوشته ،کار راوی هم مثل همیشه عالی بود ،خسته نباشید ??

2

این کتاب داستان های کوتاهی داره که راستش خیلی خاص نبود و فقط راوی داستان به شدت ماهرانه کتاب رو خواندند و صدای بسیار خوبشون تنها دلیل تا آخر کتاب پیش رفتن من بود.

5

کتاب بامزه ای بود؛ من که از شنیدنش لذت بردم؛ برخی از داستانهاش آموزنده اس، برخی هم آدم را به فکر همین جامعه ای که داریم توش زندگی میکنیم میندازه و ...

2

زیاد دوستش نداشتم. این مدل کتاب های قدیمی برام کسل کننده هستن و به زور گوش کردم بهش‌. البته سلیقه ای هست. ممکنه یه سری ها خوششون بیاد.

5

بی نظیره مخصوصا آقای آرمان سلطان زاده که خیلی عالی و حرفه ای روایت میکنن همه کتاب ها با صدای ایشون بی نظیر میشه من که خیلی دوسشون دارم

5

کتابیه که اصلا احساس غریبی نمیکنم چون همه ی این داستان‌ هاش توی جامعه ما وجود داره

4

#کتاب_بعدی_من چون قصد دارم شروع به خوندن کتاب های این نویسنده کنم که تعریفشو زیاد شنیدم

5

کتاب خیلی قشنگیه... هم راوی هم موسیقی استفاده شده عالی ه... در کل حتما پیشنهاد میشه

2

تنها نکته مثبت صدا و مهارت گوینده بود و کتاب داستان‌های یکنوخت و بی‌روحی داشت.

نمایش 7 نقد دیگر
4.2
(29)
75,000
٪30
52,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دیوانه ای بالای بام
دیوانه ای بالای بام
عزیز نسین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دیوانه ای بالای بام
٪30
دیوانه ای بالای بام
عزیز نسین
آوانامه
4.2
(29)
75,000
٪30
52,500
تومان