0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حکایت دو شهر

معرفی، خرید و دانلود کتاب حکایت دو شهر

نویسنده:
چارلز دیکنز
ناشر:
مجید
درباره حکایت دو شهر
حکایت دو شهر، به اعتقاد بسیاری، در ردیف‌ِ بهترین آثار‌ِ ادبی چارلز دیکنز است. اثر، نامی شایسته دارد، و شاخص‌ترین معرّف‌ِ اتّصال‌ِ دیکنز با افکار مدنی اروپا است. داستان این کتاب متفاوت از داستان‌های دیگر‌ِ دیکنز است. همۀ آثار دیکنز در یک شهر اتّفاق می‌افتد. حکایت دو شهر، داستان یک خانواده است که در دو شهر پی گرفته می‌شود: لندن که دیکنز آن را دوست داشت و آن را مرکز عالم می‌دانست، و پاریس که درشگفت بود از اینکه چرا آن را قلب اروپا می‌دانستند؛ با یکی از این دو شهر آشنا بود، و دیگری را نمی‌شناخت، و توصیف‌ِ او از شهری که نمی‌شناخت، بهتر از توصیف‌ِ او از شهری است که با آن آشنا بود، و این گواهی است بر نبوغِ بی‌تردید‌ِ او. ساختار‌ِ داستان‌ِ حاضر، همچون همۀ داستان‌های دیگر‌ِ دیکنز، در نگاه اوّل عجیب می‌نماید: نحوۀ معرّفی شخصیت‌ها در هر داستان و ارائۀ چشم‌اندازی از داستان‌های جلوتر در بعضی از داستان‌ها (به‌ویژه داستان‌های دفتر‌ِ اوّل) چنان است که خواننده ممکن است سردرگم شود و با خود بگوید موضوع چیست، از چه سخن به‌میان می‌آید، ولی باید صبور باشد تا در ادامه- شاید بسیار جلوتر - پاسخِ خود را بگیرد. کتاب از سه دفتر تشکیل شده است: حوادث‌ِ دفتر اوّل (بازگشت به زندگی) در سال ۱۷۷۵ اتفاق می‌افتد؛ که درطی آن، جارویس لوری (کارمند بانک ت‍ِ‍لسُن)، به‌همراه‌ِ لوسی منت، دکتر الکساندر منت را که گمان می‌رفت ازدنیا رفته است، به زندگی، و به انگلستان، بازمی‌گرداند. دفتر دوم (رشتۀ طلایی) شرحِ ستم‌ها و بیدادگری‌های حاکمان بر رعیت، و شروع انقلاب، است؛ و در این میان، لوسی منت - دختر دکتر الکساندر منت - همچنان رشتۀ طلایی پیوند‌ِ پدر به زندگی است. و بالأخره، دفتر سوم (در مسیرِ طوفان)بیان‌ِ پیروزی قاطعِ انقلاب، توصیف‌ِ انتقام‌ها، و درنهایت آرامش است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۶۵ مگابایت
تعداد صفحات
576 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۱۲:۰۰
نویسندهچارلز دیکنز
مترجم جلیل شاهری لنگرودی
ناشرمجید
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A Tale of Two Cities
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۵/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
60,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۶۵ مگابایت
۵۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 26 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
65 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

از شاهکارهای ادبیات جهان. بی‌تردید از بهترین‌های کلاسیک که هر اهل کتاب و اندیشه ای باید بخواند. انصافا تاریخ انقلاب فرانسهٔ دیکنز است. ترجمه‌اش هم حرف ندارد، بی‌گمان. هرچه بگویم از ارزش این تجربهٔ عالی می‌کاهد، خودتان باید بخوانید. فقط توجه کنید که بخش‌های ابتدایی رمان را با حوصله بخوانید و صبور باشید تا به صحنه‌های ماندگار برسید و یک نفس کتاب را بخوانید. مطمئن‌ام تجربهٔ عاطفی و زیباشناختیِ منحصربه‌فردی خواهیدداشت و غنای بیشتری بر تجربهٔ زیسته‌تان خواهیدداد و این اعجاز رمان است.

3

فعلا که دو فصل خونده‌ام . و تا الآن هیچ چی نفهمیده‌ام . فقط به جزئیاتی که حوصله‌ی آدم رو سر میبره و هیچ چیزی هم نمیشه ازش فهمید گیر داده . تازه خودش هم مهر تایید به این حرف من میزنه و در آخر فصل دوم تمام اشخاصی که حرف میزنن با حالتی گیج میگن من که نفهمیدم چی شد و چی به چیه ( مفهوم حرف‌هاشون اینو میگه ؛ نه که دقیقاً این حرف رو بزنن ) صرفا به خاطر ۵ ستاره‌ای که ۱۵ نفر بهش داده‌اند به خوندن ادامه میدم ولی فکر نمیکنم داستان جالبی باشه . به غیر از گیجی هیچ ثمره‌ای نداره ?? . واقعاً سرمو درد آورد اگه نظرم عوض شد زیر همین کامنت مینویسم

4

رمان بسیار مهم و ارزشمندی هست که خیلی خوشحال هستم تونستم بخونم حتا با ترجمه‌ی بدش و ویرایش نشدش. به نظرم ترجمه ابراهیم یونسی از انتشارات نکاه رو هم امتحان باید کرد.

5

از نظر ترجمه نمیتونم مقایسه کنم چون این کتاب رو فقط با همین ترجمه خوندم اما خود داستان رو دوست داشتم و میتونم بگم داستان قطعا ارزش خوندن رو داره

4

ترجمه منو اذیت کرد. ولی اینقدر کتاب خوب بود که تحملش کردم. اشتباه تایپی هم فراوان داشت که حس بدی داشت

4

داستان جالب و توصیفات جالبی داره البته بعضی جاها بیش از حد میشه و آزار دهنده ولی در کل خوبه و قطعا ارزش خوندن رو داره

4
تلخ ☕️

این داستان دارای دیالوگ های دلگیر و ناراحت کننده بود.ولی در کل داستان بدی نبود.

4

مثل بقیه آثار دیکنز عالی..اما متاسفانه ترجمه خوب و روانی نداره

5

از بهترینهای چارلز دیکنز است مطالعه ی آنرا اکیدا توصیه می کنم

5

این کتابو تو ده سالگیم خوندم یادمه اونموقع خیلی دوسش داشتم

نمایش 3 نقد دیگر
4.6
(26)
تلخ ☕️ (1)
68,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حکایت دو شهر
حکایت دو شهر
چارلز دیکنز
مجید
4.6
(26)
تلخ ☕️ (1)
68,000
تومان