0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ببخش و بگیر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ببخش و بگیر

نویسنده:
آدام گرانت
درباره ببخش و بگیر

کتابی درباره‌ چگونگی مدیریت شغل، معاشرت با اطرافیان و تربیت فرزندان که راه و رسم بخشندگی را یاد می‌دهد. این کوتاه‌ترین توصیفی است که می‌توان برای کتاب «ببخش و بگیر» تعریف کرد. این کتاب توانسته باورهایی مانند این عبارت را که «بخشنده‌ها ساده‌لوح و توسری‌خورند» کنار بزند و بگوید که بخشنده‌ها به شکل شگفت‌آوری موفق‌اند. بخشیدن قدرتمندانه‌تر و کم‌خطرتر از آن چیزی است که مردم به آن باور دارند. در این کتاب آدام گرنت برای درک بهتر اینکه چرا بخشنده‌ها پله‌های موفقیت را بیشتر طی می‌کنند، ماجراها و پژوهش‌های شگفت‌انگیز بسیاری را بررسی می‌کند که شما آنها را با صدای احسان چریکی می‌شنوید.

«کلاهت را بگیر باد نبره»، «به کسی سواری نده»، «اومدیم ثواب کنیم، کباب شدیم»، «بشکند این دست که نمک ندارد» و...؛ این جمله‌ها شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ به نظر شما کمک به دیگران ما را به سمت موفقیت‌ها سوق می‌دهد؟ اصلاً رابطه‌ای میان موفقیت‌هایمان و کمک‌هایی که در زندگی به دیگران کرده‌ایم، وجود دارد؟ به نظر شما این مثل که «از هر دست بدهی، از همان دست پس می‌گیری» در جهان واقع کاربردی دارد؟

کتاب «ببخش و بگیر» پاسخ مثبتی به این سوال‌ها می‌دهد و می‌گوید که بخشیدن و دریافت کردن رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. آدام گرنت در این کتاب سه تیپ شخصیتی معرفی می‌کند که از الگوهای رفتاری متفاوتی پیروی می‌کند؛ گیرندگان، بخشندگان و حساب‌گران. نویسنده این سه تیپ شخصیتی که مسیر و راه متفاوتی را پیش گرفته‌اند، برای مخاطب مفصل توصیف می‌کند.


در بخشی از کتاب در این باره می‌شنوید:

«گیرنده‌ها در توجه به منافع خود امتیاز بالا و در توجه به منافع دیگران امتیاز پایین می‌گیرند؛ بدون اینکه به دیگران زیاد توجه کنند، بر حداکثر کردن موفقیت خودشان تمرکز دارند. در مقابل، بخشنده‌ها همیشه در توجه به منافع دیگران امتیاز بالا می‌گیرند؛ ولی آن‌ها در توجه به منافع خود انواع مختلفی دارند. بخشندگان دو گونه‌اند و سرعت موفقیتشان به طرز چشمگیری با یکدیگر فرق دارد.»

این کتاب فهرستی از کارهای عملی را پیش رویتان قرار می‌دهد تا بتوانید این اصول را در زندگی‌تان به کار بگیرید. برخی از این گام‌ها بر افزایش بخشندگی بیشتر در رفتارهای روزانه‌تان تمرکز می‌کنند و بقیه بر تنظیم میزان بخشندگی‌تان، پیدا کردن بخشندگان دیگر یا تشویق دیگران به بخشندگی تاکید دارند.


کتاب «ببخش و بگیر» جوایز زیادی دریافت کرده‌ است، از جمله:

از پرفروش‌ترین کتاب‌های وال استریت ژورنال؛

از پرفروش‌ترین کتاب‌های روزنامه نیویورک تایمز؛

نامزد جایزه Financial Times برای کتاب تجاری سال (۲۰۱۳)؛

نامزد جایزه Goodreads Choice برای آثار غیرداستانی (۲۰۱۳)؛

نامزد جایزه McKinsey for Longlist برای کتاب تجاری سال (۲۰۱۳).

رابرت ساتن، نویسنده کتاب «رئیس خوب، رئیس بد» درباره این کتاب می‌گوید:

«شاید بتوان این کتاب را مهم‌ترین کتاب قرن جدید دانست. این کتاب که به اندازه کتاب‌های ملکوم گلدول روشنگرانه و جذاب است، نتایج فوق‌العاده‌ای برای نحوه مدیریت شغل، معاشرت با دوستان و بستگان، تربیت فرزندان و طراحی سازمان‌هایمان به همراه دارد. خواندن این مطالب ناب لذت‌بخش است و بر این افسانه خط بطلان می‌کشد که طمع راه رسیدن به موفقیت است.»

همچنین، ویلیام پی. لودر، رئیس اجرایی شرکت استی لودر، درباره کتاب «ببخش و بگیر» می‌گوید:

«این کتاب کلیشه‌های بازار موفقیت را کنار می‌زند و دیدگاه جدیدی را در زمینه هنر و علم موفقیت مطرح می‌کند. آدام گرنت جعبه‌ابزار منحصربه‌فردی برای تحقق اهداف از طریق همکاری و رابطه متقابل ساخته است که هر کسی باید به آن مجهز باشد.»

نویسنده کتاب «به سرانجام رساندن کارها»، دیوید الن، نیز درباره این کتاب می‌گوید:

«کتابی بی‌نظیر، کاملاً مستند و انگیزه‌بخش که بر باور «آدم‌خوب‌ها مزد کارشان را نمی‌گیرند» خط بطلان می‌کشد! سال‌هاست که متوجه شده‌ام سخاوتمندی برابری را به سبک خودش خلق می‌کند و پژوهش‌های مسحورکننده گرنت و سبک جذاب وی در پرداختن به آن‌ها مهر تایید محکمی بر این موضوع است و روش‌های کاربردی استفاده اثربخش‌تر از سخاوتمندی را نشان می‌دهد. این کتاب حاوی مطالب بسیار عالی برای به سرانجام رساندن مستمر کارهای معنادار است.»

آدام گرنت متخصص حوزه روانشناسی سازمانی است که هفت سال متوالی در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا فعالیت کرده. وی یکی از محبوب‌ترین سخنرانان TED است که صحبت‌هایش ۲۵ میلیون بار مشاهده شده و کتاب‌هایش نیز در سراسر جهان فروشی میلیونی داشته‌اند. همچنین او را به عنوان یکی از ۱۰ متفکر تاثیرگذار دنیا در حوزه مدیریت می‌شناسند که جوایز برجسته‌ای از انجمن روانشناسی آمریکا و بنیاد ملی علوم دریافت کرده است.


فهرست مطالب کتاب «ببخش و بگیر» از چه قرار است؟

فصل اول: از هر دست بدهی، از همان دست می‌گیری

فصل دوم: طاووس و پاندا

فصل سوم: اثر موجی

فصل چهارم: پیدا کردن الماس‌ در سنگ

فصل پنجم: قدرت ارتباط فروتنانه

فصل ششم: هنر حفظ انگیزه

فصل هفتم: تغییرات بزرگ

فصل هشتم: تغییر آدم خسیس

فصل نهم: ابزار وجود

کارهایی برای تاثیرگذاری.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
866.۷۱ کیلوبایت
مدت زمان
۱۵:۲۳:۱۴
نویسندهآدام گرانت
مترجمعلیرضا خاکساران
مترجم دومسعید یاراحمدی
راویاحسان چریکی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۰۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۶۶.۷۱ کیلوبایت
۱۵:۲۳:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
86,000
٪30
60,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ببخش و بگیر
٪30
ببخش و بگیر
آدام گرانت
نوین کتاب
0
(بدون نظر)
86,000
٪30
60,200
تومان