0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چین در ۱۰ کلمه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب چین در ۱۰ کلمه

نویسنده:
یوهوآ
درباره چین در ۱۰ کلمه

چین در ده کلمه


تاریخچه و فرهنگ کشور چین در نگاه یک مرد چینی، این عبارت ده کلمه‌ای خلاصه‌ای از کتاب چین در ده کلمه اثر یوهوآ است. این کتاب تاریخچه و فرهنگ چین را از دوران باستان تا زمان حال به تصویر می‌کشد. یوهوآ، که خود یک چینی است، در این کتاب به دیدگاه‌های خود درباره تاریخ و فرهنگ چین از نگاه یک چینی می‌پردازد.

او با اضافه کردن موضوع مهاجرت کتاب را به تفسیر جدیدی ارتقا می‌دهد. در اینجا چند کلمه دیگر نیز می‌توان به این عبارت اضافه کرد تا جامع‌تر شود: تاریخچه و فرهنگ چین در نگاه یک چینی مهاجر، یا تاریخچه و فرهنگ چین در نگاه یک چینی مهاجر در آمریکا. با اضافه کردن این کلمات، می‌توان به خواننده این اطمینان را داد که این کتاب توسط کسی نوشته شده است که به تاریخ و فرهنگ چین آگاهی کامل دارد و دیدگاه‌های او از نگاه یک چینی مهاجر در آمریکا شکل گرفته است.


برای خواندن کتاب‌های جامعه‌شناسی به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با یوهوآ نویسنده کتاب

یوهوآ نویسنده چینی متولد ۱۹۶۰ است. او یکی از برجسته‌ترین نویسندگان چین معاصر محسوب می‌شود و آثارش به زبان‌های بسیاری از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی ترجمه شده‌اند.

یوهوآ در استان جیانگسو چین به دنیا آمد. او در دوران نوجوانی شاهد انقلاب فرهنگی چین بود و این تجربه تاثیر عمیقی بر زندگی و آثارش گذاشت. یوهوآ در دانشگاه پکن تحصیل کرد و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان خبرنگار مشغول به کار شد. او در سال ۱۹۸۳ اولین داستان کوتاه خود را منتشر کرد و از آن زمان تاکنون آثار متعددی در زمینه داستان کوتاه، رمان و فیلم‌نامه نوشته است.

آثار یوهوآ به ندرت در چین منتشر می‌شوند، زیرا آنها اغلب انتقادی از حکومت چین هستند. با این حال، آثار او در خارج از چین بسیار محبوب‌اند و جوایز متعددی از جمله جایزه ادبی من بوکر (Man Booker International Prize) را دریافت کرده‌اند.

یوهوآ در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار جهان توسط مجله تایم انتخاب شد. او در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کند و به تدریس نویسندگی در دانشگاه هاروارد مشغول است.

از دیگر آثار او می‌توان به کتاب زیستن اشاره کرد که در اروپا و امریکا به شدت مورد تحسین قرار گرفت.


چرا باید کتاب چین در ده کلمه را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-       این کتاب یک مرور کلی از تاریخ و فرهنگ چین از دوران باستان تا زمان حال ارائه می‌دهد. یوهوآ به جزئیات مهمی از تاریخ چین مانند انقلاب فرهنگی، جنگ داخلی چین و اصلاحات اقتصادی چین می‌پردازد.

-       این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا چین امروزی را بهتر درک کند. یوهوآ به موضوعاتی مانند سیاست، اقتصاد، فرهنگ و جامعه چین امروزی می‌پردازد.

-       این کتاب دیدگاه‌های یک چینی آگاه از تاریخ و فرهنگ درباره چین را ارائه می‌دهد. یوهوآ به خواننده کمک می‌کند تا چین را از نگاه یک چینی ببیند.


در بخشی از کتاب چین در ده کلمه می‌خوانیم

در چین، در کنار نظام قضایی روندی فراقانونی نیز وجود دارد. وقتی کسی در نظام قانونی منطقه‌ی خود با بی‌عدالتی و ستم روبه‌رو می‌شود، این امید را به او می‌دهند که بیرون از نظام قضایی فرجام بخواهد. روند فراقانونی روشی باقی‌مانده از سنت چینی است که در آن فرد به‌جای قانون حکومت می‌کرد. به کسانی که برای رسیدن به عدالت، به کمک این روند، رؤیابافی می‌کنند، «دادخواه» می‌گویند. این «دادخواهان» تمام اندوخته‌ی خود را صرف می‌کنند و، در جست‌وجوی وزیری عادل و مدیری منصف، از جایی به جای دیگر می‌روند. و در نهایت، راهشان به پکن ختم می‌شود، به این امید که کسی در دولت مرکزی به دادشان خواهد رسید. طبق آمار رسمی، تعداد این «پناهندگان قضایی» در سال ۲۰۰۴ به بیش از ده میلیون نفر رسیده بود. گرفتاری و رنج این ازجان‌گذشتگان فرای تخیل آدمی است: گرسنگی می‌کشند، در خیابان‌ها می‌خوابند، پلیس پیوسته به آن‌ها یورش می‌بَرد و با آن‌ها مانند گدایان رفتار می‌کند و روشنفکران پولدار هم آن‌ها را «آشفته‌ذهن» می‌خوانند. دقیقاً همین قشر از «خلق» بود که در ژانویه‌ی ۲۰۰۵ به مراسم خاکسپاری ژائو زیانگ رفته بود. آن‌ها احساس می‌کردند که او «قربانی بزرگترین افتضاح قضایی در چین» است؛ قربانی فسادی بزرگ‌تر از ستمی که به خود آن‌ها شده بود. می‌گفتند: هر اندازه هم که ستمی که متحمل شده‌ایم بزرگ باشد، دستِ‌کم فرصتی برای دادخواهی داریم، ولی ژائو زیانگ «امکانی برای شکایت ندارد.»


پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب چین در ده کلمه

اگر از خواندن کتاب چین در ده کلمه لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب ما ایرانیان

۲- کتاب زنان نامرئی

۳- کتاب فوتبال علیه دشمن


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
248 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۱۶:۰۰
نویسنده یوهوآ
مترجمسعید مقدم
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
China in Ten Words
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۴ کیلوبایت
۲۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
57,000
٪30
39,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چین در ۱۰ کلمه
٪30
چین در ۱۰ کلمه
یوهوآ
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
57,000
٪30
39,900
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر