0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مریلین مونرو سر جردن
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مریلین مونرو سر جردن

نویسنده:
گلاره عباسی
درباره مریلین مونرو سر جردن

رمان «مریلین مونرو سر جردن!» داستان تنهایی و انزوای زنی خانه‌دار است. زنی زیبا و فعال در جامعه که دوست داشته بازیگر سینما شود و در گذر زمان دیگر هیچ‌کدام این‌ها نیست. او مدام از افسردگی به شیدایی جابه‌جا می‌شود. سلامت روح و روان این زن در خطر است و ما در جایگاه تماشاگر تمام این وقایع نشسته‌ایم و امیدواریم بهترین اتفاق‌ها برای شخصیت اول داستان بیفتد. ما می‌دانیم که این زن بدحال است اما آیا اطرافیان این زن هم از بدحالی او آگاهند؟


رمان صوتی «مریلین مونرو سر جردن!» را با صدای نویسنده‌اش می‌شنویم؛ نویسنده‌ای که بازیگر است و وقتی رمانش را می‌خواند جان چندبرابری به اثر می‌دهد؛ گلاره‌ عباسی، در نقش راوی و نویسنده کتاب، ما را همراهی می‌کند و باعث می‌شود بیش از پیش به فضای رمان نزدیک شویم. نویسنده به‌خوبی توانسته استعدادهایش را با هم ترکیب کند و در اثرش عناصر سینمایی را به‌خوبی بگنجاند و روایتی منسجم و یکپارچه شکل دهد. پیش از آنکه او را به عنوان بازیگر بشناسید او حرفه نویسندگی را شروع کرده و چندین داستان کوتاه در نشریات مختلف از او منتشر شده است. نسخه اولیه رمان «مریلین مونرو سر جردن!» ‌در دهه هشتاد نوشته شده و بعد از یک دهه بازنویسی شده و به انتشار درآمده است.


مصطفی مستور در نشست نقد و بررسی کتاب «مریلین مونرو سر جردن!» که در پاییز ۱۴۰۰ برگزار شد، گفته است:‌ «این رمان، رمان شکست است. شاید یکی از دلایلی که من این داستان را دوست داشتم همین بود. شخصیت‌هایی که مدام در زندگی شکست می‌خورند. اساساً وقتی نپذیری شکست خورده‌ای و تا وقتی ناامید نشوی، گویا راهی پیدا نمی‌شود و این رمان، رمان ناامیدی است. شاید تنها نقطه امیدی که در نوشتن، خلق کردن و اساساً در هنر باشد این است که وقتی مخاطب می‌خواند می‌گوید که این منم و بعد می‌گوید که من تنها نیستم و یکی دیگر هم هست که این را نوشته یا این شخص وجود دارد.»


در جایی از رمان می‌شنویم: «زنانگی من گره عجیبی خورده به لباس‌های چرکی که توی حمام تلنبار شده‌اند و به دکمه‌ ماشین لباسشویی آبی‌رنگ کنار آشپزخانه که نشان می‌دهد در سی‌وهشت دقیقه لباس‌ها را می‌شوید و به نگاه مضطرب من که دو دو می‌زند به سمت دقیقه‌ی ماشین لباسشویی که مثل روزشمار است برایم. روزشماری که سریع‌ دارد می‌گذرد و من توان بلند شدن و پهن کردن لباس‌های شسته‌شده دکتر و دوقلوها را ندارم و زنانگی من عجیب شبیه نوچی عسل‌هایی است که به کابینت چسبیده، وقتی برای بی‌بی معجون درست می‌کنم.»


عنوان بخش‌های کتاب «مریلین مونرو، سر جردن» بسیار جالب و هوس‌انگیز است:

بخش اول: خورش کرفس

بخش دوم: خورش قرمه‌سبزی

بخش سوم: قلیه‌میگو و حلوا

بخش چهارم: لوبیاپلو

بخش پنجم:‌ کشک و بادمجان

بخش ششم: ماکارونی

بخش هفتم: آبگوشت

بخش هشتم: زرشک‌پلو با مرغ.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
151.۴۰ کیلوبایت
مدت زمان
۰۲:۴۰:۴۱
نویسندهگلاره عباسی
راویگلاره عباسی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۶
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۵۱.۴۰ کیلوبایت
۰۲:۴۰:۴۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (6)
گیرا 🧲 (2)
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
25 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

بنظرم چاپ این کتابها میتونه اثر منفی درکتابخوانی اشته باشه بخصوص کتابهای داخلی واقعا بی محتوا بود فقط قسمت آخر کتاب حس خوبی داد قسمت جزئیات توالت و کثیف کاریهای توالت و اینها واقعا بی مورد و اضافه بود از خانم عباسی انتظار بیشتری میرفت حس میکنم تحت تاثیر یه کتاب یا یک فیلم این کتاب نوشته شده که متاسفانه خوب از آب در نیومده

3
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️

اجرا روان بود ولی درکل اصلا موضوع و روند داستان باب میل من نبود. به نظرم هنوز میتونست بهتر از این باشه. خیلی جای کار داشت. همه چیز درهم و رها بین زمین و آسمان هست! ☹️

3
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

بنظرم روزمرگی های زنانه است بعضی قسمتهاش تجربه آهان رو برام تداعی میکرد در کل دوستش داشتم

3
اجرای روان 🎙️

روزمرگی و حرفای ذهن یک زن .. خیلی داستان قوی و جذابی نیست

1

بی محتوا و ضعیف.

3
(13)
اجرای روان 🎙️ (6)
38,000
٪30
26,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مریلین مونرو سر جردن
٪30
مریلین مونرو سر جردن
گلاره عباسی
نوین کتاب
3
(13)
اجرای روان 🎙️ (6)
38,000
٪30
26,600
تومان