0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راننده تاکسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب راننده تاکسی

مجموعه داستان کوتاه طنز
ناشر:
نشر نی
درباره راننده تاکسی

‌درباره‌ی کتاب راننده تاکسی اثر محمود فرجامی

کتاب راننده تاکسی نوشته‎ی محمود فرجامی برای نخستین بار در سال 1387 منتشر شد. او در ابیتدای کتاب می‌نویسد: «نمی دانم این کتاب کی چاپ خواهد شد یا اصلاً چاپ خواهد شد یا نه، و از این رو نمی توانم در مورد زمانی که نمی دانم کی است حرف بزنم، ولی در مورد « الآن » ، یعنی زمستان سال ۸۷ می توانم بگویم که تلقی انتظار عمومی جامعه ما از مقوله طنز مخدوش است. امروزه، طنز مکتوب، و به خصوص طنز مطبوعاتی ما بیش تر عاملی شده برای ریشخندکردن، انتقام گرفتن از دیگران و مجموعه فعالیت های افشاگرانه ای که به «درازکردن» معروف شده است.

شخصا هیچ مشکلی با این چیزها، یعنی ریشخندکردن، انتقام گرفتن و رسواکردن دیگران، در قالب طنز ندارم. چه بسا که بخش مهمی از رسالت طنز در مطبوعات همین باشد و اصولاً در عرصه طنز جز با همین سلاح ها نمی توان به جنگ وقاحت ها، سوءاستفاده ها و نامردمی هایی که هر روز در عرصه سیاست و جامعه ظاهر می شوند رفت. اما سخن آن است که نه این تمام کارکرد طنز است و نه باید باشد. نمی خواهم مثل بزرگ ترها متر و معیار بردارم و انواع طنز و نوشته طنزآمیز را طبقه بندی کنم. نه در این حد هستم و نه به این مترها و معیارها و طبقه ها معتقدم. اما همین قدر می دانم که طنز اگر فقط در خدمت خندیدن به افکار و کردار دیگران باشد (دیگرانی که شاید مستحقش هم باشند) نقش اصلاحی چندانی در جامعه نخواهد داشت. و بر همین اساس گمان می کنم طنزی بهتر و اثرگذارتر است که در کنار رعایت مسائل تکنیکی طنزپردازی، نقایص بزرگ تر و ریشه دارتر انسانی را بنمایاند.

‌درباره‌ی محمود فرجامی نویسنده‌ی کتاب راننده تاکسی

انتشارات نی کتاب راننده تاکسی نوشته‌ی محمود فرجامی را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. محمود فرجامی نویسنده، روزنامه‌نگار، مترجم و طنز پرداز ایرانی متولد 4 خرداد 1356 است. او از بنیان گذاران «انجمن جهانی طنز فارسی» است و خدمات شایانی را در عرصه طنز ایران ارائه داده است. محمود فرجامی» نخستین مترجم کتاب بیشعوری در ایران است. او نخستین ترجمه‌های این کتاب را در اختیار ناشران قرار داد، اما نتوانست مجوز چاپ آن را بگیرد. او در اقدامی عجیب و جالب، نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی کتاب را به‌طور رایگان در فضای مجازی قرار داد و از طرف‌داران و علاقه‌مندان خواست تا درصورت تمایل پول یک پیتزا را برای دانلود کتاب پرداخت کنند. طولی نکشید که موج گسترده‌ای از دانلود و پرداخت آنلاین از کتاب بی‌شعوری شروع شد و در بسیاری از محافل ادبی و اجتماعی حرف از یسشعوری بود. تا این که بالاخره پس از پنج سال تلاش، فرجامی توانست کتاب بیشعوری را به‌طور رسمی چاپ و روانه‌ی بازار کتاب کند.

  • کتاب راننده تاکسی در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های کوتاه و طنز قرار دارد.
  • کتاب راننده تاکسی مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 112 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید.
  • کتاب راننده تاکسی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب راننده تاکسی می‌خوانیم

آدم شناس

راننده تاکسی باید آدم شناس باشه، یعنی اصلاً بعد از چند وقت خودبه خود می شه. آدم شناس یعنی کسی که با یه نگاه می فهمه طرفش کیه و چی کاره‌ست.کم‌ترین فایده آدم شناس بودن اینه که آدم راحت می‌تونه سر حرفو باز کنه و چونه رو گرم کنه و راه رو کوتاه‌تر. البته تو هر کاری استثناء هم وجود داره.

یه روز دور و برمیدون آزادی بودم که یه یاروی شیک وپیکی گفت: «فرودگاه.» گفتم: «داداش، فرودگاه چارقدم اون طرف تره ولی من ببرمت دو تومن مایه شه.»

معلوم شد منظورش فرودگاه امامه.

گفتم:«دوازده تومن می‌شه.»

سوار شد و گفت:«اشکالی نداره.»

گفتم:«البته پونزده تومن می برن. از شخصیت شما خوشم اومد گفتم دوازده.»

عینک آفتابی شو برداشت و گفت:«شخصیت من؟ چه چیز شخصیت من به نظر جنابعالی جالب اومد. آقا؟»

گفتم: «همه‌چی. مثلاً همین که ادکلن به این خوشبویی زدین. آقا بعضی ها سوار می‌شن بلانسبت بوی سگ گندیده می‌دن. شکنجه‌ای می‌شیم تا برسونیم شون. بعضی وقت ها کار به جایی می‌رسه که به یه بهانه‌ای مثلاً میگم ماشین خرابه، از خیر کرایه می‌گذرم و پیاده شون می‌کنم تو مسیر.»

با تعجب پرسید: «حضرتعالی از توی ماشین از کجا تشخیص دادید که بنده چه بویی میدم؟»

گفتم: «دهه، آقا رو... ما دیگه اگه از فاصله یک کیلومتری آدما رو نشناسیم که راننده تاکسی نیستیم. شلغمیم!»

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب راننده تاکسی اثر محمود فرجامی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های کوتاه و طنز می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
704.۴۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
112 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۴:۰۰
نویسندهمحمود فرجامی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۱۲/۱۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۰۴.۴۲ کیلوبایت
۱۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 52 مخاطب
5
ستاره
34 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
11 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

کتاب آزاردهنده ایه. نه چون رفتارهای آزاردهنده ی مردم رو توضیح می‌ده، بلکه به این علت که مثلا کتاب طنز گرفتی که طنز بخونی و یکم حال و هوات عوض بشه، بعد گیر یه عده انسان .... افتادی که نه تنها کارها و رفتارهاشون خنده دار نیست و اصلا طنز حساب نمی‌شه، بلکه بیشتر اعصابت خرد می‌شه!!!

5

حداکثر انتظاری که ما ایرانیان از یک کتاب داریم همین است. وضعیت ها بی نظیر و دیالوگ ها عالی. حتما توصیه میکنم. سادگی و ملموس بودن کاراکتر ها و قصه ها منو یاد مرحوم عزیز نسین انداخت.

5

طرز تفکر و سطح فرهنگ بسیاری از افراد جامعه رو نشون میده و یه جاهایی دوست داری وارد داستان شی و راننده تاکسی رو خفه کنی حیف نمیشه :-D

4

کتاب با زبان طنز به بیان مشکلات موجود در میان ما ایرانی ها پرداخته از قبیل لاف زدن، قضاوت های نابجا، تقلب، رشوه، درباره همه چیز نظر دادن و ...

4

راستش کمی با چیزی که فکر می کردم فرق داشت ولی جالب بود. مخصوصا شخصیت راننده. داستان هاش هم به قاعده تموم می شد و کش پیدا نمی کرد.

5

واقعا کتابیه که ارزش خوندن داره چقدر خوبن کتابهایی که به ما در مورد رفتارهایی که کم و بیش همه داریمشون یادآوری میکنن

5

نثر روان و خوبی داره. طنز میدانی جذاب:) فقط تفاوت قیمت های اون زمان رو با الان مقایسه میکنی برگات میریزه! کرایه پونصد تومن حاجی؟! ?

4

خوب بود...بعضی جاها لج آدمو در میاورد چون رفتار اذیت کننده رو همه تجربه کردیم برام یاد آور اون آدما بود

1

سلام. این چندمین باره که نمونه رو می بینم که برشی از کتاب رو بخونم ولی فقط مقدمه ست. کسی هم راهنمایی نمی کنه

4

کتاب جالب و خنده داریه حتما بخونید

نمایش 5 نقد دیگر
3.8
(52)
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راننده تاکسی
راننده تاکسی
مجموعه داستان کوتاه طنز
نشر نی
3.8
(52)
33,000
تومان