0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اشتیاق

معرفی، خرید و دانلود کتاب اشتیاق

گوته در سلوک خلاقیت، زندگی نامۀ روان شناختی یوهان ولفگانگ فون گونه
ناشر:
نشر نو
درباره اشتیاق

کتاب اشتیاق؛ گوته در سلوک خلاقیت (Goethe’s Path to Creativity) تمام مراحل زندگی گوته، شاعر، نویسنده، فیلسوف، نقاش و سیاستمدار آلمانی را، از تولد تا زمان مرگ از منظر روان‌شناسی بررسی می­کند. این کتاب که توسط راینر م هولم هادولا نوشته شده است یک زندگی‌نامه‌ی روان‌شناختی به شمار می‌رود.

یوهان ولفگانگ فون گوته (۱۸۳۲-1749) به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های ادبیات در آلمان و از بنیان‌گذاران رمانتیسیسم در ادبیات این کشور به شناخته می‌شود. گوته به فرهنگ شرقی علاقه ویژه‌ای داشت و همچنین در نگارش آثارش از حافظ الهام می‌گرفت. در سال 1819 نیز کتاب دیوان غربی شرقی را نوشت که بازتابی از افکار این شاعر ایرانی و نگاه منتقدانه گوته است. این نویسنده آلمانی سرگذشت پر فراز و نشیبی داشت اما توانایی منحصر بفردی هم در تحمل فشارهای روحی و تبدیل آن­ها به رشدی خلاق داشت.

دیدگاه‌های مهم درباره زندگی و آثار گوته، تشریح نظر او درباره تحقق زندگی خلاقانه و بررسی زندگی و آثار او از دیدگاه پژوهش خلاقیت مدرن و تفسیر کوتاهی از شعر میراث «گوته» در کتاب «کتاب اشتیاق؛ گوته در سلوک خلاقیت» آورده شده است. همچنین به این سؤال پاسخ داده می‌شود که آیا «گوته» دچار اختلال روانی بوده است یا خیر؟ 

معرفی راینر م هولم هادولا

راینر م هولم هادولا (Rainer M. Holm-Hadulla) در دانشگاه‌های ماربورگ، رم و هایدلبرگ در رشته پزشکی و فلسفه تحصیل کرد. سپس از سال 1979 تا 1986، به‌عنوان متخصص روانپزشکی و روان‌درمان و استادیار دانشگاه هایدلبرگ فعالیت کرد. زمینه‌های اصلی تحقیقات او مشاوره، روان‌درمانی و خلاقیت است.

هولم هادولا مکرراً در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و چین نیز سخنرانی‌های علمی ارائه می‌کرد. او به تدریس در دانشگاه هایدلبرگ ادامه داده و به‌عنوان سرپرست و تحلیلگر آموزشی کار می‌کند و عضو انجمن بین‌المللی روانکاوی (IPA) است.

این استاد دانشگاه با همکاری همکارانش نظریه‌ای را دررابطه‌با خلاقیت توسعه داد که در این نظریه بیان می‌شود خلاقیت در تعاملی بین نظم و هرج‌ومرج رخ می‌دهد. این نظریه که نظریه دیالکتیکی خلاقیت نام دارد خلاقیت افرادی همچون گوته را توصیف می‌کند.

چرا باید کتاب اشتیاق؛ گوته در سلوک خلاقیت را بخوانیم؟

تلاش برای احساس شادمانی در زندگی سراسر سختی انگیزه اصلی گوته برای زندگی بود. او معتقد بود زندگی خلاقانه بدون درد و غم میسر نیست. در کتاب اشتیاق می‌خوانیم که گوته چگونه توانست با وجود فشارهای زیاد روحی و عاطفی، همچنان زندگی پرشور و خلاقی را سپری کند. این کتاب برای هر فردی که به خواندن زندگی‌نامه و آشنایی با ابعاد شخصیتی و سبک زندگی هنرمندان علاقه­مند باشد کتابی جذاب است که هرگز آن را زمین نخواهد گذاشت.

افکار و باورهای گوته در خصوص دردهایی که در زندگی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد و باور به این که رنج‌ها می‌تواند محرک زندگی خلاق باشد برای هر خواننده‌ای الهام‌بخش خواهد بود. با خواندن کتاب اشتیاق هنر زیستن را خواهیم آموخت.

این کتاب توسط سعید پیرمرادی ترجمه و نشر نو آن را به چاپ رسانده است. نسخه الکترونیک کتاب اشتیاق نیز در دسته‌بندی فلسفه در فیدیبو قابل دانلود است.

بخشی از کتاب اشتیاق؛ گوته در سلوک خلاقیت

از منظر روان‌شناسی این نکته کاملاً قابل‌توجه است که گوته توانست با وجود نوسانات و تلاطم‌های شدید عاطفی، همچنان زندگی پرشور و خلاقی را سپری کند۔ مشغولیت دائمی وی با خاطرات و تخیلات خویش که بسا برایش زجرآور نیز بود. وی را به لحاظ روانی مستحکم ساخت و نگارش را به اصل درمانی وی تبدیل کرد: «و بدین ترتیب در زندگی به مسیری گام نهادم که در تمام عمرم نتوانستم ترک کنم. همان طریقتی که مرا به وجد می‌آورد و نیز عذابم می‌داد۔ گاهی نیز می‌کوشیدم تصویری را در قالب یک شعر بیان کنم و بدین ترتیب بر تلاطم درونی خویش چیره شوم۔ از این طریق می‌توانستم هم به اصلاح تلقی خویش از پدیده‌های بیرونی دست یابم و هم به آرامش درونی۔ شاید من محتاج‌ترین فرد به این نبوغ بودم۔ زیرا طبیعتم همواره مرا از این‌سو به آن سو پرتاب می‌کرده.»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب اشتیاق؛ گوته در سلوک خلاقیت

کتاب اشتیاق داستان زندگی گوته، شاعر و ادیب المانی و شرحی از رنج‌های او و بررسی باورها و افکارش و چگونگی بدل‌شدن غم‌ها به محرک و انگیزه‌ای برای خلاقیت در زندگی است. اگر از خواندن زندگی‌نامه‌هایی با درون‌مایه روان‌شناسی و فلسفه لذت می‌برید کتاب‌های زیر را نیز پیشنهاد می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
384 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۸:۰۰
نویسندهراینر م
نویسنده دومهولم هادولا
مترجمسعید پیرمرادی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۲۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
86,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۲ مگابایت
۳۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
17 ٪
3.7
(18)
138,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اشتیاق
اشتیاق
گوته در سلوک خلاقیت، زندگی نامۀ روان شناختی یوهان ولفگانگ فون گونه
نشر نو
3.7
(18)
138,000
تومان