0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شهری چون آلیس

معرفی، خرید و دانلود کتاب شهری چون آلیس

نویسنده:
نویل شوت
ناشر:
نشر نو
درباره شهری چون آلیس

کتاب شهری چون آلیس نوشته نویل شوت نویسنده بریتانیایی بسیار تحسین شده است. داستانی از عشق و جنگ که قهرمان کارآفرین خود را از جنگل مالایا در طول جنگ جهانی دوم تا مناطق ناهموار استرالیا دنبال می‌کند. کتاب در دسته رمان و داستان قرار گرفته و رمانی بسیار سرگرم کننده، دراماتیک و هیجان‌انگیز است.

شهری چون آلیس روایتی ساده با نثری بسیار روان است نسخه حاضر توسط «علی کهربایی» به فارسی برگردانده شده و انتشارات نشر نی آن را در سال ۱398 منتشر کرده است. داستان کتاب درباره ژان پاژه، یک زن جوان انگلیسی ساکن مالایا است که توسط ژاپنی‌های مهاجم دستگیر شده و به همراه ده‌ها زن و کودک دیگر مجبور به راهپیمایی بی‌رحمانه در مدت هفت‌ماهه مرگ‌آور می‌شود. درحالی‌که چند سال از جنگ گذشته، ژان به انگلستان بازگشته است، یک میراث غیرمنتظره او را به بازگشت به مالایا تشویق می‌کند تا چیزی را به روستاییانی که زندگی او را نجات داده‌اند، پس دهد. دراین‌بین ژان باخبر می‌شود جو هارمون، سرباز جوان استرالیایی که جان خود را برای کمک به او و دیگر زنان به خطر انداخته بود، به طور معجزه‌آسایی زنده مانده است. جست‌وجوی ژان برای جو او را به یک پاسگاه متروک استرالیا به نام ویل‌تاون می‌برد، جایی که او به چالشی برمی‌خورد که از تمام ذکاوت و روحیه‌ای که او در مصیبت‌های دوران جنگ به همراه داشته است، می‌بیند. فیلمی از رمان شهری چون آلیس توسط «جک لی» در سال 1956 ساخته شد. فیلم بسیار جذاب و خیره‌کننده مانند داستان کتاب است، صحنه‌های نزدیک به واقعیت، با فضایی مهیج، بیننده را به‌شدت جذب می‌کند.

معرفی نویسنده نویل شوت

نویل شوت «Nevil Shute Norway» در سال 1899 در ایلینگ لندن به دنیا آمد. او در کالج بالیول آکسفورد در رشته علوم مهندسی تحصیل کرد. او به دنبال اشتیاق دوران کودکی خود، به‌عنوان یک مهندس هوانوردی وارد صنعت هواپیماسازی نوپا شد که برای توسعه کشتی‌های هوایی و بعداً هواپیماها کار می‌کرد. در اوقات فراغت خود شروع به نوشتن کرد و اولین رمان خود به نام مارازن «Marazan» را در سال 1926 با استفاده از نام نویل شوت برای محافظت از حرفه مهندسی خود منتشر کرد. در سال 1931 با فرانسیس مری هیتون ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. در طول جنگ جهانی دوم، او به ذخیره داوطلبان نیروی دریایی سلطنتی ملحق شد و در آنجا روی توسعه سلاح‌های مخفی کار کرد. پس از جنگ او به نوشتن ادامه داد و در استرالیا اقامت گزید و تا زمان مرگش در سال 1960 در آنجا زندگی کرد. مشهورترین رمان‌های شوت عبارت‌اند از «راهی نیست؟» «شهری چون آلیس» و «در ساحل».

3 دلیل برای خواندن کتاب شهری چون آلیس

  • آشنایی با اتفاقات تاریخی در میانه جنگ جهانی

یکی از جذابیت‌هایی که رمان‌های شبیه به شهری چون آلیس دارد اطلاعات تاریخی بر اساس واقعیت است که در میان روایت داستانی مطرح می‌شود و شما را با فضای حاکم بر آن دوره خاص آشنا می‌کند.

  • نثری روان با محتوایی عمیق

کتاب با روایت ساده و خطی و بدون هرگونه فلسفه‌بافی و فلسفه‌پردازی، اثری عمیق و تأثیرگذار برای خواننده است.

  • رمانی از جنس زندگی و درباره زندگی

واقعیت‌های کتاب و تصویر احساسات برای مخاطب کاملاً قابل‌درک است. از شخصیت‌های قوی و مقاوم در رمان درس‌های بزرگی خواهید گرفت.

در بخشی از کتاب شهری چون آلیس می‌خوانیم

درست قبل از شیوع وبا بود. وبا سراسر اردوگاه، از جمله بیمارستان را فراگرفت. امکان قرنطینه بیماران یا چیزی شبیه آن، وجود نداشت. حتی یادآوری آن روزها هم دردناک است. ما هیچ‌چیز نداشتیم، هیچ، هیچ. حتی سالین هم برای ضدعفونی نبود، دارو یا تجهیزات که جای خودش را دارد. برای ساختن لگن از پیت‌های حلبی نفت استفاده می‌کردیم و پاجت به وبا هم مبتلا شد، شاید باور نکنید که از این بیماری هم سالم جست. چند آمپول پروفیلاکتیک از ژاپنی‌ها به دستمان رسیده بود که به او تزریق کردیم. شاید اثر این آمپول بود. به هر صورت، فکر می‌کنم آمپول را به او زدیم نمی‌دانم، مطمئن نیستم. بعد از رهایی از وبا، بسیار ضعیف شده بود، مخصوصاً که زخم پایش هنوز خوب نشده بود. یک هفته بعد از آن شبی در خواب مرد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

اگر به خواندن رمان‌های تاریخی ژانر جنگی بر اساس واقعیت علاقه دارید این کتاب بهترین انتخاب برای شماست. به‌ویژه ریتم روان و هیجان‌انگیز شهری چون آلیس گزینه خوبی برای شروع کتاب‌خوانی برای شماست. داستان کتاب، پر از تجربیات و درس‌های آموزنده است که با خواندن آن می‌توان زندگی انسان‌هایی را شناخت که در برابر مشکلات جنگ دوام آورده‌اند.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۷ مگابایت
تعداد صفحات
406 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۳۲:۰۰
نویسندهنویل شوت
مترجمعلی کهربایی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A Town Like Alice
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۰۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۷ مگابایت
۴۰۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
3
(2)
146,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شهری چون آلیس
شهری چون آلیس
نویل شوت
نشر نو
3
(2)
146,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر