0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهی نیست؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب راهی نیست؟

نویسنده:
نویل شوت
ناشر:
نشر نو
درباره راهی نیست؟

کتاب راهی نیست؟ (No Highway)  داستانی انگلیسی به قلم نویل شوت است. این رمان در 1 ژانویه‌ی 1951 منتشر شد.

دانشمندی ادعا می کند که قسمت های خاصی از هواپیما زودتر از آنچه که به طور رسمی تخمین زده شده، دچار تخریب می‌شوند، اما هیچ کس او را جدی نمی گیرد. او در حین پرواز به محل سانحه هوایی که منجر به کشته شدن سفیر شوروی شد، متوجه می شود که هواپیمای خود قبلاً دو برابر ساعت مجاز پرواز کرده است و به محض فرود از دانش فنی خود برای خرابکاری آن استفاده می کند و اعتبار خود را بیشتر می کند.

عنوان کتاب از کتاب سرگردان نوشته جان میزفیلد گرفته شده است که شوت در ابتدای کتاب نقل می کند:

پس بیرون برو ای همنشین: چون یافتی

دیگر راهی نیست، مسیری نیست، همه کور هستند،

راه رفتن در ذهن می درخشد.

از آنجایی که به نظر می‌رسد این رمان برخی از بلایای زندگی واقعی بعدی را پیش‌بینی می‌کند و مبتنی بر دانش تازه‌ای از خستگی فلزات است، گفته می‌شود که یکی از معدود رمان‌هایی است که حقایق مهندسی جدیدی را فاش می‌کند. این رمان به ترجمه علی کهربایی توسط نشر نو در فیدیبو در اختیار علاقه مندان به رمان های انگلیسی قرار گرفته است. این کتاب در دسته‌بندی داستان و رمان قرار دارد.

نویل شوت

نویل شوت، رمان‌نویس و مهندس پرواز، در ایلینگ انگلستان در سال 1899 متولد شد. در طول سی سال فعالیت ادبی‌اش، بیست‌وپنج رمان نوشت. با اقتباس از راهی نیست؟ و شهری چون آلیس، که از آثار برجسته‌ی‌ او به شمار می‌روند، فیلم‌هایی ساخته شده است:

در آسمان راهی نیست، به کارگردانی هنری کاستر، با بازی جیمز استیوارت و مارلین دیتریش (۱۹۵۱)، و شهری چون آلیس به کارگردانی جک لی، با بازی ویرجینیا مکنا و پیتر فینچ(۱۹۵۶).

شوت، که مدیر یک شرکت هواپیماسازی نیز بود، در آثارش بسیار از مضامین هوانوردی بهرده می‌برد. رمان‌های او به قوّت قصه‌پردازی مشهورند. او نویسنده‌ای‌ست که سرراست قصه‌اش را می‌گوید و با استواری و استادی مضامین و پیرنگ داستان‌هایش را بسط می‌دهد. کمتر از خط عمل قصه خارج می‌شود و از لفاظی و فلسفه‌پردازی صریح می‌پرهیزد. و چنین است که راسل او را امیرزاده‌ی قصه‌‌گویان انگلیسی معرفی می‌کند.

از دیگر آثار نویل شوت می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

جاده‌ی تنهایی (۱۹۳۲)؛ ویرانشهر (۱۹۳۸)؛ پاستورال (۱۹۴۰)؛  در ساحل (۱۹۵۷).

نویل شوت در ۱۲ ژانویه ۱۹۶۰ در ملبورن چشم از دنیا فروبست.

چرا باید کتاب راهی نیست را بخوانیم؟

زیرا این کتاب داستانی جذاب برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات جنگ و دوست‌داران رمان‌ها و داستان‌های خارجی است. همچنین این کتاب می‌تواند ما را با اتفاقات دوره جنگ جهانی دوم و حوادث پیرامون آن بیشتر آشنا کند. پس پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال رمان های جنگ و ضد جنگ هستید این کتاب را حتما بخوانید.

در بخشی از کتاب راهی نیست؟ می‌خوانیم

هنگامی که مسئول بخش سازه‌ای موسسه هواپیمایی سلطنتی در فارنبورو شدم، سی و چهار سال بیشتر نداشتم. این موضوع در ابتدا مشکلات کوچکی برایم به بار آورد؛ چرا که سن بیشتر اعضای پژوهشگر این بخش بسیار بیش از من بود و بیشتر آن‌ها این انتصاب را چیز عجیب و غریبی می‌دانستند. گذشته از این، از میان کارمندان فارنبورو هم انتخاب نشده بودم. من کار را از اداره تنش فلزات در صنعت هواپیمایی شروع کرده بودم و از بوسکوم داون که سه سال در آنجا معاون فنی پروازهای آزمایشی بودم، به فارنبورو منتقل شده بودم. البته پیش از آن، چندین بار به فارنبورو آمده بودم و تا اندازه‌ای با برخی از کارمندان بخش جدیدم آشنا بودم؛ آن‌ها همیشه برای من جمع عجیب وغریبی بودند. بعدها هم که از نزدیک با آن‌ها آشنا شدم، همچنان بر این عقیده باقی ماندم.

با آنکه انتصاب من از بیرون موسسه بود، اعضای آنجا را دارای روحیه بالایی برای همکاری دیدم؛ اما همه آن‌ها آدم‌های پابه سن گذاشته‌ای بودند که بیشتر به بازنشستگی فکر می‌کردند تا به پیشرفت‌های شغلی…

پیشنهاد های برای دوستداران کتاب راهی نیست؟

اگر از این سبک کتاب داستان و رمان خوشتان می آید و یا به دنبال مطالعات داستان و رمان های جنگ و ضد جنگ هستید، بهتر است به کتاب های زیر نیز نگاهی بیندازید:

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۱ مگابایت
تعداد صفحات
372 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۲۴:۰۰
نویسندهنویل شوت
مترجمعلی کهربایی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۱ مگابایت
۳۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
138,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهی نیست؟
راهی نیست؟
نویل شوت
نشر نو
5
(1)
138,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر