0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مغالطه های پرکاربرد

معرفی، خرید و دانلود کتاب مغالطه های پرکاربرد

۴۴ ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث ها
ناشر:
نشر نو
درباره مغالطه های پرکاربرد

موقعی که در یک جمع بحثی مطرح می‌شود، قطعا طرفین می‌خواهند با زبانی مخصوص به خود، نظر و عقاید خود را مطرح کنند و یا اینکه گاهی از پاسخ دادن فرار کنند. کتاب مغالطه‌های پرکاربرد با ارائه‌ی 44 مغالطه‌ی رایج و کارآمد به کمک شما خواهد آمد.

کتاب مغالطه‌های پرکاربرد با عنوان اصلی the thinker’s guide to fallacies در واقع با این هدف نوشته شده است که بتوانید در بحث‌ها به عنوان یک شخصیت تاثیرگذار عمل کرده و بحث را به جایی ببرید که دلتان می‌خواهد. گاهی در عرصه‌ی سیاست و کار برنده شدن در مباحث مسیر موفقیت شما را تعیین کند. برای اینکار نیاز دارید تا قدرت استدلال و تفکر منطقی را در خود تقویت کنید. با استفاده از مغالطه‌های این کتاب می‌توانید هم به عنوان یک انسان سواستفاده‌گر ظاهر شوید و هم به عنوان فردی تاثیرگذار و موفق. نحوه‌ی کاربرد شما از این کتاب به خودتان بستگی دارد. مغالطه‌های پرکاربرد با ترجمه‌ی مهدی خسروانی توسط نشر نو به چاپ رسیده است. شما می‌توانید با مراجعه به دسته بندی فلسفه، به انواع عناوین فلسفی موردنیازتان در فیدیبو دسترسی داشته باشید.

با ریچارد پل و لیندا الدر بیشتر آشنا شویم:

لیندا الدر روانشناس و نویسنده‌ی آمریکایی است که در حوزه‌ی تفکر انتقادی مشغول به فعالیت است . او به مدت بیست و پنج سال ریاست بنیاد تفکر انتقادی و مدیریت اجرایی این مرکز را به عهده داشته است. در واقع الدر با بیان تئوری مراحل رشد انتقادی توانست به موفقیت زیادی دست پیدا کند. ریچارد پل نویسنده و موسس مرکز تفکر انتقادی در آمریکا است که با مجموعه فعالیت‌ها و تحقیقات خود توانسته به یکی از بزرگان این رشته تبدیل شود. ریچارد پل با بیش از سی و پنج سال فعالیت تا کنون صدها هزار متخصص را در این حوزه پرورش داده است.  لیندا الدر Linda elder و ریچارد پل Richard paul با همکاری یکدیگر به صورت تخصصی در بنیاد تفکر انتقادی در کالیفرنیا تا کنون بیش از بیست جلد کتاب نوشته‌اند. شما می‌توانید در فیدیبو به بعضی از این کتاب‌ها دسترسی داشته باشید:

چرا باید کتاب مغالطه‌های پرکاربرد را بخوانیم

انسان به عنوان موجودی اجتماعی همیشه در حال تعامل با جهان اطراف و جامعه است. پایه‌ی این تعاملات نیز گفتگو و مذاکره است. معمولا افراد برای اینکه صلاحیت خود را اثبات کنند در تلاش هستند تا مذاکرات را به نفع خود به پایان برسانند اما برنده شدن به همین سادگی نیست! کتاب مغالطه‌های پرکاربرد راهکارهای متفاوتی را برای افزایش استدلال و تفکر منطقی ارائه می‌دهد و خواننده با استفاده از این نکات می‌تواند بحث را به نفع خود به پایان برساند و یا اینکه با شناخت مغالطه‌گر، در بحث‌ها، سیاست رفتاری طرف مقابل را برملا کند.

این مغالطه‌ها در دنیای فلسفه، حقوق، سیاست و ... بسیار کارآمد و مفید هستند. حتی اگر شما در این حوزه نیز فعالیت نکنید، با خواندن کتاب مغالطه‌های پرکاربرد قدرت استدلال و تفکر انتقادی خود را افزایش می‌دهید.

در بخشی از کتاب مغالطه‌های پرکاربرد می‌خوانیم:

ذهن انسان، از یک سو قادر است زیبایی را در کردارهای درست تشخیص دهد و از سوی دیگر ممن است چیزی را که آشکارا غیراخلاقی است توجیه کند. هم قادر به دوست داشتن است و هم نفرت ورزیدن. هم می‌تواند مهربان باشد، هم می‌تواند بی‌رحم باشد. هم در مسیر شناخت می‌تواند پیش برود هم در مسیر خطا. چگونه است که انسان‌ها می‌توانند در ذهن خودشان چنین ملغمه‌ای از امور عقلانی و غیرعقلانی بیافرینند؟ پاسخ این است: خودفریبی.

شگردهای بی‌شماری برای سرپوش گذاشتن بر استدلال‌های ضعیف، خوب جلوه دادن اندیشیدن‌های بد و مخفی کردن آنچه واقعا در یک موقعیت رخ می‌دهد وجود دارد. علاوه بر این، بیشتر مردم ضعف‌ استدلال‌های خود را به آسانی نمی‌پذیرند خصوصا اگر قرار باشد استدلالشان پشتوانه‌ی چیزی باشد که عمیقا به آن باور دارند. تو گویی انسان‌ها این مبنا و مقدمه را به صورت نیمه‌خودآگاه پذیرفته‌اند که «برای رسیدن به قدرت، ثروت و جایگاه، هرچیزی پذیرفتنی است.»

عبارت«علت دانستن امر مقدم» به این معناست که وقتی الف پیش از ب رخ می‌دهد، نتیجه بگیریم که حتما الف علت ب بوده است. علت دانستن امر مقدم یکی از خطاهای مشهوری است که در معمیم رخ می‌دهنند. با دو مثال مفهوم را روشن‌تر می‌کنیم: دیروز بعد از حل کردن تمرین‌های ریاضی دل‌درد گرفتم. دیگر تمرین‌های ریاضی را حل نمی‌کنم. مثالی دیگر: پسرم دیروز تصادف کرد. درست پیش از آنکه تصادف کند، من احساس کردم که اتفاق بدی رخ خواهد داد.

بعضی از افراد مکار به سبب موقعیتشان مجبورند به پرسش‌های مخاطبان پاسخ دهند اما آموخته‌اند که چطور بیشتر پرسش‌های دشوار را پیش‌بینی کرده و با ظرافت از آن‌ها طفره بروند. یکی از راه‌های طفره رفتن از پرسش‌های دشوار این است که با بیان لطیف ذهن مخاطب را از پرسش منحرف می‌کنند. راه دیگرش این است که در پاسخ پرسش به توضیح واضحات می‌پردازند. برای مثال اگر از آنها بپرسند که سربازان ما تا چه زمانی در عراق باقی می‌مانند پاسخ می‌دهند تا زمانی که ضرورت داشته باشد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مغالطه‌های پرکاربرد

یکی از اصول فلسفه توانایی استدلال و تحلیل منطقی و انتقادی است . در کتاب مغالطه‌های پرکاربرد بعضی از نکات این مبحث بیان شده است؛ اما تمام آن چیزی نیست که به عنوان یک منتقد نیاز داشته باشید. مطالعه و یادگیری مطالب جدید به شما کمک خواهد کرد تا در بحث‌ها موفق‌تر عمل کنید و به عبارت دیگر، سررشته‌ی امور را در دست بگیرید. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم تا به عناوین زیر سر بزنید و آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۱۵ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسندهلیندا الدر
نویسنده دومریچارد پل
نویسنده سومریچارد پُل
نویسنده چهارملیندا اِلدر
مترجممهدی خسروانی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The thinker's guide to fallacies : the art of mental trickery and manipulation, c۲۰۰۶‮.‮‬
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
100,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۱۵ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 30 مخاطب
پربار 🌳 (2)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
13 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳

هرچه کتاب رو بیشتر می خونی وجلو میری میفهمی که این کتاب رو زندگی کردی👍👍

5

لطفا در فیدیپلاس هم قرار بدین ممنون

4

کتاب عالی و پرکاربردیه پیشنهاد میکنم بخونید.

5

عاااالی حتما بخونید

2

هنر بحث از شوپنهاور بهتره

5

عالی

3.9
(30)
پربار 🌳 (2)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مغالطه های پرکاربرد
مغالطه های پرکاربرد
۴۴ ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث ها

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مغالطه های پرکاربرد
مغالطه های پرکاربرد
۴۴ ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث ها
نشر نو
3.9
(30)
پربار 🌳 (2)
60,000
تومان