0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه

معرفی، خرید و دانلود کتاب مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه

ناشر:
نشر نو
درباره مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه

کتاب حاضر، یعنی کتاب مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه (Critical Thinking: Tools for Taking Charge of Your Professional and Personal Life) کتابی در حوزه‌ی فلسفه می‌باشد که یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی راهنمای اندیشه‌ورزان است. این مجموعه که توسط ریچارد پل و لیندا الدر نوشته شده است، مجموعه‌ای برای اندیشیدن به سبک درست و نو فلسفی است. در واقع این کتاب را به‌نوعی می‌توان جزو کتاب‌های فلسفه کاربردی دانست.

کتاب مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه، کتابی کوچک است و همان‌طور که از نامش پیداست به اندیشیدن می‌پردازد و سعی می‌کند کیفیت ما را ارتقا ببخشد. ناگفته پیداست که ارتقای کیفیت اندیشیدن بر اندیشه‌های ما در همه زمینه‌ها تأثیر می‌گذارد. ازآنجاکه قرار است هرکدام از کتاب‌ها در این مجموعه به‌صورت مستقل قابل‌استفاده باشند بیشتر مطلب‌های این کتاب در کتاب‌های دیگر موجود به تکرار درآمده؛ بااین‌حال بهتر از خواندن مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه در اولویت قرار گیرد.

این مجموعه فلسفی به‌خصوص کتاب مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه در سایت آمازون توانسته طرفداران خود را راضی نگه دارد و نمره بسیاری خوبی از خوانندگان درافت کرده است.

و در پایان این کتاب به‌صورت فایل الکترونیکی با ترجمه و بازنویسی مهدی خسروانی از انتشارات نو در فیدیبو موجود است.

درباره‌ی نویسندگان

  • ریچارد پل:

دکتر پل به‌عنوان مدیر تحقیقات و توسعه حرفه‌ای در مرکز تفکر انتقادی و رئیس شورای ملی تعالی در تفکر نقادانه، با هشت کتاب و بیش از 200 مقاله در این زمینه، یک مرجع معتبر بین‌المللی در زمینه تفکر نقادانه است. او برای هر مقطعی کتاب نوشته است و آزمایش‌های گسترده‌ای با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های تدریس انجام داده است، و از جمله راه‌های جدیدی برای مشارکت‌دادن دانش‌آموزان در خودارزیابی دقیق ابداع کرده است.

دکتر پل چهار مدرک دریافت کرده است و در بسیاری از دانشگاه‌ها در ایالات متحده و خارج از کشور از جمله دانشگاه هاروارد، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه ایلینویز و دانشگاه‌های پورتوریکو، کاستاریکا، بریتیش کلمبیا در مورد تفکر نقادانه سخنرانی کرده است. در تورنتو و آمستردام او بیش از 20 سال دروس اولیه و پیشرفته تفکر انتقادی را در سطح دانشگاه تدریس کرد.

او دریافت‌کننده افتخارات و جوایز متعددی از جمله فیلسوف برجسته (توسط شورای مطالعات فلسفی، 1987)، O.C. Tanner Lecturer در علوم‌انسانی (توسط دانشگاه ایالتی یوتا، 1986)، Lansdown Visiting Scholar (توسط دانشگاه ویکتوریا، 1987)، و مدرس یادبود آلفرد کورسیبسکی (توسط مؤسسه معناشناسی عمومی، 1987).

  • لیندا الدر

دکتر لیندا الدر یک روانشناس تربیتی و یک مرجع برجسته در زمینه تفکر نقادانه است. او رئیس بنیاد تفکر نقادانه است مدیر اجرایی مرکز تفکر نقادانه هم به حساب می‌آید. دکتر الدر روانشناسی و تفکر انتقادی را در کالج تدریس کرده است و بیش از ۲۰۰۰۰مربی در کلاس‌های او حضور داشته‌اند.. او چهار کتاب را تألیف کرده است و همچنین هجده کتاب راهنمای متفکر در مورد تفکر انتقادی را تألیف کرده است و یک ستون فصلی در مورد تفکر انتقادی در مجله آموزش توسعه‌ای را نیز تألیف کرده است.

از کتاب‌های معروف دکتر پل و دکتر الدر که باهم نوشته‌اند می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره داشت:

چند دلیل برای خواندن کتاب مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه

  • اگر به دنبال کتابی برای اندیشیدن هستید و در پی ارتقای طرز تفکر و تحلیل و همچنین مطالعات فلسفی خود هستید این کتاب مناسب شما خواهد بود
  • این مجموعه و کتاب حاضر برای همه اندیشه‌ورزان نوشته شده است؛ هم برای کسانی که به کارهای فکری حرفه‌ای هستند؛ مانند پژوهشگران مدرسان و محصلان و هم برای کسانی که می‌خواهند بهتر بیندیشند ها در زندگی روزمره شان بهتر تصمیم بگیرند و کمتر خطا کنند.
  •  به‌طورکلی این کتاب مختص افراد خاصی نیست و به درد تمامی علاقه‌مندان به حوزه فلسفه و اندیشیدن و همچنین تفکر مناسب و لازم است.

جملاتی از کتاب مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه

 همه ما می‌اندیشیم اندیشیدن طبیعت ماست. اما بسیاری از اندیشیدن‌های ما، اگر آنها را به حال خود رها کنیم و بر آنها نظارت نکنیم، متعصبانه، تحریف شده، بخشی نگرانه، ناآگاهانه یا آلوده به پیش داوری می شوند. ولی نکته اینجاست که اندیشیدن ما بر کیفیت زندگی و نتیجه کارهای‌مان مستقیماً تاثیر می گذارد. بی کیفیتی اندیشیدن زیان های فراوانی به ما میرساند و بر کل زندگیمان تاثیر منفی میگذارد. بنابراین، ضرورت دارد که برای ارتقای کیفیت اندیشیدن مان و رسیدن به تعالی فکری کاری بکنیم. و تنها راه برای دستیابی به تعالی فکری کوشش با برنامه و روشمند است.

حساسها و گرایش های ما نیز بر نظرگاه ما تأثیر می گذارند. برای مثال، اگر قرار باشد درباره مجازات عاملان اسیدپاشی قضاوت کنیم، مسلما نگاه و قضاوت کسانی که قربانی این رویداد بوده اند با دیگران فرق خواهد کرد: رنج عمیقی که برده اند مسلما آنها را در نظرگاه ویژه ای قرار می دهد. به همین ترتیب، گرایش های هر فرد اندیشه ورز بر نظرگاه او تأثیر می گذارند.

خلاصه اینکه، سنجشگرانه اندیشی اندیشیدنی است که خودش را هدایت می کند، به خودش انضباط می بخشد، بر خودش نظارت می کند، و خودش را تصحیح می کند؛ به عبارت دیگر، اندیشیدن خود هدایت گر، خود انضباط بخش، خود نظارت گر، و خود تصحیح گر است.

پیشنهاد هایی برای دوستداران کتاب مفهوم‌ ها و ابزارهای تفکر نقادانه

اگر شما هم به کتاب های دکتر پل و دکتر الدر علاقه مند هستید و مطالعات فلسفی را دنبال می‌کنید، کتاب های زیر را از دست ندهید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۶ مگابایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسندهلیندا الدر
نویسنده دومریچارد پل
مترجممهدی خسروانی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۳۰
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
34,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۶ مگابایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
43 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

من کتاب رو نخوندم و نمیتونم نظری در مورد محتوا بیان کنم. ولی درباره عنوان، از نظر کتاب زبان فارسی دبیرستان، از اونجا که کلمه &#۳۴;ابزار&#۳۴; خودش اسم جَمعه قابلیت جمع بستن نداره و از این نظر عنوان نادرست به نظر می‌رسه. امیدوارم اصلاح کنید.

5

کتاب خیلی جمع و جوره. اگر مثل من ابتدای مسیر یادگیری تفکر نقادانه یا به قول نویسنده، سنجشگرانه اندیشی هستید، انتخاب خوبیه. اصول و کلیات به خوبی و مختصر توضیح داده شده.

5

کتاب خوبیه خلاصه و به دور از توضیحات اضافه

3.7
(15)
34,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه
مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه
لیندا الدر
نشر نو
3.7
(15)
34,000
تومان