0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
افسانه فردگرایی

معرفی، خرید و دانلود کتاب افسانه فردگرایی

نیروهای اجتماعی چگونه زندگی ما را شکل می دهند
درباره افسانه فردگرایی

انسان از بدو تولد در اجتماع حاضر است و در واقع به وسیله‌ی ارتباط با دیگران است که می‌تواند به زندگی اجتماعی خود ادامه دهد اما این افسانه‌ی فردگرایی در اجتماع تا کجا پیش می‌رود؟ آیا اجتماع می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌های فردی ما در زندگی تاثیر بگذارد؟ اگر اجتماع بر تصمیمات ما اثر خاصی میگذارد، قدرت این اثربخشی تا چه میزان خواهد بود؟

کتاب افسانه فردگرایی: نیروهای اجتماعی چگونه زندگی ما را شکل می‌دهند با عنوان اصلی The Myth of Individualism در هشت فصل به صورت تخصصی به این مساله می‌پردازد که اجتماع چگونه می‌تواند بر تجربه‌ی زیستی انسان به عنوان موجودی اجتماعی تاثیر بگذارد. از ابتدای شروع دانش جامعه شناسی، نظریه‌های گوناگونی درمورد فردگرایی مطرح شده است و حالا پیتر ال. کالرو با زبانی شیوا و ذکر مثال‌هایی ساده، فردگرایی را با نگاهی موشکافانه بررسی کرده است. افسانه‌ی فردگرایی در حال حاضر با ترجمه‌ی هادی جلیلی توسط نشر بیدگل در اختیار علاقه مندان علوم اجتماعی قرار گرفته است. شمامی‌توانید با مراجعه به دسته بندی مربوطه، کتاب‌های بیشتری را در این حوزه مطالعه کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. با فیدیبو در هر شرایطی به کتاب‌ مورد علاقه‌تان دسترسی خواهید داشت.

با پیتر ال. کالرو  بیشتر آشنا شویم:

پیتر ال کالرو  Peter L. Callero استاد جامعه شناسی آمریکایی است که در سال 1955 به دنیا آمده است و در حال حاضر در دانشگاه اورگان غربی به تدریس می‌پردازد. این محقق و استاد دانشگاه، به صورت تخصصی در حوزه‌های نظریه اجتماعی، سازماندهی اجتماعی، انحرافات و جامعه شناسی فعالیت می‌کند. کتاب افسانه‌ی فردگرایی یکی از آثار کالرو است که توانسته محبوبیت بسیار زیادی را در بین دانشجویان و مخاطبان جامعه شناسی پیدا کند.

پنج دلیل برای اینکه چرا باید کتاب افسانه فردگرایی را بخوانیم

یکی از مباحثی که در فردگرایی همیشه مطرح می‌شود این است که افراد تا چه حدی می‌توانند در مورد مسائل خود آزادانه تصمیم بگیرند بدون اینکه نگران باشند چه اثری بر جامعه خواهند گذاشت. به طور مثال خودکشی به عنوان یک رفتار، آیا در حیطه‌ی مسائل شخصی است یا اجتماع می‌تواند واکنش و تاثیری در این خصوص داشته باشد. سیاستمداران و رهبران اجتماعی چطور؟ آیا فردگرایی آن‌ها در تصمیم‌گیری‌هایشان می‌تواند بر سرنوشت طرفدارانشان تاثیر بگذارد؟ کتاب افسانه‌ی فردگرایی:

  • دریچه‌ی جدیدی از فردگرایی را برای خوانندگان خود باز می‌کند.
  • با نثری ساده و روان، رابطه‌ی دیالکتیک فردگرایی و اجتماع را بیان می‌کند.
  • منبع بسیار خوبی برای افزایش دانش در حوزه‌ی علوم اجتماعی است.
  • به دانشجویان رشته‌های علوم انسانی کمک می‌کند تا دید وسیع‌تری پیدا کنند.
  • قدرت واحدهای مختلف اجتماع را بر فردگرایی توضیح می‌دهد..

در بخشی از کتاب افسانه فردگرایی می‌خوانیم:

من داستان تد کازینسکی را نشانگر کسی می‌دانم که افکار و اعمالش تجسم زندگی یک فردگرای رادیکال است. می‌شود گفت او تعهدی افراطی و غیر عادی به افسانه‌ی فردگرایی دارد. همان طور که در مقدمه آمده، ایده‌ی فردگرایی مدت مدیدی است که مطرح بوده است و متفکران از دوران روشنگری اروپا در قرن هفدهم و هجدهم به این سو با حرارت فراوان درباره‌اش قلم زده‌اند.

زمانی که ساختار قدرت در یک گروه مشروع شمرده شود به آن اقتدار می‌گویند. غالبا اقتدار با نشانه‌های فیزیکی از قبیل پوشش متمایز، نشان‌های وصل شده روی لباس فرم یا صندلی ویژه در گردهمایی گروه همراه است. این سازوبرگ‌ها به نمادهای قدرت تبدیل می‌شوند. نشانه‌ها و علائمی که باید به آن‌ها تمکین کرد و احترام گذاشت. در چنین گروه‌هایی اطاعت از اقتدار صرفا چیزی نیست که فرد ملزم به انجام آن باشد بلکه چیزی است که اعضا می‌خواهند انجام دهند.

کارکنان آمریکایی همچنان ثروت هنگفتی برای شرکت‌هایشان تولید می‌کنند اما سهم به مراتب کمتری از این ثروت را به دست می‌آورند. کسانی همچون تیم دیوئی، که دیپلم دبیرستان و مهارت‌های کاری یقه‌آبی‌ها را دارند، به واسطه‌ی شرکت‌هایی که اکنون دغدغه‌ی اصلی‌شان بازگشت سریع سرمایه‌گذاری‌های اخیر است و نه رشد طولانی، باثبات و پیش‌بینی پذیر شرکت، زندگیشان دچار اختلال شده و هویت شغلی‌شان با چالش رو‌به‌رو شده است.

حالا که در زندگی روزمره به شکلی فراگیر در معرض رسانه‌های جمعی قرار داریم منطقی است اثرگذاری رسانه‌ها  را بر نگرش‌ها و رفتار افراد در جامعه‌ی مدرن محرز فرض کنیم. از خودمان بپرسیم اگر تبلیغات رسانه‌های جمعی موجب نمی‌شدند که افراد محصولات نایک را بخرند آیا این شرکت سالانه دو میلیارد دلار صرف بازاریابی محصولاتش می‌کرد؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب افسانه فردگرایی

اجتماع و تحلیل مسائل اجتماعی و رفتارهای اجتماعی مانند هر مبحث تخصصی دیگری پر از نکات و نظریه‌های جدیدی است که در گذر زمان دستخوش تغییر می‌شوند. دانش جامعه شناسی چون به صورت مستقیم با رفتار و کنش اجتماعی در ارتباط است، با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کند. افراد یک اجتماع تحت تاثیر تحولات سیاسی، فرهنگی و تکنولوژی هستند و این بحث، خود بر دانش جامعه شناسی تاثیرمی‌گذارد. طبق همین الگو بهترین روش برای به روزماندن در مباحث جامعه شناسی، خوب است که از کتاب‌ها و مقالات تازه منتشر شده استفاددهد کنیم. اگر شما به این حوزه مطالعه علاقه دارید، حتما به عناوین زیر سر بزنید :

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
337 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۱۴:۰۰
نویسنده پیتر ال کالرو
مترجمهادی جلیلی
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The myth of individualism
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۲۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۳۶ مگابایت
۳۳۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 78 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
6 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من یک سال و نیم سختی از نظر روحی سپری کردم تنها کسی که حال من و خوب کرد صحبت های جناب شکوری و خواندن کتاب هایی که معرفی می کند این آدم فوق العاده است هر چه معرفی کنه می خرم و می خونم یا بیشتر صوتی هارو می گیرم

4

تو جامعه کتاب نخوان ما. مطالعه کتاب باید توسط افرادی چون جناب شکوری که کتاب رو جویده جویده برای بیننده جذاب میکنه رواج پیدا کنه. خوانندگان کتابهایی که ایشون معرفی میکنن قاعدتا اندازه خود ایشون از کتاب ادراک دارند که تمام حرف از شکوری جان است تا جان کتابی که اثر نیروهای اجتماع بر زندگی را خوانش میکند

2

برنامه ی خیلی خوبیه میشه گفت یک کتاب رو در نیم ساعت مطالعه کردی واین خیلی لذت بخشه مخصوصا با گفتار دلنشین آقای شکوری بزرگوار

5

کار زیبایی بود معرفی کتاب با صدا و بیان دلنشین مجتبی شکوری عزیز. چیزی که ایشون معرفی کنه قطعا ارزش خوندن داره. امیدوارم بزودی صوتی اش هم بیاد

2

هیچکس راجع به کتاب صحبت نکرده.همه از دکتر شکوری حرف زدن.یعنی خود کتاب هیچی نداشت؟

5

با توجه به صحبت‌های مجتبی شکوری ترغیب شدم که کتاب رو‌ بخونم واقعا

5

بسیار عالی بیان آقای شکوری هر انسانی رو راغب می کنه که به سمت مطالعه و کتابخوانی تشویق بشه

5

من به واسطه دکتر شکوری عزیز از چند سال پیش تا کنون به کتاب خواندن ترغیب شده ام .‌ایشان استثنا هستن. این کتاب رو هم حتما میخرم و در فرصت مناسب مطالعه میکنم

5

واقعا کتابی که دکتر شکوری معرفی کنه ارزش خوندنشو داره من خودم توی چهل سال عمرم اولین باره با صحبتهای دکتر اشتیاق به خوندن کتاب رو گرفتم

5

ارزش خواندن داره کتابی رو که دکتر مجتبی شکوری معرفی کنند

نمایش 18 نقد دیگر
4.1
(79)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
117,950
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
افسانه فردگرایی
افسانه فردگرایی
پیتر ال کالرو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
افسانه فردگرایی
افسانه فردگرایی
نیروهای اجتماعی چگونه زندگی ما را شکل می دهند
نشر بیدگل
4.1
(79)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
117,950
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر