0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پارادوکس انتخاب
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب پارادوکس انتخاب

چرا گزینه های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می کند
نویسنده:
بری شوارتز
درباره پارادوکس انتخاب

پیچیدگی انتخاب‌های ما در زندگی موضوعی است که بری شوارتز در کتاب پارادوکس انتخاب «Paradox of Choice» به آن پرداخته است.

چه بخواهیم یک شلوار جین بخریم، چه یک کالسکه برای مسافت طولانی انتخاب کنیم، چه دکتر انتخاب کنیم از تصمیمات و مسائل روزمره گرفته تا چالش‌های عمیق برقراری تعادل بین نیازهای شغلی، خانوادگی و فردی به دلیل فراوانی انتخابی که به ما ارائه می‌شود، به طور فزاینده‌ای پیچیده شده‌اند. ما فرض می‌کنیم که انتخاب بیشتر به معنای گزینه‌های بهتر و رضایت بیشتر است. اما باید مراقب اضافه‌بار انتخاب هم باشیم. این شرایط ممکن است شما را مجبور کند تصمیماتی را که می‌گیرید حتی قبل از گرفتن آن‌ها زیر سؤال ببرید و این می‌تواند شما را در انتظارات غیرواقعی بالا قرار دهد و باعث شود خودتان را به‌خاطر هر شکستی سرزنش کنید.

در پارادوکس انتخاب که در دسته‌بندی کتاب‌های علمی قرار گرفته بری شوارتز توضیح می‌دهد که چرا یک چیز خوب بیش از حد برای سلامت روانی و عاطفی ما مضر است. او با ترکیب تحقیقات کنونی در علوم اجتماعی، این مورد را غیرقابل تصور می کند که حذف انتخاب ها می تواند استرس، اضطراب و مشغله زندگی ما را تا حد زیادی کاهش دهد. او در نثری قابل فهم، جذاب و حکایتی، گام‌های عملی برای محدود کردن انتخاب‌ها به تعداد قابل مدیریت، داشتن نظم و تمرکز بر موارد مهم و نادیده گرفتن بقیه گزینه ها و در نهایت، کسب رضایت بیشتر از انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید، ارائه می‌کند. پارادوکس انتخاب  با ترجمه نوید ملایی، نازنین حکیمی‌فر توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

بری شوارتز کیست؟

بری شوارتز «Barry Schwartz» متولد سال 1946 استاد دانشگاه و نویسنده کتاب های انگیزشی در خصوص نظریه اجتماعی و کنش اجتماعی است. او همچنین در بخش روانشناسی کالج پنسیلوانیا به مدت سی سال تدریس کرده است. او نویسنده چندین کتاب درسی برجسته در زمینه روانشناسی یادگیری و حافظه، و همچنین نگاهی نافذ به زندگی و نبرد برای طبیعت انسانی دارد. برخی از مهم ترین آثار او عبارت‌اند از: پارادوکس انتخاب، چرا کار می کنیم؟، هزینه‌ی زندگی، روانشناسی یادگیری و رفتار، یادگیری و حافظه، جنگ طبیعت انسان و رفتارگرایی دانش و طبیعت انسان.

چرا باید کتاب پارادوکس انتخاب را بخوانیم؟

اگر برای انتخاب درست همیشه تردید دارید، مطالعه این کتاب به شما توصیه می‌شود.

عنوان این کتاب کاملاً مشخص می‌کند که کتاب قرار است درباره چه چیزی باشد. شوارتز استدلال می‌کند که انتخاب بیش از حد می‌تواند اثرات جانبی منفی داشته باشد. فکر می‌کنم این کتاب دلیل مناسبی برای این استدلال ارائه می‌کند.

بخشی از مردم معمولاً تلاش ذهنی بیشتری را برای انتخاب صحیح مطلق انجام می‌دهند، به‌خصوص برای آنها فراوانی انتخاب می‌تواند ناتوان‌کننده باشد. این بخش جالبی است که در کتاب بر اساس تحقیقات شوارتز به‌دست‌آمده و به خواننده بینشی می‌دهد که چرا تحت‌تأثیر فراوانی انتخاب نیست و چرا دیگران تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. شما می‌توانید پس از خواندن کتاب یک شخص راضی باشد. روی هر انتخاب کوچک استرس نداشته باشید و نگران انتخاب‌هایتان نباشید. گاهی اوقات خوب به‌اندازه کافی خوب است.

در بخشی از کتاب پارادوکس انتخاب می‌خوانیم

انتخاب به همان میزان که دارای ارزش ابزاری است، دارای ارزش دیگری است که شاید مهم‌تر هم باشد. آزادی در انتخاب دارای ارزشی است که شاید بتوان آن را «ارزش ابرازی» نام نهاد. انتخاب آن چیزی است که ما را قادر می‌سازد به جهان بگوییم که چه کسی هستیم و به چه چیزی اهمیت می‌دهیم.

این توصیف به همان اندازه نحوه پوشش ما بدیهی و سطحی است. لباس‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم بیانی عمدی از ذائقه هستند و باهدف ارسال پیام‌هایی چون «من یک آدم جدی هستم»، «من یک آدم احساسی هستم»، «من ثروتمند هستم» یا «من این را می‌پوشم چون می‌خواهم بپوشم و نظر شما برای من مهم نیست» برگزیده می‌شوند. شما برای ابراز وجود به تعدادی مکفی از انتخاب‌ها نیاز دارید. این مسئله در سایر جنبه‌های زندگی‌تان نیز به‌عنوان انتخاب‌کننده صدق می‌کند. غذایی که می‌خوریم، خودرویی که می‌رانیم، خانه‌هایی که در آن‌ها زندگی می‌کنیم، موسیقی که گوش می‌دهیم، کتاب‌هایی که می‌خوانیم، تفریحات ما، مشارکت ما در امور خیریه، تظاهراتی که در آن‌ها شرکت می‌کنیم، همه‌وهمه این انتخاب‌ها یک کارکرد بیانی دارند و اهمیت عملی آن‌ها مهم نیست.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب پارادوکس انتخاب

کتاب پارادوکس انتخاب برای افرادی که دائماً در مورد هر کار کوچکی که انجام می‌دهند نگران هستند، انتخاب بسیار مناسبی است، زیرا نکاتی را در مورد نحوه برخورد با آن ارائه می‌دهد. کتاب‌های دیگری مانند این کتاب منتشر شده که کمک زیادی به بالابردن آگاهی فرد به جهان اطرافش می‌دهد که در این قسمت به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
3.۱۹ مگابایت
تعداد صفحات
230 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۰:۰۰
نویسندهبری شوارتز
مترجمنوید ملایی
مترجم دوم نازنین ی فر
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The paradox of choice: why more is less
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۵
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳.۱۹ مگابایت
۲۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
100 ٪
1
ستاره
0 ٪
2
(1)
98,800
٪50
49,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
پارادوکس انتخاب
پارادوکس انتخاب
چرا گزینه های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می کند؟

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پارادوکس انتخاب
٪50
پارادوکس انتخاب
چرا گزینه های بیشتر جذابیت کمتری ایجاد می کند
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
2
(1)
98,800
٪50
49,400
تومان