0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چرا کار می‌کنیم؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟

نویسنده:
بری شوارتز
درباره چرا کار می‌کنیم؟

درباره‌ی پروفسور بری شوارتز

پروفسور بری شوارتز متولد ۱۵ اوت ۱۹۴۶ نویسنده‌ی آمریکایی و استاد دانشگاه در رشته‌ی روان‌شناسی است. شوارتز در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۱ مدارک لیسانس و دکترای خود را به ترتیب از دانشگاه نیویورک و دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد. او در راستای تئوری خود در مورد محدود کردن گزینه‌های انتخابی، مدت ۳۵ سال گذشته را به تدریس و تحقیق در یک دانشگاه گذرانده است. وی در سال ۱۹۷۱ استاد‌یار کالج سوارتمور در پنسیلوانیا شد و در حال حاضر استاد تئوری و رفتار اجتماعی دانشکده‌ی روان‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا است. شوارتز مقاله‌های علمی زیادی در حوزه‌ی یادگیری، انگیزه، ارزش‌ها و تصمیم‌گیری منتشر کرده است. وی در سال ۲۰۰۴، کتاب «پارادوکس انتخاب» را به چاپ رساند، که به انتخاب «بیزینس ویک» و «مجله‌ی فوربز» یکی از برترین کتاب‌های کسب‌وکار انتخاب شد و تاکنون به ۲۵ زبان ترجمه شده است. دیگر آثار بری شوارتز عبارت‌اند از: «پارادوکس انتخاب»، «هزینه‌ی زندگی»، «روان‌شناسی یادگیری و رفتار»، «یادگیری و حافظه»، «جنگ طبیعت انسان» و «رفتارگرایی دانش و طبیعت انسان».

 

چرا کار می‌کنیم؟

این سؤالی است که معمولاً بسیاری از افراد فکر می‌کنند پاسخ آن را می‌دانند: پول. دلیل اینکه کار می‌کنیم پول است و کسب درآمد. درحالی‌که بری شوارتز در این کتاب با ارائه‌ی دلایل و شواهد متعدد در پی این است که ثابت کند، دلیل اصلی کار خیلی پیچیده‌تر و متفاوت‌تر از آن چیزی است که بسیاری از ما فکر می‌کنیم. متأسفانه در طول تاریخ غالب شدن این طرز تفکر که پول و کسب درآمد عامل و دلیل اصلی کار کردن انسان‌هاست، باعث شده سیستم‌ها و قوانین بر این اساس شکل بگیرند و به همین خاطر هم بسیاری از کسب‌وکارها نتوانند به آن هدف اصلی‌شان که دستیابی به حداکثر بازدهی و اثربخشی از طریق جلب رضایت کارمندان و کارگرانشان است، دست یابند. بری شوارتز در کتاب «چرا کار می‌کنیم؟» به سراغ کارگران بیمارستان‌ها، تولیدکنندگان موکت، آرایشگران و اعضای هیئت‌مدیره‌ها رفته و در مورد انگیزه‌های مختلف افراد از انجام کاری که به آن علاقه‌مندند تحقیق کرده و دیدگاهی متفاوت به مخاطبان خویش ارائه داده است. بر این اساس به نظر می‌رسد که معنادار بودن کار، میزان استقلال و آزادی عمل کارکنان در کاری که انجام می‌دهند، مشخصه‌های شخصیتی و علایق فردی و در نهایت فضای روانی حاکم بر محیط کار و اعتمادی که بین کارگر و کارفرما وجود دارد، تأثیر زیادی در کیفیت انجام آن دارد و به وجودآورنده‌ی دلیل اصلی انجام آن کار است.


دیگر دلایل افراد برای کار کردن چیست؟

کارگرانِ راضی خود را وقف کارشان می‌کنند. آن‌ها خود را در کار غرق می‌کنند. البته نه تمام مدت، ولی اغلب به حدی که کاملاً چشمگیر است. کارگران راضی با کارشان به چالش کشیده می‌شوند. کار آن‌ها را وادار می‌کند حتی از آسایش خود نیز بگذرند. این افرادِ خوش‌اقبال معتقدند کاری که انجام می‌دهند تفریحی چالشی است همانند حل جدول یا سودوکو. افراد رضایتمند کارشان را به این دلیل انجام می‌دهند که احساس مسئول‌بودن برایشان به همراه دارد. کار روزانه تا حدودی به آن‌ها استقلال و آزادی عمل می‌دهد و آن‌ها از آن اختیار و آزادی عمل برای رسیدن به استادی یا خبر‌گی‌‌ بهره می‌برند. چیزهای جدیدی که یاد می‌گیرند باعث رشد فردی و حرفه‌ای آن‌ها می‌شود.


کتاب صوتی «چرا کار می‌کنیم؟»

کتاب صوتی «چرا کار می‌کنیم؟» اثر «بری شوارتز» است که با همکاری نشر صوتی آوانامه و «انتشارات ترجمان علوم انسانی» و ترجمه‌ای از «سیدشمس‌الدین میرابوطالبی» تهیه و تولید شده است. شنوندگان این اثر می‌توانند این کتاب صوتی را با گویندگی «سلمان ظاهری» تهیه کنند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
195.۸۷ کیلوبایت
مدت زمان
۰۳:۲۸:۰۸
نویسندهبری شوارتز
مترجم شمس الدین میرابوطالبی
راویسلمان ظاهری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۹۵.۸۷ کیلوبایت
۰۳:۲۸:۰۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چرا کار می‌کنیم؟
چرا کار می‌کنیم؟
بری شوارتز
آوانامه
0
(بدون نظر)
60,000
تومان