0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هفت چالش
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب هفت چالش

نکته ها و تمرین هایی برای برقراری ارتباط مؤثر و مشارکتی
نویسنده:
دنیس ریورز
درباره هفت چالش

هفت چالش، نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط مؤثر و مشارکتی کتابی است که نامش ماهیتش را توصیف می‌کند. واقعیت این است که برقراری ارتباط مؤثر برای بسیاری از افراد دشوار است و نمی‌توانند این کار را به‌درستی انجام دهند. بسیاری از ما برای دستیابی به این مهارت نیازمند آموزش هستیم و دنیس ریورز در کتاب هفت چالش این امکان را در اختیارمان گذاشته است.

کتاب «the seven challenges» اولین‌بار در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. دنیس ریورز در این کتاب مهارت‌های ارتباطی را در قالب ۷ مهارت چالش‌برانگیز توصیف کرده است که در همه‌جا از خانواده و اجتماع گرفته تا کار و دوستی و ... کاربرد دارند. او حتی شنیدن روش‌های جدید را هم چالش می‌داند اما معتقد است توسعه و تمرین رویکردهای مشارکتی برای روابط بین‌فردی از چند جهت مفید است. او معتقد است اگر نگرش دلسوزانه‌تری داشته باشید اعتمادبه‌نفس، صمیمیت و احترام و نفوذ بیشتری هم نصیبتان خواهد شد. آنچه این کتاب سعی می‌کند به شما یاد بدهد اجتناب از درگیری و حل مسائل به روش گفتگو و مصالحه است. هر بخش از کتاب فضایی برای تأمل است و کمک می‌کند بهتر تعامل داشته باشید. بهتر گوش‌دادن و پاسخگو بودن، توضیح قصد از مکالمه، بیان واضح‌تر و کامل‌تر، تبدیل انتقادات و شکایات به درخواست، پرسش‌های خلاقانه، قدردانی بیشتر و تلاش کردن تعدادی از این چالش‌ها و می‌توان گفت راه‌حل‌ها هستند.

دنیس ریورز کیست؟

Dennis rivers را می‌توان یک همه‌کاره دانست. او نویسنده، تحلیلگر سیستم، معلم، فعال حوزه‌ی صلح و ... است و سال‌هاست روی مهارت‌های ارتباطی کار می‌کند. او ساکن ایالت اورگان است و در مرکز مشاوره اجتماعی سانتا باربارا هم فعالیت می‌کنید. او کارشناسی ارشد خود را در ارتباطات فردی و توسعه روابط انسانی از کالج ورمونت دریافت کرده و لیسانس جامعه‌شناسی را هم از برکلی گرفته است. او چندین کتاب مختلف نوشته است که از میانشان می‌توانیم به دعا در حال تکامل، نقش دوستی در اصلاح جهان و هندسه گفتگو اشاره کرد.

۴ دلیل برای خواندن کتاب هفت چالش، نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط مؤثر و مشارکتی

دلایل مختلفی برای خواندن کتاب هفت چالش وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • به شنونده‌ی بهترین تبدیل خواهید شد
  • خوب صحبت‌کردن و اهمیت‌دادن به صحبت‌های دیگران را یاد خواهید گرفت
  • بیشتر تشکر کردن را یاد خواهید گرفت
  • در نهایت مهارت‌های بین‌فردی شما افزایش خواهد یافت.

کتاب هفت چالش به فارسی هم ترجمه شده است. ترجمه‌ی این اثر را علیرضا جلالی فراهانی به عهده داشته است و کتابسرای نیک هم آن را منتشر کرده است. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روابط اجتماعی در همین صفحه در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب هفت چالش، نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط مؤثر و مشارکتی می‌خوانیم

قدرت تشکر و قدردانی در بین زوج‌ها. اگر شما هم مثل من از قدرت و اهمیت تشکر و قدردانی غافل بوده‌اید احتمالاً از مشاهده نتایج تحقیقی که در ذیل به آن اشاره خواهد شد، حیرت خواهید کرد. پژوهشگران «تعاملات مثبت» را رکن اصلی ازدواج‌های موفق و مایه رشد و تکامل متناسب فرزندان و همچنین کسب‌وکارها می‌دانند. به‌عنوان‌مثال محققین دانشگاه واشنگتن دریافته‌اند تعداد تعاملات مثبت در زوج‌هایی که در کنار هم باقی می‌مانند پنج برابر بیشتر از تعاملات منفی بین آن‌هاست. چنین زوج‌هایی اختلاف‌نظرهای جدی با یکدیگر دارند؛ ولی وجود الگویی از قدردانی و تأیید بین آن‌ها باعث می‌شود که انرژی و شتاب مثبت لازم برای پیگیری و حل مشکلاتشان داشته باشند.

تربیت فرزندان. مطالعاتی در حوزه رشد و با تمرکز بر تعامل بین والدین و فرزندان توسط بتی هارت و تاد ریزلی انجام شده، نتایج حیرت‌انگیز مشابهی را نشان می‌دهند. «آنان دریافتند کودکانی که در سن شش تا هشت‌سالگی از هوش، اعتمادبه‌نفس، اعتمادبه‌نفس، انعطاف و... بیشتری برخوردارند، افرادی بودند که در سه‌سالگی تعداد تعاملات مثبتشان با والدین پنج برابر تعاملات منفی‌شان بوده است.» چنین کودکانی تا سن سه‌سالگی حدود ۵۰۰ هزار تعامل مثبت را تجربه کرده‌اند.

پیشنهادهایی برای دوستداران هفت چالش، نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط مؤثر و مشارکتی

روابط اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارند و بهتر است همیشه خود را در این زمینه به‌روز نگهدارید تا بتوانید بهتر شبکه‌سازی کنید و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید. این کار با مطالعه‌ی کتاب‌هایی که در حوزه‌ی روابط اجتماعی وجود دارند ممکن خواهد بود. در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۰ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسندهدنیس ریورز
مترجم علیرضا جلالی فراهانی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Seven Challenges: a Workbook and Reader: a bout Commrnicating More Cooperative,
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۰ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
64,500
٪40
38,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
هفت چالش
هفت چالش
نکته ها و تمرین هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هفت چالش
٪40
هفت چالش
نکته ها و تمرین هایی برای برقراری ارتباط مؤثر و مشارکتی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
64,500
٪40
38,700
تومان