0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هفت چالش

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هفت چالش

نکته ها و تمرین هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی
نویسنده:
دنیس ریورز
درباره هفت چالش

درباره‌ی کتاب صوتی هفت چالش

کتاب هفت چالش (The Seven Challenge) نوشته‌ی دنیس ریورز برای اولین بار در سال 2001 منتشر شد. او در این اثر نگاه عمیقی به مسئله‌ی ارتباطات بین فردی داشته و سبک مشارکتی در گفتگو را مورد بررسی قرار می‌دهد. ریورز با تکیه بر تجربه‌ی مدرسان و متخصصین این حوزه هفت روش یا هفت چالش را برای بهبود کیفیت گفتگو و برقراری ارتباط با دیگران پیشنهاد می‌دهد. مهارت برقراری ارتباط تنها به حوزه‌ی کاری یا اجتماعی منتهی نمی‌شود، بلکه می‌توان از این مهارت‌ها برای ایجاد ارتباط بهتر با اعضای خانواده و دوستان نزدیک بهره برد. ارتباط موثر با اعضای خانواده و دیگر افراد موجب می‌شود آن‌ها به درک بسیار بهتری از یکدیگر دست یابند و احساسات خود را با آن‌ها هم‌سو سازند.  

دنیس ریورز در کتاب خود را با مهارت گوش دادن به دیگران آغاز می‌کند. در این مرحله نیازی به اظهارنظر، تایید و رد احساسات طرف مقابل نیست، آنچه اهمیت دادن گوش دادن به حرف‌های گوینده است. در مراحل پیشرفته‌تر این چالش با گوش دادن به صدای درون خود همراه است. نویسنده در چالش دوم مخاطب را به آگاهی دقیق از خواسته‌ی خود و دعوت صادقانه برای موافقت دعوت می‌کند. فصل سوم به ابراز شفاف عقاید می‌پردازد. لازمه‎ی عملی ساختن این چالش استفاده از ادبیات مناسب با ضمیر اول شخص مفرد است.

چالش چهارم مهارت ابراز درخواست و خواهش با ادبیات مثبت است. در این روش انتقادات به افراد حذف می‌شود و ابراز خواسته‌های شما جایگزین آن می‌شود. چالش پنجم با پرسش‌گری همراه است. پرسش‌های درست می‌تواند اطلاعات دقیقی از احساسات و خواسته‌های شخص مقابل را در اختیار شما قرار دهد.

چالش ششم حول محور قدردانی و شکرگذاری می‌گردد. محققین معتقدند، قدردانی برای ایجاد یک رابطه‌ی سالم ضروری است. در انتها چالش هفتم به پیاده سازی چالش‌های پیشین و یادگیری می‌پردازد. این چالش در نهایت موجب رشد و تعالی مخاطب و ایجاد روابط سالم و موثر با دیگران می‌شود.

در هر فصل تمرین‌های مختلفی طراحی شده است که به مخاطب کمک می‌کند خود را درگیر چالش کند و مهارت خود را در این زمینه ارتقا ببخشد.

چالش‌های این اثر عبارتند از:

چالش اول: گوش دادن با دقت و حساسیت بیشتر

چالش دوم: توضیح مقصودتان و دعوت از دیگران برای موافقت

چالش سوم: ابراز عقاید به گونه‌ای شفاف و کامل

چالش چهارم: تبدیل گله‌ها و انتقادات به درخواست و خواهش

چالش پنجم: پرسیدن سوالات بازتر و خلاق‌تر

چالش ششم: بیان سپاس و قدردانی

چالش هفتم: تمرکز بر یادگیری

ترجمه‌ی کتاب صوتی هفت چالش به زبان فارسی

دکتر علیرضا جلالی فراهانی ترجمه‌ی کتاب صوتی هفت چالش را بر عهده داشته است. از دیگر آثار ترجمه شده توسط علیرضا جلالی‌ می‌توان کتاب‌های «مدیر اثر بخش» و «99 ایده برای ارتقا کیفیت زندگی» را نام برد. انتشارات کتاب سرای نیک نسخه‌ی صوتی هفت چالش را با صدای گرم و شنیدنی فریبا فصیحی به بازار عرضه کرده است.  خرید و دانلود نسخه‌ی الکترونیکی و صوتی کتاب هفت چالش به زبان فارسی در سایت فیدیبو امکان پذیر است.  

در بخشی از کتاب هفت چالش می‌خوانیم

چرا تقاضا کردن برای بعضی‌ها سخت است. معمولا گفتن عبارتی نظیر «اشتباه می‌کنی!» خیلی ساده‌تر از جمله‌ای نظیر«به کمکت احتیاج دارم» است. درخواست کردن در مقایسه با گلایه کردن و یا مطرح کردن انتقاد باعث می‌شود که ما در برابر طرف مقابل آسیب‌پذیرتر جلوه کنیم. از این رو افراد اغلب تمایل دارند به جای «درخواست کردن»، «گلایه»‌کنند. اگر ما گله و شکایتی را مطرح می‌کنیم. از منظر عاطفی در موضع برتر قرار داریم و طرف مقابل معمولا در وضعیت تدافعی قرارمی گیرد. این در حالی است که وقتی درخواستی را مطرح می‌کنیم این احتمال وجود دارد که طرف مقابل روی ما را زمین بیاندازد و یا ما را مسخره کند و پذیرفتن چنین ریسکی برای همه ساده نیست. ولی اگر از طرف مقابل انتظار مشارکت و همراهی داریم باید این ریسک را بپذيريم و ایده خود را به صورت خواسته مطرح کنیم. با کمی تمرین و ممارست می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه چنین ریسکی را ماهرانه و با متانت پذیرا باشیم.

چرا انتقاد کردن معمولا نتایج مثبتی در پی ندارد. وقتی فردی در موضع تدافعی قرار می‌گیرد. ظرفیت وی برای شنونده بودن کاهش می‌یابد. در چنین وضعیتی عمده انرژی او صرف دفاع از موضعش، حفظ وجهه و حمله‌ی متقابل می‌شود. انسان‌ها فقط وقتی در مقام کمک به ما در راه نیل به اهدافمان قرار می‌گیرند. احساس امنیت کنند. این که انتقاد وارد باشد یا نه چندان اهمیتی ندارد. از آن جا که تقلید دوجانبه یا انعکاس بخش لاینفکی از ارتباطات و محاوره‌هاست. طرح انتقاد از سوی یک طرف باعث می‌شود که طرف مقابل هم صرف‌نظر از وارد بودن یا نبودن انتقاد مطرح شده، اقدام مشابهی را انجام داده و مطرح کننده انتقاد را به باد انتقاد بگیرد و بدین صورت است که طوفانی از اتهامات به راه می‌افتد. برای اجتناب از این دام به جای آن که در نقش حریف با طرف مقابل درگیر جدل شوید سعی کنید به عنوان فردی مطرح شوید که قصد دارد با مشارکت طرف مقابل به حل مسئله بپردازد.

درخواست اقدام صریح باعث می‌شود که توجه شنوده به طور کامل جلب موقعیت حاضر شود. در بیان خود، روی اقداماتی که قرار است انجام دهید و هم‌چنین اقداماتی که انتظار دارید دیگران انجام دهند، تمرکز کنید. مثلا از عباراتی نظیر «اتمام کار در ضرب الاجل تعیین شده» مکررا استفاده کنید. از برچسب زدن به افراد اجتناب کنید. به کار بردن جمله‌ای نظیر «چکار می‌توانیم بکنیم که این مشکل را سریع‌تر حل کنیم؟» معمولا نتایج بهتری دارد.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
313.۱۵ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۹:۱۶
نویسندهدنیس ریورز
مترجم علیرضا جلالی فراهانی
راویفریبا فصیحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۲۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
43,200 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۱۳.۱۵ مگابایت
۰۵:۳۹:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳

خيلي در مورد چالش‌هاي بين فردي به من كمك كرد

4.3
(3)
67,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هفت چالش
هفت چالش
نکته ها و تمرین هایی برای برقراری ارتباط مشارکتی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هفت چالش
هفت چالش
نکته ها و تمرین هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.3
(3)
67,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر