0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ترانه های پینک فلوید

معرفی، خرید و دانلود کتاب ترانه های پینک فلوید

مترجمان:
م آزاد
،
ف تمیمی
درباره ترانه های پینک فلوید

متن ترانه‌های یک گروه موسیقی از فلسفه و ذهنیت آن گروه خبر می‌دهد، کتاب ترانه‌های پینک فلوید (Syd Barret, Roger Waters, Songs: Pink Floyd) نیز یکی از همان کتاب‌هاست. گروه موسیقی محبوب و افسانه‌ای پینک فلوید را می‌توان از مشهورترین و اثرگذارترین گروه‌های راک تاریخ موسیقی جهان به‌حساب آورد. آن‌ها فعالیت خود را دهه ۶۰ در قرن بیستم میلادی شروع کردند. از آن‌ها چندین و چند آلبوم در سبک‌های مختلف موسیقی راک برجای‌مانده است. اعضای این گروه راک به‌تنهایی نیز از اسطوره‌های موسیقی به‌حساب می‌آیند؛ مثل دیوید گیلمور و راجر واترز.

کتاب حاضر در ایران از سوی نشر ثالث در دهه هفتاد برای بار نخست انتشاریافته و تاکنون بیش از ۱۵ بار تجدید چاپ شده است. م. آزاد و ف. تمیمی برگردان فارسی را برعهده داشته‌اند. شما می‌توانید این کتاب در وبسایت فیدیبو در بخش کتاب‌های شعر جهان بیابید.

درباره‌ی نویسندگان کتاب ترانه‌های پینک فلوید

  • درباره‌ی سید بارت (Syd Barret)

راجر کیت بارت که با نام هنری سید بارت شناخته می‌شود، خواننده، نوازنده‌ی گیتار، ترانه‌ساز و آهنگساز انگلیسی‌ای بود که از اعضای ابتدایی و بنیان‌گذار گروه موسیقی پینک فلوید به‌حساب می‌آمد. او زاده‌ی سال ۱۹۴۶ در کمبریج بود. از کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود و برای یادگیری و ساخت موسیقی می‌کوشید.

عمده‌ی ترانه‌ها و آهنگسازی  آلبوم‌های ابتدایی گروه پینک فلوید را او بر عهده داشت. ولی سرانجام از این گروه جدا شد. او نزدیک به ۸ سال در عرصه‌ی موسیقی به‌صورت گروهی و انفرادی فعال بود ولی مصرف بیش از اندازه‌ی مواد مخدر و الکل منجر شد که تعادل روانی‌اش و روند زندگی عادی و هنری خود را برای همیشه از دست بدهد. وی در سال ۲۰۰۶ از دنیا رفت. شرایط تأسف‌بار زندگی و مرگ او همواره گروه پینک فلوید را تحت‌تأثیر قرار داده است.

  • راجر واترز (Roger Waters)

از اسطوره‌های زنده و پرطرفدار موسیقی راک، بی شک راجر جورج واترز است. او نیز در انگلستان، شهر ساری در سال ۱۹۴۳ به دنیا آمده است. او به همراه دوستان صمیمی‌اش از جمله نیک میسون موسیقی را آغاز کرد و در نهایت با پیوستن به سید بارت و ریچارد رایت گروهی را پایه‌گذاری کردند که پس از کش و قوس فراوان با نام پینک فلوید کار جدی خود را شروع کرد. او را از خلاق‌ترین موسیقی‌دانان ژانر راک می‌دانند. به عقیده‌ی بسیاری از اهالی موسیقی، شکوفایی سبک‌های سایکدیلیک و پراگراسیو در موسیقی راک به‌نوعی مدیون پینک فلوید و به طور خاص‌تر واترز است. او علاوه بر نوازندگی، خوانندگی و ترانه‌سرایی، به‌عنوان تهیه‌کننده موسیقی و فعال اجتماعی و سیاسی نیز شناخته می‌شود.

دو دلیل برای خواندن کتاب ترانه‌های پینک فلوید

  • زمانی که به آهنگ‌‌های پینک فلوید گوش می‌دهید، گاه پیش می‌آید که دقیقاً ایهام‌ها و استعارات خاص و جالب‌توجه آن‌ها را در نمی‌یابید، لازم است به متن ترانه رجوع کنید و کمی درباره‌اش بیندیشید. این کتاب چنین فرصتی را برایتان فراهم کرده است تا در ترانه‌های این گروه انگلیسی دقیق شوید و لذت ببرید.
  • خواندن ترانه‌هایی از بزرگان موسیقی راک فرصتی کم‌نظیر برای علاقه‌مندان به موسیقی است که نباید آن را از دست داد. این کتاب که به ترانه‌های گروه افسانه‌ای پینک فلوید اختصاص دارد و اسطوره‌ای چون راجر واترز در تهیه آن نقش داشته است.

در بخشی از کتاب ترانه‌های پینک فلوید می‌خوانیم

سمبل پینک فلوید چشمی نگران است، همه چیز را در ابعادی ‎ «غول‌آسا» به نمایش می‌گذارد. معروف است که فقط پنجاه کامیون وسایل صوتی گروه را حمل می‌کند و «چشم پینک فلوید» تابلویی مدور که بالای سرگروه نصب می‌شود گویی چشم غولی افسانه‌ای است که با ده‌ها نورافکن و پرتو نگار لیزری بیننده را خیره می‌کند. تصویرهای خیالی ایماژ شعرهای به شکل اسلاید و فیلم انیمیشن و پرتو نگار لیزری بر پرده‌های عظیم ظاهر می‌شود، و صدا چنان بادقت و ظرافت فنی تنظیم می‌شود که شنونده خودش را در قلب ماجرا احساس می‌کند. با این ترفندهاست که پینک فلوید توانسته است «غول رسانه»ها نامیده شود. رسانه سال دو هزار که در قلب اهرام ثلاثه مصر و دیوار بزرگ چین، خیمه می‌زند و اشباح مردگان را «زنده» می‌کند تا دیوار سرسخت برلین را فرو ریزد. اجرای زنده «پینک فلوید» در کنار دیوار برلین غوغایی به پا کرد. مردم از هر دو سوی دیوار یورش آوردند و «پینک فلوید» با سرود بلند «دیوار» چکش‌های ویرانگر را بر هرچه دیوار است فرود آورد.
بااین‌همه، پینک فلوید اگر صرفاً بر تکنیک تکیه می‌کرد. با آتش‌بازی و نورافشانی و تصویرنگاری بر پهنه‌ی آسمان، شاید به این حد از جاذبه دست نمی‌یافت.

دو پیشنهاد برای دوستداران کتاب ترانه‌های پینک فلوید

اگر از علاقه‌مندان موسیقی راک هستید و این کتاب را جذاب و در خور توجه یافتید، به‌طورقطع کتاب‌هایی که درباره‌ی ترانه‌های خوانندگان و گروه‌های راک دیگر است، شما را جذب خواهد کرد؛ در این صورت دو پیشنهاد زیر را برایتان خواهیم داشت:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
363 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۰۶:۰۰
نویسنده بارت
نویسنده دوم راجرواترز
نویسنده سومراجر واترز
مترجمم آزاد
مترجم دومف تمیمی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
110,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۷ مگابایت
۳۶۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

از آنجایی که اشعار پینک فلوید سرشار از نماد و استعاره و دارای لحن پیچیده و درون مایه ی روانشناختی-فلسفی دارند،این اشعار نیاز به ترجمه ی دقیق و واضح دارند که باید بعضی از پیچش های ساختاری این اشعار توسط مترجم به نحوی که به متن اصلی وفادار بماند،کمی صاف شوند که متاسفانه مترجم از پس چنین کاری برنیامده و فقط ترجمه ای خام و غیرحرفه‌ای را مشاهده می‌کنیم. به دلیل ترجمه ی بد،پیشنهاد نمیشود.

1
(1)
181,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ترانه های پینک فلوید
ترانه های پینک فلوید
بارت
نشر ثالث
1
(1)
181,500
تومان