0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اگر اول نباشی، آخر می شوی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب اگر اول نباشی، آخر می شوی

راه هایی برای به دست گرفتن بازار و شکست دادن رقبا
نویسنده:
گرنت کاردون
درباره اگر اول نباشی، آخر می شوی

چگونه امکان‌پذیر است که در هنگام رکود اقتصادی و وضعیت نامساعد اقتصاد، بتوانیم پیشرفت کنیم و درآمد قابل توجهی داشته باشیم؟ آیا می‌توانیم کسب وکار خودمان را حفظ کنیم و مانع از ورشکستگی آن بشویم ؟ بدون شک این کار چندان راحت و آسان نخواهد بود. علاوه بر این ما به یک برنامه راهبردی احتیاج داریم تا بتوانیم به چنین هدف مهمی دست پیدا کنیم.

کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی، کتابی است که به ما کمک می‌کند تا در دوران رکود اقتصادی موفق باشیم و بتوانیم ثروت خود را حفظ کنیم.

درباره کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی، کتابی برای ثروتمند شدن در دوران بحران

همه ما تصور می‌کنیم که برای کسب درآمد بیشتر لازم است که شرایط اقتصادی ایده‌آل و بدون مشکل باشد. این باور چندان هم نادرست نیست. اما به دلایل مختلفی اقتصادها دچار رکود می‌شوند. بحران مالی سال 2008 که به دلیل ورشکستگی بانک‌ها شروع شد و بحران مالی سال 2020 که متاثر از ویروس کرونا و قرنطینه شدن کشورها بود، بسیاری از افراد را فقیر کرد. اما انسان‌های کمی نیز نبودند که با داشتن انطباق‌پذیری توانستند به ثروت‌های هنگفتی دست پیدا کنند. اتفاقا اگر به زندگی ثروتمندان در سراسر جهان نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بسیاری از آن‌ها در زمان رکود، توانسته‌اند پیشرفت کنند.

این کتاب به ما می‌گوید که در دوران رکود چگونه می‌توانیم مسیری را طی کنیم که منجر به افزایش درآمدمان شود. معمولا افراد در مواجهه با رکود و بحران اقتصادی چهار رویکرد مختلف اتخاذ می‌کنند. برخی نسبت به این ماجرا بی‌تفاوت هستند، نگرش افراد سنتی نیز این‌گونه است که می‌گویند هیچ چیز در عمل تغییری پیدا نکرده و باید با همان اصول پیشین، کارها را انجام داد. گروهی دیگر نیز که به آن‌ها ضعیف‌النفس می‌گویند، صبر می‌کنند تا زمان بگذرد و به خودشان می‌گویند که نمی‌توانند کاری کنند، اما دسته چهارم افراد فاتح و پیشرویی هستند که رکود را فرصتی برای افزایش ثروت و قدرت خود می‌دانند. ما در این کتاب تلاش ی‌کنیم تا بتوانیم مانند گروه چهارم عمل کنیم.

عموم افراد و کارآفرینان در هنگام وقوع رکود، محافظه‌کارتر می‌شوند و کمتر از گذشته ریسک می‌کنند. علاوه بر این به سراغ توسعه کسب‌وکار یا افزایش سهام خود نمی‌روند و حتی سعی می‌کنند تا سهام خود را با سرعت بفروشند تا کمتر ضرر کنند. افراد پیشرو در چنین شرایطی می‌توانند سهام شرکت‌های ارزشمند را با بهایی کمتر از ارزش واقعی‌شان به دست بیاورند و مالک آن‌ها شوند. اما چگونه می‌توان سهام‌های ارزشمند را شناسایی کرد؟ کتاب فوق چنین چیزی را به ما یاد خواهد داد.

 روش‌شناسی کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی

کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی را می‌توان اثری دانست که تلفیقی از روان‌شناسی، بازاریابی و اقتصاد در آن وجود دارد.

این کتاب به طور ویژه به ما تاکید می‌کند که نباید به صورت غیرانتقادی به اخبار رسانه‌ها توجه کنیم. رسانه‌ها و مطبوعات همواره دوست دارند تا نسبت به شرایط بزرگ‌نمایی کنند. ضرورت دارد که روی ویژگی‌های شخصیتی خود مقداری کار کنیم و آن‌ها را تغییر دهیم تا بتوانیم مشابه گروه پیشروها فعالیت داشته باشیم.

برخی دیگر از بخش‌های این کتاب تلاش می‌کند تا با زبانی ساده و عامیانه، مفاهیم مهم اقتصادی مانند قیمت را به ما توضیح دهد. درک این مفاهیم به ما کمک می‌کند تا بتوانیم چشم‌انداز بهتری از شرایط کلی اقتصاد در دوره‌های زمانی کوتاه، مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم کنیم و با توجه به آن‌ها برای خودمان برنامه بریزیم.

بخش مهم و اساسی کتاب فوق به بازاریابی مربوط می‌شود، بازاریابی یک هنر است که به ما کمک می‌کند تا به صورت عینی فروش و سود خود را افزایش دهیم. برای انجام این کار در وهله اول نیازمند آن هستیم تا نگرشی منطقی نسبت به وضع موجود پیدا کنیم و یک برنامه مالی برای آینده داشته باشیم. در گام بعدی با تکنیک‌های بازاریابی آشنا خواهیم شد و از کمپین‌های موثری برای بازاریابی بهتر استفاده می‌کنیم. یاد می‌گیریم که چگونه مشتریان قابل قبول جدیدی را برای خود پیدا کنیم و همپچنین می‌آموزیم تا از مشتریان قبلی خودمان استفاده کنیم.

این کتاب در  20 فصل نوشته شده است که فصل پایانی آن نوعی نتیجه‌گیری مفصل به حساب می‌آید. هنگامی‌که به فصل آخر رسیدیم، می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه جایگاه خودمان را در بازار تضمین و تثبیت کنیم. اثر فوق پس از انتشار به لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های روزنامه نیویورک‌تایمز راه پیدا کرد، این کتاب توسط محمد مهدی ربانی و به وسیله انتشارات نگاه نوین به فارسی ترجمه شده است.

درباره گرنت کاردون نویسنده کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی

گرنت کاردون در 21 مارس سال 1958 در ایالت لوئیزیانای آمریکا به دنیا آمد، او فرزند چهارم یک خانواده فقیر بود و در کودکی پدرش را از دست داد. نوجوانی گرنت به سختی گذشت و او یکبار از دبیرستان اخراج شد.  او در سن 25 سالگی و پس از به پایان رساندن تحصیلاتش در دانشگاه به بازار کار راه پیدا کرد و با غلبه بر اعتیاد به تدریج توانست درآمد خود را افزایش دهد. او در حال حاضر 61 سال دارد و به عنوان یک کارآفرین و سخنران انگیزشی فعالیت می‌کند. میزان دارایی خالص گرنت کاردون به 300 میلیون دلار می‌رسد.

کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی را چگونه بخوانیم؟

کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی را می‌توانید با مطالعه روزی یک ساعت، ظرف یک هفته به پایان برسانید. اما توصیه می‌کنیم که کتاب فوق را با سرعت کمتری بخوانید تا بتوانید آموزه‌های آن را به کار بگیرید. بهتر است هنگام مطالعه این کتاب، یک دفترچه یادداشت در کنارتان باشد تا نکات مهم آن را برای خودتان ثبت کنید.

پس از کتاب  اگر اول نباشی آخر می‌شوی چه بخوانیم؟

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید اما احساس می‌کنید که باید در موضوعاتی که مطرح می‌کند عمیق‌تر بشوید می‌توانید کتاب تفکر استراتژیک تالیف آیرین ام دوهیم و لری استیمپرت را مطالعه کنید. کتاب فوق توسط انتشارات دنیای اقتصاد و به همت محمد حسین بیرامی به فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی می‌خوانیم:

برای آن که پیش بروید و فتح کنید. باید مشتری های قبلی تان را از نو فعال کنید. آن ها معدن طلایی هستند که ممکن است یک مدت به خاطر زیاد بودن فرصت های پیش روی تان فراموش شان کرده باشید. بازفعال سازی آن قبلی یعنی تماس گرفتن با تک تک کسانی که قبل از این خدمتی به آن ها فروخته اید؛ ولی الان رابطه ی کاری فعالی با آن ها ندارید. این نه یک گزینه ی دلبخواهی. که باید کار هرروزه تان باشد. سریع ترین و ساده ترین راهش این است که فهرستی از تمام مشتریان قبلی تهیه کنید و شخصا با آن ها تماس بگیرید. می توانید کسانی را مامور انجام این تماس ها کنید؛ ولی هیچ چیز به اندازه ی تماس شخص شما موثر نخواهد بود.

وقت تان را برای مرتب کردن یا دست چین کردن افراد فهرست هدر ندهید. تماس ها را بگیرید و بعدا فهرست را مرتب کنید. ولی هیچ وقت آدم ها را دست چین نکنید. اگر کسی یک بار از شما چیزی خریده است (مستقل از وضعیت مالی فعلی اش) سزاوار است که با او تماس بگیرید. یادتان باشد: هر آدمی افراد دیگری را می شناسد. شاید بین شما و آن مشتری که محصول یا خدمت تان را می خرد. فقط یک نفر فاصله باشد.

وقتی وضع اقتصاد خیلی بد است. بزرگ ترین مزیت شما بر رقبایتان این است که کسی چندان به فکر راه حل نیست. این یک سناریوی عالی ست و باید از آن استفاده کنید. این زمانی حیاتی ست که با حفظ منظم تر از قبل ارتباطتان ازپایگاه قدرت و مشتریان قبلی تان محافظت کنید. افزایش تعداد افرادی که می شناسید تمایل به تسلیم شدن را در شما کاهش می دهد و رشد و بقای تان را تضمین می کند. با محیط اطراف تان و با اقدامات همکاران یا رقبای تان و البته همیشه. با منطقی بودن در بازار مخالفت کنید. دقیقا عکس کاری را انجام دهید که اطرافیان تان انجام می دهند و مطمئن باشید که در اغلب مواقع موفق خواهید شد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۳ مگابایت
تعداد صفحات
264 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۸:۰۰
نویسندهگرنت کاردون
مترجممحمدمهدی ربانی
ناشرانتشارات نگاه نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
If you're not first, you're last : sales strate- gies to dominate your market and beat your competit
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۳ مگابایت
۲۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
59 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
13 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

-رکود یعنی افت تولید ناخالص یک کشور در طول ۲‌فصل یا ۱۸۰ روز است -مشکلات فرصت هستند و هر فرصتی که فتح می‌شود، یعنی پول بدست می‌آید. -در شرایط امروزه نباید رقابت کنید، باید جلو بزنید -توجه به پایگاه قدرت(خانواده،دوستان، اقوام، هم کلاسی‌ها و...) -اینکه چه میدانی مهم نیست، مهم این است که چه کسانی را می‌شناسد -عادت کنید در لحظه هرکاری که می‌توانید انجام دهید -ملاقات حضوری قدرتمند ترین روش تماس با مشتری است -پیگیری را ادامه دهید -هیچوقت تسلیم نشوید، هیچ وقت. اگر در پیگیری غیر منطقی باشید در هر شرایطی خواهید توانست سهم بازار را بدست آورید. پایین آوردن قیمت روش کسب و کار های ضعیف در دوران رکود است -یادتان باشد مردم به ۲ دلیل خرید می کنند.۱- حل یک مشکل ۲-احساس خوب -شما باید محصولتان را به نحوی ارائه دهید که مشتری قبول کند ارزش این محصول از قیمتی که برای آن گذاشته اید بالاتر است. نه اینکه ارزش(قیمت) را پایین بیاورید -ریسک ۲ برابر، سود ۲ برابر -آنقدر تظاهر کن تا بدست آوری -مثبت اندیش باشید و همیشه فکر مثبت را به خود در انجام کار ها تلقین کنید (پلاسیبو) -در فکر کردن شجاع، در اجرا جسور و در اقدام، غیر منطقی باشید

4

کتاب خوبیست. و میشه گفت ۸۵ درصد کتاب کاربردیست. البته به شرط آنکه عمل شود.

2

به معنای کامل مزخرف سطح پایین و مطالب تکراری و بدون ارزش علمی

4
انگیزه‌بخش 🚀
سرگرم‌کننده 🧩

بنظر من که کتاب خوب و روانی بود

5

اگه بهش عمل بشه عالیه ?

5

خوبه

4.1
(26)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
30,000
٪50
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪10
اگر اول نباشی آخر می شوی
اگر اول نباشی آخر می شوی
راه هایی برای به دست گرفتن بازار و شکست دادن رقبا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اگر اول نباشی، آخر می شوی
٪50
اگر اول نباشی، آخر می شوی
راه هایی برای به دست گرفتن بازار و شکست دادن رقبا
انتشارات نگاه نوین
4.1
(26)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
30,000
٪50
15,000
تومان